AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #1 Skrevet 17. april 2023 Er bare halvveis og likevel er det så plagsomt 😩 Har jo 4mnd igjen med dette tullet. Har et barn fra før å ta meg av og en hund å gå tur med. Og jobb. Hvis det blir stort verre så kommer det ikke til å gå opp. Har gått litt hos fysioterapeut og prøver å trene litt, men føler ikke jeg ser noe mønster i hva som gjør det bedre eller verre. Blæ Flere som strever? Føler du at noe hjelper? Anonymkode: 3bc97...968 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #2 Skrevet 17. april 2023 Fysio hjalp for meg. Plagene ble mindre og mer stabile. Hjalp å gjøre øvelsene hver dag og få kontinuerlig behandling. Hjalp å ikke ligge for mye, ikke sitte for mye, ikke stå for mye. Finne balanse. Anonymkode: 10ba8...843 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #3 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Fysio hjalp for meg. Plagene ble mindre og mer stabile. Hjalp å gjøre øvelsene hver dag og få kontinuerlig behandling. Hjalp å ikke ligge for mye, ikke sitte for mye, ikke stå for mye. Finne balanse. Anonymkode: 10ba8...843 Akkurat det med balanse er så vanskelig, synes jeg. Det kan gå helt fint å gå tur med hunden, men så setter jeg meg ned etterpå og da er det skikkelig vondt når jeg så reiser meg. Kan også gjøre noen øvelser og det er ikke så vondt der og da, men kan kjennes verre ut etterpå. Finner ikke noe mønster i det 😕 Anonymkode: 3bc97...968
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #4 Skrevet 18. april 2023 Ukentlig behandling hos fysio holdt det i sjakk hos meg, men det var satans vondt allikevel, spesielt på slutten av dagen. Anonymkode: fe2f1...9c2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #5 Skrevet 18. april 2023 Hei! jeg er høygravid nå - termin i morgen. Hatt bekkenløsning siden uke 13, invalidiserende bekkenløsning siden ca uke 20. Kan ikke gå i matbutikk, hente posten, gå med søppel etc grunnet smerter. Tør ikke å dusje når samboer ikke er hjemme lengre. Mitt råd til deg - sykemeld deg. Jeg var 50% sykemeldt siste fem måneder, i tillegg til en veldig fleksibel kontorjobb. Det blir ikke bedre. Du kan til en viss grad holde det i sjakk, men det er alt. Har også tidvis hatt godt av basseng - ikke svømming, men bare å kjenne på å være vektløs har vært fantastisk. Anonymkode: 7949e...a13 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #6 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hei! jeg er høygravid nå - termin i morgen. Hatt bekkenløsning siden uke 13, invalidiserende bekkenløsning siden ca uke 20. Kan ikke gå i matbutikk, hente posten, gå med søppel etc grunnet smerter. Tør ikke å dusje når samboer ikke er hjemme lengre. Mitt råd til deg - sykemeld deg. Jeg var 50% sykemeldt siste fem måneder, i tillegg til en veldig fleksibel kontorjobb. Det blir ikke bedre. Du kan til en viss grad holde det i sjakk, men det er alt. Har også tidvis hatt godt av basseng - ikke svømming, men bare å kjenne på å være vektløs har vært fantastisk. Anonymkode: 7949e...a13 Uff, så trasig Jeg kommer meg jo rundt, men det er tidvis veldig vondt. Det er det som er litt rart, til tider går det greit og er bare ubehagelig, mens andre ganger er det forferdelig. Er 40% sykemeldt nå men må fortsatt levere i barnehagen osv. på grunn av at mannen er borte på jobb. Jobber også på kontor så prøver å tilpasse tempoet der. Anonymkode: 3bc97...968
PepsiFlax Skrevet 18. april 2023 #7 Skrevet 18. april 2023 Jeg ble i tredje svangerskap sykemeldt 100% før halvveis. Jeg har kontorjobb, men både å sitte og stå og gå var pain in the ass, så fungerte ikke med variasjon heller. Prøvde meg to uker med 50%, men det funka ikke. Jeg hadde to barn hjemme å følge opp, og det maktet jeg ikke når jeg pressa meg på jobb. Resten av svangerskapet gikk med på å samle overskudd til barna hjemme. Det var på en måte å bare overleve. Jeg gikk med krykker siste 4 mnd, så kom meg små turer ut, henta i barnehagen med bekkenbelte, men var helt ødelagt etterpå. Soving var grusomt. Jeg var til kiropraktor to ganger for å få opp låsning, og en gang til fysio på helsestasjonen for å få hjelp og veiledning på øvelser osv. Bekkenbelte, varme/kjøleflaske, krykker, BB-hugme-pute var mine beste venner! Mitt råd: det er en periode, det går over. Gjør det så behagelig som mulig for deg; hold deg i litt aktivitet dersom det funker for deg, gjør ting som gjør deg glad. Fort gjort at psyken blir dratt ned også, ikke verd å risikere det i tillegg til vondt bekken! 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #8 Skrevet 18. april 2023 Hviler du og sover med pute mellom beina? Det hjalp meg også enormt. For etterhvert blir det mye press på bekkenet når man ligger på siden! Anonymkode: 10ba8...843 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #9 Skrevet 18. april 2023 Det eneste som hjelper er å slappe av. Finne nye rutiner for å bedre dagen for deg selv. Anonymkode: 097c6...832
LilleMy1989 Skrevet 19. april 2023 #10 Skrevet 19. april 2023 Anbefaler boken "frisk graviditet "! Den hjalp meg masse igjennom svangerskap nr 2 med bekkenløsning. Det er masse øvelser og treningsprogram for hvert trimester og hvert problemområde 👌
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå