Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har sportsdel med ergonomisk stilling, men regnes dette som sitting? Type sitting som vippestol, newborn seat osv. Baby er straks 6mnd. Bør jeg begrense bruken av sportsdelen tenker dere? 

Anonymkode: d1be9...505

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trodde det var vanlig å bytte til sportsdelen ved 6 måneder jeg.

Anonymkode: 5bfdd...7a9

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er det jo, men mitt barn kan fort sove 4-5 timer iløpet av en dag og da gjerne i vogna/sportsdelen. I tillegg sitter han i bilstol dersom vi skal steder, newborn setet når han skal spise, vippestol hvis jeg må dusje osv.. Spørsmålet mitt er da om dette blir veldig mye ‘sitting’ i løpet av en dag.

Anonymkode: d1be9...505

AnonymBruker
Skrevet

Ja og nei. Å ligge i sportsdelen, når ungen sover er det ingen begrensninger på. Å sitte oppreist og våken i vogna er noe annet. Dette er selvsagt ikke farlig, men bør ikke forekomme i timesvis hver dag, liksom. Barn har godt av å bruke kroppen sin når de er våkne. 

Legg også merke til at ergonomiske vogner, på tross av navnet, kan gjøre det vanskelig for baby å justere sittestillingen sin, siden stillingen er «fast», og knærne låses i vinkel. Dette gir god støtte til barn som ikke sitter selvstendig ennå (derav navnet ergonomisk), men samtidig så bør ikke barnet sitte sånn for lenge, da det blir litt fastlåst.

Anonymkode: f7c40...e13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...