AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #1 Del Skrevet 18. april 2023 Jeg skal kjøpe en brukt scooter, sannsynligvis fra noen jeg ikke kjenner på Finn, og har ikke peiling på sånt. Så hva bør jeg se etter? Noen spesielle merker? Hvor gammel er ok, og hvor lang kjørelengde? Jeg ser flere har gått borti 10.000. Takker for alle innspill! 🏍 Anonymkode: edd63...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #2 Del Skrevet 18. april 2023 Det er et virvar av merker, modeller og kvalitet. Ønsker man effekt og akselerasjon eller lavt forbruk og rolig daglig transport. Mange av disse blir lekt og crosset med. Bakhjuls kjørt og trimmet. Mitt tips er å kjøpe japansk, ikke trimmet, jentekjørt og så ny som mulig. Yamaha Aerox eller Honda SFX er bra mopeder (kanskje de beste). Men SFX/Aerox med 2 takt motor (Eldre) er nærmest umulig å finne i god origial stand. Men de går veldig bra. Opp bakker eller ut av kryss er de raske. Aerox med 4 takt vil antagelig være det beste for et problemfri kjøring. kvalitet, bra bruktpris, bra forhandlernettverk. Derbi og Peugeot lager også mye bra. Anerkjente merker. Vespa er jo veldig populært og gir mye kred, men det koster. Dropp billig asiatiske modeller. Veldig billig materialkvalitet, vanskelig med deler og mye problemer. Anonymkode: f8ce6...03e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #3 Del Skrevet 18. april 2023 10.000 km er normalt ikke noe problem. I middelhavsområder er dette dagligkjøretøy og går de lett 50-100.000km. Har selv hatt Suzuki scooter som passerte 35.000km uten problemer. Er man i italia/spania og går langs de endeløse rekkene med scootere parkert i gata vil man se at km.stand ofte ligger på 60-80.000 km. Anonymkode: f8ce6...03e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå