Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp startet på jobb igjen etter å ha vært hjemme i over 1 år. Gledet meg til å starte opp igjen og få en hverdag bestående av noe annet enn bare lek på gulvet, skifte bleie og trilleturer. Oppstarten ble mye tøffere enn forventet. Føler meg smådeppa for at denne perioden i livet nå er over og hverdagen er tilbake. Jeg har også begynt i ny jobb så det er kanskje medvirkende fordi det er så mye nytt og så mye å sette seg inn i. Jeg har brukt helgen til å gråte å grue meg til mandag og min første fulle jobbuke. Vil bare være hjemme med barnet mitt. Syns det er forferdelig å se henne typ 4 timer til dagen før det er leggetid☹️ når blir det bedre?? I tillegg savner jeg den gamle arbeidsplassen min også så det gjør det kanskje ikke bedre😅

Anonymkode: 9f6dd...344

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg ble det bedre etter 3-4 uker. Var veldig tøft...

Anonymkode: 4c620...1f6

AnonymBruker
Skrevet

Syntes det var så fælt, at jeg gikk ned til 60% stilling frem til barnet var 1.5 år. Da gikk det litt lettere faktisk. Jobber 100 nå, men Vurderer å gå ned igjen til 80% og jobbe kortere dager. 

Anonymkode: e1ea3...d0a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det var fint fra første stund for min del. Men jeg var i gammel jobb, skulle tilbake til alt jeg kjente fra før. Antar det har noe med din savn etter gamle jobben også, ikke kun at du er på jobb, og at absolutt alt er nytt. Prøv å finn ut hva du liker med den nye jobben og prøv å senk forventninger til deg selv. Du vil lære alt med tiden, men ikke første uka. Prøv også å fokuser positivt på at du får 4 timer sammen fremfor det negative i det at «det er bare 4 timer». Da slipper du at hele hverdagen føles ut som et negativt kaos. 

Anonymkode: 33146...017

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For meg ble det bedre etter 3-4 uker. Var veldig tøft...

Anonymkode: 4c620...1f6

regnet med at jeg kanskje måtte gi det såpass ja…

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Syntes det var så fælt, at jeg gikk ned til 60% stilling frem til barnet var 1.5 år. Da gikk det litt lettere faktisk. Jobber 100 nå, men Vurderer å gå ned igjen til 80% og jobbe kortere dager. 

Anonymkode: e1ea3...d0a

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg syns det var fint fra første stund for min del. Men jeg var i gammel jobb, skulle tilbake til alt jeg kjente fra før. Antar det har noe med din savn etter gamle jobben også, ikke kun at du er på jobb, og at absolutt alt er nytt. Prøv å finn ut hva du liker med den nye jobben og prøv å senk forventninger til deg selv. Du vil lære alt med tiden, men ikke første uka. Prøv også å fokuser positivt på at du får 4 timer sammen fremfor det negative i det at «det er bare 4 timer». Da slipper du at hele hverdagen føles ut som et negativt kaos. 

Anonymkode: 33146...017

Jeg hadde 80% i gamle jobben og har nå begynt i 100% stilling.. det var egentlig ikke ønskelig men hadde ikke råd til å fortsette med 80% rett og slett. Må nok prøve å senke forventningene litt ja. Hater å være ny, føle meg bare i veien. Jeg skjønner jo at man ikke lærer alt med en gang, men jeg liker definitivt best når jeg har kontroll på mine oppgaver. I gamle jobben hadde jeg jobbet i 7 år og kunne det meste. Skal prøve å tenke mer positivt, takk for innspill😊

Anonymkode: 9f6dd...344

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har syns det har gått bra fra dag 1.

Anonymkode: 79ace...437

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det var fint med en gang, men vi hadde sommertid (7 timer) på det tidspunktet og jeg hadde to timer ammepermisjon hver dag. Så jeg jobbet egentlig bare 5 timer hver dag de første to månedene. Hadde også en del hjemmekontor. Hadde nok vært verre om jeg måtte være borte 9.5 timer hver dag, som jeg er nå som jeg jobber normalt og pendler hver dag. 

Anonymkode: a3b16...cbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...