Gå til innhold

Dere med 6mnd baby. Når legges baby og hvor ofte oppvåkninger/mat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

?

Anonymkode: 348ff...de4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legger seg rundt 21-22. Våkner hver 2.-3. time, men tror ikke det er så mye pga sult. Hun får pupp når hun våkner, men sovner igjen ila 5 minutter. 

Anonymkode: 8a881...186

AnonymBruker
Skrevet

Legger seg 17.30-18. Inne i en dårlig periode så våkner alt fra 4 til 10 ganger ila natten… Spiser 3-4 ganger, ellers mye småoppvåkninger med smokkedytting etc, så er ikke sånn at han er våken spesielt lenge på natten, men jeg blir utslitt av å få så lite sammenhengende søvn. Dette har pågått en måneds tid. Men vet det går over «en gang»…

Anonymkode: 84644...be4

AnonymBruker
Skrevet

Hun er ikke 6 måneder lenger nå, men la seg da rundt 19.30 og sov 12-13 timer uten mat.

Vi måtte vekke hver tredje time i starten fordi hun var prematur, men fra vi sluttet å vekke så våknet hun bare en gang om natten, og etterhvert spiste hun bare mindre og mindre om natten.

Rundt 5 måneders alder sluttet vi å gi henne flaske den ene gangen hun våknet, fordi det virket å bare være en vane. Hun våknet flere ganger den natten, men sovnet fort ved å få smokken og litt kos. Tok den ene natten med oppvåkninger, så var det over. Har siden bare våknet og ønsket flaske ved sykdom eller mye tenner, og det samme gjelder oppvåkninger hvor hun har trengt litt trøst.

Har en på 6 uker nå, og hun spiser som regel 21, legger seg, våkner for flaske 03.00 og 08.00 ca. Litt fra og til.

Anonymkode: bb032...613

AnonymBruker
Skrevet

Bare 4,5 mnd, men legges kl 20 og våkner 1 gang for å få flaske i 3 tiden (mme). Sover til 7-8 ish 

Anonymkode: be966...0c9

AnonymBruker
Skrevet

Når min var 6 måneder våket hun bare for bleieskift, sluttet med mating om natten ved den aldere,må siden HS anbefalte det for å få i orden normal søvnsyklus og at baby hovedsakelig skal være mett på fast føde ☺️. Vet at flertallet kutter flaske/amming rundt samme tid (6-8 mnd).

Anonymkode: f41fb...4d6

Skrevet

Min er 5,5 mnd. Legges mellom 20-21. står opp mellom 06 og 08 vanligvis. Veldig varierende med oppvåkninger. Våkner nesten alltid etter en halv time og vil ha mat igjen. Deretter våkner han vanligvis 1-5 ganger. Bysses eller ammes i søvn. 

Skrevet (endret)

Minste er 18 mnd nå, men husker han la seg mellom 19.30-20.30 da han var rundt 6 mnd, avhengig av lengde på siste lur. Våknet ca 7, halv 8 om morgenen.

Sov 3 lurer på den tiden, kl 09, 12/13 og 16. Våknet en-to ganger om natten fordi jeg ammet. Kunne ha avvent ved 7 mnd alder da oppvåkning kun var vane, ikke sult. Allikevel så jeg ikke noe problem med å nattamme. Han sovnet igjen etter 5 min, med pupp i munn. Sov også på eget rom i sprinkelseng uten problem, så jeg nattammet frem til ungen selv bare sov rundt. Plutselig en natt så våknet han ikke, men sov til neste dag. Da var han ca 11 mnd. Har gjort akkurat det samme med alle tre barn. Funket veldig bra.

Endret av Turtellure12
AnonymBruker
Skrevet

Sovner mellom 18 og 1830, våkner ikke før mellom 06 og 07.

Får MME og bruker smokk, tror det er en del av grunnen til at hun sover hele natta…

Anonymkode: 87882...416

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sover 20-22:30, våkner for kveldsmat, sover til 05:30-06:00, spiser og sover til 09. 

Anonymkode: 6769f...380

AnonymBruker
Skrevet

Nå ble jeg skikkelig misunnerlig 😫 Min på 7 mnd legger seg mellom kl 18 og 19, hyler, skriker og brøler noen timer før han sovner mellom 20 og 21 (senere legging funker ikke, det bare forskyver hylingen). Våkner deretter en gang i timen natten igjennom med påfølgende hyling en time eller to og vil stå opp alt mellom 05 og 07.

Slik har det vært siden han ble født. Jeg er fillete av søvnmangel. Har prøvd alt.

Anonymkode: 7d966...175

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå ble jeg skikkelig misunnerlig 😫 Min på 7 mnd legger seg mellom kl 18 og 19, hyler, skriker og brøler noen timer før han sovner mellom 20 og 21 (senere legging funker ikke, det bare forskyver hylingen). Våkner deretter en gang i timen natten igjennom med påfølgende hyling en time eller to og vil stå opp alt mellom 05 og 07.

Slik har det vært siden han ble født. Jeg er fillete av søvnmangel. Har prøvd alt.

Har du tatt det opp med helsestasjonen eller lege?

Høres tøft ut❤️ Har en på 6 uker nå som skriker fra 09.00-11.00 og 18.00-21.00 ish hver dag, men som heldigvis sover om natten. Jeg holder på å bli gal, og det med søvn om natten og etter kun 6 uker😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du tatt det opp med helsestasjonen eller lege?

Høres tøft ut❤️ Har en på 6 uker nå som skriker fra 09.00-11.00 og 18.00-21.00 ish hver dag, men som heldigvis sover om natten. Jeg holder på å bli gal, og det med søvn om natten og etter kun 6 uker😅

Helsestasjonen trekker bare på skuldrene. Legen antyder reflux og ga oss råd mot det. Vi fulgte rådene og det hjalp ikke. Har ny time hos lege snart, håper å få bedre hjelp da, evt sovemedisin.. hva som helst. Jeg henger snart ikke i hop lenger.

Det er tøft mens det står på, håper din lille finner kveldsroen sin snart 😊

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Legger seg i 18 tiden, sluttet å mate på natt ved 3-4 mnd :) Fikk flaske med MME før legging og en flaske på morningen. Startet med fast føde ved 4 mnd. 

Anonymkode: 0392c...387

• Liker 1
Skrevet

Straks 7 måneder. Legger seg ca 19.30. sover stort sett til kl 07.00. det hender hun våkner en gang i 4-5 tiden. Sovner da noen ganger med litt kos, noen ganger får hun flaske. Om hun har vært våken litt på morrakvisten så sover hun gjerne til 08.

Sover 2 ganger på dagtid. Ca 1,5t kl 10 og 14. Det er ikke så lenge siden vi kuttet ut dupp nr 3. Det gjorde underverker for nattesøvnen.

Gjest Anonyme-meg
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helsestasjonen trekker bare på skuldrene. Legen antyder reflux og ga oss råd mot det. Vi fulgte rådene og det hjalp ikke. Har ny time hos lege snart, håper å få bedre hjelp da, evt sovemedisin.. hva som helst. Jeg henger snart ikke i hop lenger.

Har du prøvd kiropraktor? Hvis baby har noen låsninger, så er det veldig plagsomt. 

AnonymBruker
Skrevet

Har dere vært hos fysioterapeut eller kiropraktor? Muligens babyen har noen låsninger eller vondter, som gjør det ubehagelig. 

Håper ikke du mener at du skal gi en liten baby sovemedisin 😂. Har du prøvd å legge deg til å samsove med babyen når hen skal legge seg? Det hjelper for mange, eller bysse i søvn ☺️.

Anonymkode: f41fb...4d6

AnonymBruker
Skrevet

Har dere prøvd å legge senere? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har dere prøvd å legge senere? 

Har du lest hele innlegget du svarer på? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du lest hele innlegget du svarer på? 

Jeg fikk ikke med meg det i parentes, beklager. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...