Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker både skrekkhistorier og solskinnshistorier… er gravid med mitt tredje barn på under tre år, og har to styrtfødsler bak meg… så jeg er noe nervøs for den biten… kroppen har aldri før hatt noe problem med å fikse det selv, og har fått høre at hjemmefødsel ikke vil være noe problem for meg - men nå er jeg gravid på ny, og jeg føler at hvert svangerskap har forskjellig utgangspunkt…

Anonymkode: a323e...8ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nr 1 tok 16 timer og endte med tangforløsning.

Nr 2 var en styrtfødsel på to timer.

Nr 3 var også styrtfødsel, tok bare 24 minutter fra start (vannavgang) til slutt.

Begge styrtfødslene var greie og ukompliserte, selv om det selvsagt er intenst når det går så fort. 

AnonymBruker
Skrevet

De to første var kompliserte. Den tredje var lett og passelig lang, ca fem timer. Den tredje kunne jeg gjort om igjen mange ganger :)

Anonymkode: 6adc9...541

AnonymBruker
Skrevet

Den første var kort til å være førstegangsfødende. Andre var styrtfødsel. Tredje tok like lang tid som første. Siste var setefødsel, men definitivt den fineste. Var helt med hele veien og pustet meg greit gjennom riene. Var forberedt på at det kunne gå styggfort, så ble litt overrasket over at det gikk så pent og rolig. Var over fire år siden forrige fødsel da, hadde kanskje gått raskere om det var tettere. 

Anonymkode: c15ff...831

AnonymBruker
Skrevet

1. 48 timer med rier som endte i hastekeisersnitt.

2. 21 timer og med epidurall, nydelig fødsel.

3. 24 timer og helt forferdelig, den verste av de tre.

Anonymkode: 95e5f...c76

AnonymBruker
Skrevet

Tredje var den beste av mine fødsler. 

Anonymkode: b5015...8c0

AnonymBruker
Skrevet

Fødsel nr 1 tok 10 timer. Fødsel nr 2 var styrtfødsel og tok ca en time. Fødsel nr 3 tok 8 timer. Tredje var verst, definitivt. Hadde så vondt, hjalp ikke at jm prøvde å prakke på meg epidural. Sa at jeg hadde fint født to ganger før uten smertelindring, skulle nok overleve denne også. Men den fødselen var bare grusom. Selv om den tok to timer kortere enn første, føltes den ut som en hel evighet.

Anonymkode: 647d2...899

AnonymBruker
Skrevet

Tredje fødsel var lang og tung men han var født 8 år etter nr 2 og jeg fikk beskjed om at så mange år siden forrige fødsel var kroppen å regne som en førstegangsfødende igjen . :( 

Anonymkode: 6b431...d1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min tredje var den letteste, så bra opplevelse at vi prøver på en til nå 6 måneder etter :)

Anonymkode: efc62...18b

AnonymBruker
Skrevet

Min tredje kom 3 måneder for tidlig... 

Anonymkode: adafe...19c

AnonymBruker
Skrevet

1: styrtfødsel uten epidural

2: fikk komme tidlig inn på sykehuset og sette epidural så fødselen drøyde til 3,5 timer

3: fullstendig hysterisk fødselsangst 3 uker før termin og innvilget planlagt keisersnitt som endte i hastekeisersnitt fordi fødselen startet 17 dager før termin

Anonymkode: 81406...a3a

AnonymBruker
Skrevet

Nr 1: fin fødsel på 3 timer, kom inn med 8 cm åpning, baby ute 1 time senere, ingen smertestillende.

Nr 2: fin fødsel på 1,5 time, kom inn på 6 cm, baby ute 30 min senere, ingen smertestillende.

Nr 3: intens fødsel på 40 min, kom inn på full åpning og babyen var ute 10 min senere, naturligvis ingen smertestillende.

Vi bor heldigvis veldig nære sykehuset, og hadde naboen som barnevakt slik at vi omtrent bare kunne hive oss i bilen når vi skjønte at fødselen var i gang. 

Anonymkode: 5833a...480

AnonymBruker
Skrevet

1) Gikk veldig fint. Fødte på underkant av 5 timer fra vannavgang. Vaginal fødsel med epidural uten komplikasjoner/rifter etc.

2) Gikk like fint som første. Lite smerter og generelt en veldig fin opplevelse. Tok rundt 6 timer. Vaginal fødsel med epidural. Heller ingen komplikasjoner.

3) Dette var den verste. Jeg holdt dessverre på å dø pågrunn av stort blodtap. Tok et døgn fra jeg kom til sykehuset til ungen var ute. Ble operert og lå på post operasjon første dagen. 

Så ja hvert svangerskap er nytt. Trodde det ble lettere og lettere, men i mitt tilfelle var jeg uheldig på sistemann. 

Anonymkode: 912ee...669

Skrevet

Mine to første var styrtfødsler der jeg kom inn på føden med 10 cm åpning. Nr.3 ble "en luring", men faktisk kvalifisert som styrtfødsel det og. Kom inn på sykehuset med 0 cm, men fødte etter 4 timer. Men under mye mer kontrollerte forhold enn de to første da.

AnonymBruker
Skrevet

Min tredje er min drømmefødsel, tross at han kom i seteleie. 50.min fra riene startet, til han var ute. Følte allikevel at jeg hadde full kontroll, og pustet meg godt gjennom riene. Eneste smertelindring var lystgass.

Ser at flere kommenterer at lang tid mellom nr 2 og 3 kan medføre lengre fødsel. Her ble det 6,5år mellom nr 2 og 3. Så det stemte ihvertfall ikke her. Eller nå vet jeg ikke hvor raskt det hadde gått om de var tettere. Men det gikk ihvertfall fort nok med nr 3.

Til sammenligning brukte jeg 4,5t på nr 1 og 4t på nr 2. Så nr 3 gikk en god del raskere.

Anonymkode: 39aab...0f1

AnonymBruker
Skrevet

Nummer 3 var luringen, hadde mye falske rier og trodde jeg var igang med fødsel flere ganger. Men ingenting skjedde... 

Uansett, ble igangsatt på sykehuset, noe jeg er veldig glad for siden det gikk så raskt. Ukomplisert fødsel, men den var desidert den vondeste siden det gikk så raskt. Men ingen komplikasjoner, bare smertefulle åpningsrier. Var en lettelse når åpningsriene var over og jeg kunne starte å presse. 

Anonymkode: 6bfae...cd4

AnonymBruker
Skrevet

1: 11 timer, kun lystgass, fin fødsel

2: Fødte i ambulansen, ingen smertestillende, fin fødsel

3: 3 timer, spinalbedøvelse, helt jævlig fødsel

Anonymkode: 5c2b4...2d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...