AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #1 Skrevet 18. april 2023 Hei, Jeg er 13 uker på vei når vi skal i bryllup i slutten av mai. Usikker på dette tidspunktet hvor langt vi har fortalt folk, men bør det informeres om som «allergi/diett» slik at jeg unngår å få servert rødt kjøtt osv.. eller bør jeg egentlig heller gå for versjonen hvor jeg bare pirker i maten og håper at det serveres noe som ikke er rødt? Blir veldig usikker på hva som er normalt/ok å gjøre her. Er jo ikke en allergi.. Anonymkode: a92f2...b5e
Sofakona Skrevet 18. april 2023 #2 Skrevet 18. april 2023 Er det buffe eller har dere fått vite hva slags mat dere får
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #3 Skrevet 18. april 2023 Ganske sikker på at det er 3-retters da de skulle ha prøvesmaking, men vet ikke noe mer enn det.. Anonymkode: a92f2...b5e
Sofakona Skrevet 18. april 2023 #4 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ganske sikker på at det er 3-retters da de skulle ha prøvesmaking, men vet ikke noe mer enn det.. Anonymkode: a92f2...b5e Spis det du kan...det er jo mye du kan spise som gravid. Så lenge du ikke får shusie, upasturiset ost, salami, tunfisk el 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #5 Skrevet 18. april 2023 Bare pirk litt hvis noe er rødt. Det er jo svært sjelden alt er rødt, og det finnes jo andre som heller ikke er begeistret for kjøtt som ikke er gjennomstekt, så du vil ikke skille deg ut. Anonymkode: 6c30f...cfa 5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #6 Skrevet 18. april 2023 Sofakona skrev (Akkurat nå): Spis det du kan...det er jo mye du kan spise som gravid. Så lenge du ikke får shusie, upasturiset ost, salami, tunfisk el Det vanligste er vel ala carte i bryllup? Hva er shusie? Anonymkode: 14cc5...0aa
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #7 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det vanligste er vel ala carte i bryllup? Hva er shusie? Anonymkode: 14cc5...0aa Det lurte jeg også på. Kanskje sushi? Gravide kan spise sushi, men jeg har til gode å høre om et rent sushibryllup, gitt. Anonymkode: 6c30f...cfa 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #8 Skrevet 18. april 2023 Går fint med rødt kjøtt vel, bare det er godt gjennomstekt. Det må være lov å be om, noen foretrekker jo faktisk godt stekt. Anonymkode: 1ea3e...41f 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #9 Skrevet 18. april 2023 Sofakona skrev (23 minutter siden): Spis det du kan...det er jo mye du kan spise som gravid. Så lenge du ikke får shusie, upasturiset ost, salami, tunfisk el Gravide kan da spise sushi Anonymkode: 16c11...b5c 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #10 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Går fint med rødt kjøtt vel, bare det er godt gjennomstekt. Det må være lov å be om, noen foretrekker jo faktisk godt stekt. Anonymkode: 1ea3e...41f Signerer denne, jeg spiser ikke kjøtt som ikke er well done så jeg hadde bedt om det gravid eller ei! Anonymkode: 0ede0...543 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #11 Skrevet 18. april 2023 Ta med en matpakke i bakhånd. Spis det du kan av det du får. Avtalt med det du går med at du kan lempe over litt rødt kjøtt til hen under dekket «jeg ble litt bråmett, vil du ha litt av min?» Anonymkode: 98551...a48 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #12 Skrevet 19. april 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Hei, Jeg er 13 uker på vei når vi skal i bryllup i slutten av mai. Usikker på dette tidspunktet hvor langt vi har fortalt folk, men bør det informeres om som «allergi/diett» slik at jeg unngår å få servert rødt kjøtt osv.. eller bør jeg egentlig heller gå for versjonen hvor jeg bare pirker i maten og håper at det serveres noe som ikke er rødt? Blir veldig usikker på hva som er normalt/ok å gjøre her. Er jo ikke en allergi.. Anonymkode: a92f2...b5e Har dere ikke blitt bedt om å melde inn allergi/spesialkost? Det er helt ok å be om gravidvennlig mat Anonymkode: 5a007...192 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #13 Skrevet 19. april 2023 Det er da ikke mye som ikke er ok for gravide, så det her hadde jeg ikke brydd meg om. Spis deg mett på kake i verste fall Anonymkode: 00936...ee6 1
Anonym28 Skrevet 19. april 2023 #14 Skrevet 19. april 2023 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det er da ikke mye som ikke er ok for gravide, så det her hadde jeg ikke brydd meg om. Spis deg mett på kake i verste fall Anonymkode: 00936...ee6 Hva? Det er jo masse man kan spise som gravid. Det er helt vanlig å be om gjennomstekt kjøtt osv. - mye bedre at maten kan tilpasses enn at den kastes. Jeg jobbet i hundrevis av bryllup når jeg var student og det er HELT vanlig at man melder inn spesialkost/allergier Gi beskjed på forhånd når dere svarer på invitasjonen til bryllupet. Endret 19. april 2023 av Anonym28
solmåneogstjerner Skrevet 19. april 2023 #15 Skrevet 19. april 2023 (endret) Du kan spise det meste. Jeg fikk servert hjortekjøtt som var rimelig rød inni, spiste bare tilbehøret og delte opp og dyttet rundt kjøttet litt. Forrett og dessert var ikke noe problem og heller ikke tilbehøret. Hadde ikke lyst til å si at jeg var gravid, kortere på vei enn deg. Endret 19. april 2023 av solmåneogstjerner 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #16 Skrevet 19. april 2023 3 minutter siden, Anonym28 said: Hva? Det er jo masse man kan spise som gravid. Det er helt vanlig å be om gjennomstekt kjøtt osv. - mye bedre at maten kan tilpasses enn at den kastes. Jeg jobbet i hundrevis av bryllup når jeg var student og det er HELT vanlig at man melder inn spesialkost/allergier Masse? Virkelig ikke. I hvert fall ikke på en vanlig bryllupsmeny. Enkelt å unngå ustekt spekemat feks. Allergi er noe helt annet Anonymkode: 00936...ee6
Anonym28 Skrevet 19. april 2023 #17 Skrevet 19. april 2023 29 minutter siden, AnonymBruker said: Masse? Virkelig ikke. I hvert fall ikke på en vanlig bryllupsmeny. Enkelt å unngå ustekt spekemat feks. Allergi er noe helt annet Anonymkode: 00936...ee6 Ingen som skrev at graviditet er allergi. Gravidtilpasset mat faller inn under spesialkost og det er helt vanlig å gi beskjed om. Jo, jeg vil si det er ganske mye man kan spise som gravid ihht Helse Norges anbefalninger. 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #18 Skrevet 19. april 2023 Gå for vegetarisk. Det er hands down det enkleste alternativet. Anonymkode: 9c40d...774 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #19 Skrevet 19. april 2023 Snakk med de ansatte på restauranten! De kan være veldig diskre og hjelpsome hvis du snakker med de i god tid før☺️ jeg har selv vært en av de som har laget "skjult" spesial mat til gravidegjester 😊 og servitørene våres er veldig flinke til å gi alkoholfri vin/cider på en måte som ingen andre merker ☺️ Anonymkode: 69050...4b7 1 1
Illuminatum Skrevet 19. april 2023 #20 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det vanligste er vel ala carte i bryllup? Hva er shusie? Anonymkode: 14cc5...0aa Veldig vanlig er det vel ikke med a la carte? I alle fall har jeg aldri fått det i et bryllup. Det er vel mer vanlig med en fixed meny
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå