Gå til innhold

Bil med plass til to barneseter og et større barn i baksetet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

og en lang mann på 190. 

Vi har Volvo xc90, og det er trangt når mannen både kjører og sitter på. 

Vi forsøkte snu bilsetet til han på 2 år (!!!) og da be det bedre. Dette er selvfølgelig ikke anbefalt, så vi er på jakt etter ny bil med god plass for en som er høy. 

Noen tips til biler med god plass i baksetet, samt at man kan sitte normalt når man kjører/sitter på?

Anonymkode: 1cf6d...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skoda. Jeg hadde tre barn i bilseter i min Skoda, to bakovervendt.

Anonymkode: 64ed2...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skoda. Jeg hadde tre barn i bilseter i min Skoda, to bakovervendt.

Anonymkode: 64ed2...fd7

Hvilken Skoda da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye vw bus bør funke fint plassmessig hvis dere kan ha elbil. Skoda superb har god avstand mellom fram og baksete. 
Dere må nesten ut og prøve. Hvordan personer sitter i bil varierer jo veldig. 

Anonymkode: 05e29...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nye vw bus bør funke fint plassmessig hvis dere kan ha elbil. Skoda superb har god avstand mellom fram og baksete. 
Dere må nesten ut og prøve. Hvordan personer sitter i bil varierer jo veldig. 

Anonymkode: 05e29...488

vi skal prøve skoda superb i helgen:) Den virket til å ha god plass:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet for noen år siden. Fant en nettside som viste bredde/høyde/lengde på baksetet. Vi kjøpte BMW X5. Karosseriet etter 2008. Beviselig best plass. Hadde X5 til alle var ute av barneseter.

Den hadde massevis av plass. Skoda mangler cm i bredden (i hoftehøyde). Selv om suberb har ok beinplass bak.

Anonymkode: 5dbfc...5b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hadde samme problemet for noen år siden. Fant en nettside som viste bredde/høyde/lengde på baksetet. Vi kjøpte BMW X5. Karosseriet etter 2008. Beviselig best plass. Hadde X5 til alle var ute av barneseter.

Den hadde massevis av plass. Skoda mangler cm i bredden (i hoftehøyde). Selv om suberb har ok beinplass bak.

Takk for tips, mannen elsker Volvo, så den blir hard å selge inn😅 men ska ta en titt på finn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for tips, mannen elsker Volvo, så den blir hard å selge inn😅 men ska ta en titt på finn:)

Da er det Volvo T8 som gjelder. Har kjørt T8 en del og de er fantastiske og kjøre og omtrent samme plass som X5.

Men alle T8 er relativt nye og dyre, BMW X5 2012-2016 (anbefales) er betydelig rimeligere.

Men er ikke pris et tema så kjør på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peugeot 5008 er nesten den eneste bilen som har plass til tre barneseter i baksetet. Vi har prøvd. 

Anonymkode: aa6b7...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjører en vanlig Volvo v70 2012 og har mann på 185 cm foran og babysete og axkid one baki med meg i midten. Tenåringen får sitte foran. Axkid one tar ca like stor plass som babysete med base.

Det er ikke akkurat romslig, men det funker og er bedre enn å kjøpe ny bil for meg som nekter å bruke penger på bil 🤪

Anonymkode: 4b48c...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare hatt Volvo med tre små, og etterhvert, store barn. Men nå er ikke mannen min spesielt høy (185 cm), men i vår Volvo V70 2008 modell fikk vi plass til to bakovervendte og et forovervendt barnesete uten problemer. Det er klart at man ble jo litt småsvett når man skulle ha barna inn og ut av setene, men ellers fungerte det fint. Nå har vi gått over til Volvo V60 2023 modell, men nå er også barna så store at det ikke er aktuelt med barneseter verken den ene eller andre veien, så vet ikke hvordan den er på størrelse med tanke på det.

Anonymkode: d2745...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...