Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en på 1 år som har feber. Hadde opp i 40,0 inatt og såklart da sovet dårlig. Har aldri opplevd så høy feber før, og har kanskje et dumt spm.. pleier deres barn å sove mye ifm med feber? Det er vel rett å bare la de sove så mye de ønsker? 

Anonymkode: b94b7...7cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare la de sove. Gi paracet. Få i barnet nok væske (gjerne noe med salter i seg, feks eplemost eller noe). 

Anonymkode: 5dcf8...57c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Bare la de sove. Gi paracet. Få i barnet nok væske (gjerne noe med salter i seg, feks eplemost eller noe). 

Han har sovet litt på og av siden kl 5.. sovner fort igjen, og det er ulikt han😬 har ikke gitt noe juice eller saft før. Gir du bare vanlig fra butikken liksom?

ts

AnonymBruker
Skrevet

Gi bare juice og saft. Viktigeste er at de får i seg drikke. Mine hadde heller aldri fått det før de ble syke første gang og enda få er det nesten bare når de er sykt de får jucie og saft.

La han sove så blir han fortest frisk. Så får dere komme tilbake til gode sove rutiner når han er bedre

Anonymkode: 4bbf0...aee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han har sovet litt på og av siden kl 5.. sovner fort igjen, og det er ulikt han😬 har ikke gitt noe juice eller saft før. Gir du bare vanlig fra butikken liksom?

ts

Ja hvorfor skulle ikke det være greit? Det er viktig at de får i seg nok væske, om det er juice, melk eller vann har ikke noe å si så lenge barnet ikke blir dehydrert. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja hvorfor skulle ikke det være greit? Det er viktig at de får i seg nok væske, om det er juice, melk eller vann har ikke noe å si så lenge barnet ikke blir dehydrert. 

Mente ikke det ikke var greit😅 lurte bare på om jeg da måtte lage noe selv eller hva

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mente ikke det ikke var greit😅 lurte bare på om jeg da måtte lage noe selv eller hva

ts

Nei kjør på med det du finner på butikken 

AnonymBruker
Skrevet

Min ettåring sov litt mer ved feber men ikke veldig mye mer. Våknet oftere. Du kan gi paracet :) Kan amme ekstra om du fremdeles ammer. Jeg gjorde det istedet for å gi juice osv.

Anonymkode: d13cb...9e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Min ettåring sov litt mer ved feber men ikke veldig mye mer. Våknet oftere. Du kan gi paracet :) Kan amme ekstra om du fremdeles ammer. Jeg gjorde det istedet for å gi juice osv.

Anonymkode: d13cb...9e4

Han sov endel første del av dagen idag. Men veldig i rykk og napp. Kunne sove 10 min for å våkne og være våken i 30 minutt, sove 30 min osv.. ammer ikke, men han drikker endel mme enda pga mpa. Har gitt det jevnt utover dagen og han drikker heldigvis litt av det også. Ellers kanskje 1dl vann fra koppen ila dagen. Håper det går raskt over😮💨 stakar lille

ts

AnonymBruker
Skrevet

Barnet må følges med på så du ikke misoppfatter søvn med bevisstløshet.

Må ha masse veske, kan bli dehydrert. 

Om det ikke kvikner til med Paracet kontakt lege!

Anonymkode: fbe4e...1b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...