AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #1 Skrevet 16. april 2023 Hei, Jeg skal ut i permisjon i august, og kommer til å være ute i permisjon i ett helt år. Altså tar jeg også noen uker med ubetalt permisjon. Men, 2 spørsmål: 1. Sparer man opp feriepenger av foreldrepengene man får utbetalt også, eller kun når man er i fysisk jobb? 2. Hvordan fungerer utbetalingen av feriepenger neste år for meg? Jeg er på månedslønn hvis det utgjør en forskjell. Feriepenger hos oss utbetales normalt med juni lønn, men da er jo jeg i ubetalt permisjon. Vil jeg likevel få utbetalt feriepenger da? Eller vil jeg måtte ta ut ferie for å få utbetalt dette? Anonymkode: 90662...cfd
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #2 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei, Jeg skal ut i permisjon i august, og kommer til å være ute i permisjon i ett helt år. Altså tar jeg også noen uker med ubetalt permisjon. Men, 2 spørsmål: 1. Sparer man opp feriepenger av foreldrepengene man får utbetalt også, eller kun når man er i fysisk jobb? 2. Hvordan fungerer utbetalingen av feriepenger neste år for meg? Jeg er på månedslønn hvis det utgjør en forskjell. Feriepenger hos oss utbetales normalt med juni lønn, men da er jo jeg i ubetalt permisjon. Vil jeg likevel få utbetalt feriepenger da? Eller vil jeg måtte ta ut ferie for å få utbetalt dette? Anonymkode: 90662...cfd Får du foreldrepenger utbetalt fra jobb eller NAV? Anonymkode: b962f...47b 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #3 Skrevet 16. april 2023 Neste år vil du få utbelat feriepenger fra Nav, med et grunnlag på 12 ukers lønn (les deg opp på Nav). Dette utbetales i mai. Fra jobben vil du få opptjente feriepenger, sjekk lønnsslipp. Du må spør på jobben om de trekker deg for ferie. Får du alle utbetalingene fra jobben, må du spør de, og ikke fremmede på kvinneguiden. Anonymkode: bd247...e44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå