AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #1 Skrevet 16. april 2023 Hei, har en vennine som venter på barn. Hun stillte meg spøsmål om det er mulig at kun hun tar mammapermisjon i alle 49 uker ved 100%. Finner ingen informasjon om dette. Kanskje noen har gjort det? (Blir det hannes permijon (3+15+16 uker) og utbetaling av farenspermisjon med en gang og hun tar då utlønnet permisjon) Anonymkode: 824ed...bd4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #2 Skrevet 16. april 2023 Mor kan søke om å overta fedrekvoten/medmorkvoten hvis ett eller flere av punktene under er oppfylt: Hun er alene om omsorgen for barnet Far/medmor ikke har opptjent rett til foreldrepenger Far/medmor er innlagt i helseinstitusjon Far/medmor har sykdom eller skade som gjør at han/hun er helt avhengig av hjelp til å ta seg av barnet Overtakelse av foreldreansvar ved død Anonymkode: 72110...0bb
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #3 Skrevet 16. april 2023 Ja, men dere mister de ukene som er tiltenkt far om dere ikke tilfredsstiller kravene over her. Anonymkode: 9e88b...bed
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #4 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): om det er mulig at kun hun tar mammapermisjon i alle 49 uker ved 100%. Kun mulig ved ett av de 5 tilfellene som ble postet lenger opp her. Jeg har det nå, etter søknad begrunnet i punkt 4. Anonymkode: 97a9d...3d9
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #7 Skrevet 16. april 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hei, har en vennine som venter på barn. Hun stillte meg spøsmål om det er mulig at kun hun tar mammapermisjon i alle 49 uker ved 100%. Finner ingen informasjon om dette. Kanskje noen har gjort det? (Blir det hannes permijon (3+15+16 uker) og utbetaling av farenspermisjon med en gang og hun tar då utlønnet permisjon) Anonymkode: 824ed...bd4 Det finnes masse info om dette. Det går ikke uten god grunn. Anonymkode: 5ee76...94d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå