Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby rundet 6 måneder i påsken, og vi har såvidt begynt med rutiner i form av kveldsgrøt med påfølgende kveldsstell og legging. Men gjør det noe om baby legges for natta i 21-22-tiden? Vi har aldri avtaler veldig tidlig, så hun kan jo sove mange timer uansett. Jeg opplever nemlig at hun våkner rundt midnatt og kan være våken et par timer (selv om jeg prøver alle triksene i boka for å få henne til å sove videre) hvis hun legges i 19-20-tiden..

Anonymkode: bcd42...291

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi legger vår på 7 mnd mellom kl 18 og 19, da er han stuptrøtt. For en mnd eller to siden slet vi med at han våknet mellom 03 og 05 og kunne være lys våken, ville leke og tulle en time eller to.

Jeg var bare 100% bastant på at det er natta. Beholdt alle lys av, ammet litt, kosa litt og sang rolig. Virker som han har skjønt at det ikke er vits i å foreslå å stå opp så tidlig lenger, for nå sover han til rundt 06 😊

Synes det hørtes veldig sent ut å legge kl 21? Ville nok heller innstilt meg på å måtte «krangle» litt med mini som tror det er på tide å stå opp på ugunstige tidspunkt 😉

Skrevet

Om det passer inn i livet deres så hvorfor ikke? 
Min minste la seg 21-22 i den alderen, og sov natta gjennom frem til 09-10 på morgenen. Jeg hadde ikke behov for at hun skulle våkne tidligere, så for meg gjorde det ingenting. Nå er hun ett år og går i barnehage, legger seg kl 18 og vekkes kl 07-08. Det bare ble sånn av seg selv etterhvert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere gjør jo det som passer for dere. Her legges vår på 4 mnd kl 20 (pluss minus 30 min) og sover til mellom 7 og 8 en gang. Får flaske 1-2 ganger pr natt. Andre igjen vet jeg legger sin baby på samme alder både tidligere og senere fordi det er det som funker for dem. 

Anonymkode: 0328d...5c9

Skrevet

Hvis dere ikke skal opp tidlig dagen etter spiller det ingen rolle om hun sover 19 eller 01 for den saks skyld. Leggetid for barn er bare kulturelt konstruert. Gjør akkurat det som passer deres rytme, og nyt at dere har friheten til det så lenge hun ikke går i barnehage

• Liker 1
Skrevet

Vår frøken på snart 8 mnd blir lagt mellom 20.30 og 21.00 😊da står vi opp igjen når hun våkner rundt 7.30-8.00 😊

AnonymBruker
Skrevet

Min er også 6 mnd. Legger seg som oftest mellom 21-22. Vi samsover, så legging for natten blir gjerne når jeg også legger meg. Vi skal aldri noe tidlig om morgenen uansett, så står opp mellom 8-9 en gang :)

Anonymkode: 0acb7...336

AnonymBruker
Skrevet
Heln skrev (2 timer siden):

Om det passer inn i livet deres så hvorfor ikke? 
Min minste la seg 21-22 i den alderen, og sov natta gjennom frem til 09-10 på morgenen. Jeg hadde ikke behov for at hun skulle våkne tidligere, så for meg gjorde det ingenting. Nå er hun ett år og går i barnehage, legger seg kl 18 og vekkes kl 07-08. Det bare ble sånn av seg selv etterhvert.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min er også 6 mnd. Legger seg som oftest mellom 21-22. Vi samsover, så legging for natten blir gjerne når jeg også legger meg. Vi skal aldri noe tidlig om morgenen uansett, så står opp mellom 8-9 en gang :)

Anonymkode: 0acb7...336

Samme her :) 

Anonymkode: 25145...5b0

AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er jo at dere får en god natt med søvn, ikke hvilket klokkeslett dere legger dere! (Eller hva andre syns om klokkeslettet babyen er i seng!)

Anonymkode: eed3a...6fc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Legger seg 22😊 Har ingenting som gjør at vi må tidlig opp.

Anonymkode: 164cf...f08

AnonymBruker
Skrevet

Da min siste var 6 mnd var det natt kl 23.00. Det ordnet seg selv da han bikket 7 mnd, gikk over til to sovinger selv på dagtid og plutselig begynte å legge seg for natta18.30. Ikke stress med det, gjør det som passer dere best.

Anonymkode: cb737...ba4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det viktigste er jo at dere får en god natt med søvn, ikke hvilket klokkeslett dere legger dere! (Eller hva andre syns om klokkeslettet babyen er i seng!)

Anonymkode: eed3a...6fc

Enig🙌🏻 

Anonymkode: 164cf...f08

AnonymBruker
Skrevet

Her legges babyen på 5 mnd rundt 18 og sover til 06. Det er veldig deilig å ha de timene på kvelden helt for seg selv, men samtidig hadde det ikke gjort noe å få litt senere oppvåkningstid. Men her er baby altså stuptrøtt rundt 18, enten han har sovi for 1 eller 3 timer siden.

Gjør det som passer dete best!

Anonymkode: b2b00...727

AnonymBruker
Skrevet

Min er også 6 mnd, og er først nå siste tiden atc han vil sove kl 19. Tidligere har 19 bare vært en liten dupp. Så jeg sier kjør på med det v som passer dere

Anonymkode: 27877...b63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...