Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Er gravid i uke 38.. i dag er baby mindre aktiv og mye mindre kraft i bevegelsene. Telte 7 små bevegelser på en time, og de kjente jeg nesten ikke- dette er unormalt for baby. Jeg har svangerksaps høyt blodtrykk, og får medisiner. Jordmor vil ikke ta meg inn. Hva gjør jeg??? :( 

Anonymkode: 2dfb8...cd9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring føden?

Anonymkode: 4b64a...af4

AnonymBruker
Skrevet

Ringte du føden? Forlang ein sparketest. 

Anonymkode: 641e8...166

AnonymBruker
Skrevet

De ville jo ikke ha meg inn. Mente at det var normalt :( 

ts

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Er jordmor på føden som ikke vil hs meg inn 

ts 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De ville jo ikke ha meg inn. Mente at det var normalt :( 

ts

Be dem om å notere i journalen at du gjentatte ganger har ytret bekymring men at de nekter å ta deg inn.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Be dem om å notere i journalen at du gjentatte ganger har ytret bekymring men at de nekter å ta deg inn.

Dette! 

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Har bestemt meg for å bare møte opp, bedre å møte en gang for mye enn for lite 

ts 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja. Har bestemt meg for å bare møte opp, bedre å møte en gang for mye enn for lite 

ts 

Ja, det ville jeg også gjort. 

Overdriv bekymringa om du må. Dette må du få sjekket ut

Anonymkode: 0a11e...acf

AnonymBruker
Skrevet

Dra til fastlegen? Min fastlege har ul apparat og doppler. Kan berolige litt?

Anonymkode: cfece...e06

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hei. Er gravid i uke 38.. i dag er baby mindre aktiv og mye mindre kraft i bevegelsene. Telte 7 små bevegelser på en time, og de kjente jeg nesten ikke- dette er unormalt for baby. Jeg har svangerksaps høyt blodtrykk, og får medisiner. Jordmor vil ikke ta meg inn. Hva gjør jeg??? :( 

Hvorfor i alle dager taes du ikke inn? Hvilket sykehus er dette? Du skal inn til kontroll når du har bekymring!! Be om å få snakke med en annen jordmor. 

Skrevet

Jeg gikk også på medisiner for høyt blodtrykk i svangerskapet, og de ville sette i gang fødselen med en gang jeg kom i uke 38 og baby var "ferdig bakt". Du må ta en CTG på sykehuset, og de må kontrollere blodgjennomstrømning til og fra morkaka. 

Hvis de nekter så ville jeg nesten jugd på meg en hodepine altså.. det kan jo være alvorlig!

AnonymBruker
Skrevet

Sånn ca. alle kilder er krystallklare på dette: Normalområdet er stort og det går ikke an å si at slik og sånn antall bevegelser er normalt. Det er derfor det enkelte foster sitt bevegelsesmønster som er viktig og mor kjenner dette best. Dersom mor merker markant forandret bevegelsesmønster så skal det sjekkes, fordi det er beste indikasjon. Ja, selvfølgelig blir det mange bomturer av det, fordi det stort sett går bra. Selvfølgelig og heldigvis er det som oftest ikke noe galt. Men, de gangene det ER noe galt på vei, så er det så viktig å ta på alvor.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lykke til 💙

AnonymBruker
Skrevet

Har du vært på sykehuset,  ts? Hvordan gikk det? ♥️

Anonymkode: 47d64...a23

AnonymBruker
Skrevet

Håper de tok deg inn! Her sa de til meg at det var normalt, men siden jeg var bekymret nok til å ringe inn så skulle jeg selvfølgelig få komme for å ro i sjela (alt var bra).

Anonymkode: 5e5e4...ffb

AnonymBruker
Skrevet

Har du forsøkt drikke kaldt / spise søtt og det som de anbefaler etter boka? Jeg syns det er merkelig de ikke tar deg inn. På mitt sykehus tok de meg inn om jeg følte bekymring. Er veldig glad for det. Heldigvis var alt normalt de to gangene, men som de sa: vi tar heller inn gravide en gang for mye på en «stort sett koselig sjekk» enn alternativet. 

Anonymkode: 31cd3...bab

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg dro inn. Har fått et kjempe høyt hopp i blodtrykk. Sparketest viser at baby har høy puls.  Sitter med ctg nå, må uansett undersøkes og snakke med lege sa jordmor 

ts

• Liker 3
  • Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Så bra at du dro, håper alt går bra.

Anonymkode: 05df9...97a

AnonymBruker
Skrevet

Oppdater oss når du kan❤️

Anonymkode: 9cce7...aef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...