AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #1 Skrevet 15. april 2023 Jeg må bestemme meg for å ta abort eller ikke nå veldig snart. Jeg har alltid ønsket å bli mamma, er kjempe glad i barn og har jobbet mye i barnehage og skole.. Har alltid ønsket meg egne barn, og nærmer meg 35 års alderen.. Var sammen med en som jeg var utrolig glad i, og jeg hadde aldri trodd at ting skulle bli som det ble.. Han ble ut av det blå voldelig, og det ble så ille at jeg måtte komme meg vekk før han banket meg sønder og sammen... Og dette var noe han gjorde mot meg med viten om at jeg var gravid. Det eneste positive med dette er at jeg klarte å komme meg vekk fra han, men nå sitter jeg med et tungt dilemma; beholde barnet, eller ikke.. Jeg prøver å innstille meg på abort, samtidig som jeg er veldig knyttet til det i magen (er snart 11 uker på vei) og jeg føler så mye skam rundt dette, for jeg skulle for alt i verden ønske at dette ikke var eksen sitt barn. Hva ville du valgt om dette var deg? Beholde barnet eller abort? Anonymkode: 27d1a...922
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #2 Skrevet 15. april 2023 Dersom du er innstilt på å oppdra barnet helt alene, uten at barnefar er involvert overhodet (et must etter volden du har opplevd) så hadde jeg valgt å beholde. Anonymkode: 5e776...d70 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #3 Skrevet 15. april 2023 Hvis du ønsker barn og alt er 35 virker abort litt absurd. Hva med å bare kontakte politiet å høre hvordan du får beskyttet deg og ett barn mot han? Det kan jo ikke være sånn at kvinner må ta abort for å beskytte seg mot videre kontakt med psykoer? Anonymkode: 8efac...c3f 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #4 Skrevet 15. april 2023 Helt ærlig, dersom han får vite at han er far til barnet, som han har rett på så må du forholde deg til han i mange mange år til. Jeg personlig hadde ikke orket det, jeg hadde vært livredd for vold, for hva han kunne funnet på både for å psyke meg ut ved å kreve omsorgsrett, skade barnet eller deg. Men dette må du nesten kjenne på selv. Heldigvis har du MANGE rettigheter så lenge barnet ligger i din mage vs når barnet er født. ( som å flytte langt unna uten godkjennelse osv) Tenk deg nøye om. og ikke minst en god klem i en vanskelig situasjon. Anonymkode: 3c9cd...861 2 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #5 Skrevet 15. april 2023 Det verste her er at du må sende barnet på samvær til denne drittsekken, og ikke vite hva far gjør mot barnet eller hva han forteller barnet. Det er veldig vanskelig å ta fra far rett på samvær, da må han ha vært voldelig eller misbrukt barnet (og da er det jo for sent). Selv hadde jeg tatt abort. Hadde ikke klart å utsette et uskyldig barn for en voldelig far. Og måttet ha noe med denne personen å gjøre resten av livet. Anonymkode: efb4a...98d 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #6 Skrevet 15. april 2023 Du må isåfall anmelde far for vold og finne så mye beviser som mulig. Hvis du klarer å få han dømt for vold mot deg så står du sterkere i en barnefordelingssak. Anonymkode: efb4a...98d 3 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #7 Skrevet 15. april 2023 Barnet må etterhvert på samvær til denne pappaen.. jeg fikk selv to barn med en som Er sykelig sjalu og som utsatte meg for både fysisk og psykisk vold. Jeg har måtte sendt barna mine til han de siste 12 årene.. nå når barna endelig ble hørt ble han siktet for fysisk og psykisk vold mot dem og de slipper endelig å bo der nå når de er 15 og 17 🥲🥲 Anonymkode: 6982b...956 4
frøkna Skrevet 15. april 2023 #8 Skrevet 15. april 2023 Uff, så vond situasjon! Du må kjenne på hva som er rett for deg. Har du mulighet å få full omsorg uten innblanding fra eksen? Tror kanskje jeg ville lent mot abort om jeg måtte deale med en voldelig eks i 18 år og heller satset på donor og gjort det alene. Uansett er dette ditt valg! 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #9 Skrevet 15. april 2023 Hvis du klarer å beskytte og skjerme barnet fra slikt far er det opp til deg. Personlig skulle jeg heller ønske at jeg ble abortert enn mange år med psykisk og fysisk vold fra forelder og en forelder som klarte ikke å beskytte meg fra det, er ung ufør som resultat av traumene. Hva er vitsen med et slikt liv. Men skjønner det er ikke bare bare å ta abort når du ønsker. Det er din kropp, og du bestemmer. Hvis du ikke tror du blir å angre og ha tungt hjerte for avgjørelsen i ettertid er det muligheter for å bli gravid på andre måter. Anonymkode: fd641...2e0
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #10 Skrevet 15. april 2023 Har du familie andre steder i landet som du kan flytte til? Hvis du bor nærme han har du et helvete med samvær i 18 år fremover. Hvis du bor langt unna slipper både du og barnet uendelig mye stress. Så kanskje valget er mellom abort og flytting? Drastiske valg begge to.. Anonymkode: e168a...50f 1
Andro Skrevet 15. april 2023 #11 Skrevet 15. april 2023 Hadde beholdt barnet og oppgitt far ukjent. 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #12 Skrevet 15. april 2023 Just now, Andro said: Hadde beholdt barnet og oppgitt far ukjent. Han vet jo om graviditeten. En kjapp dba test så er han faren på papiret også . Anonymkode: e168a...50f 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #13 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han vet jo om graviditeten. En kjapp dba test så er han faren på papiret også . Anonymkode: e168a...50f Dette stemmer ikke. Så lenge de ikke er gift kan mor nekte dna-testing av barnet. Anonymkode: 892f7...d7f
Krist1an Skrevet 15. april 2023 #14 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han vet jo om graviditeten. En kjapp dba test så er han faren på papiret også . Anonymkode: e168a...50f Eller at barnet selv begynner å grave i hvem som er far... Du har et tøft valg å ta. Ønsker deg alt godt, uansett hvilket valg du tar ❤️
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #15 Skrevet 15. april 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Dette stemmer ikke. Så lenge de ikke er gift kan mor nekte dna-testing av barnet. Anonymkode: 892f7...d7f Det du skriver her stemmer ikke. Far kan be om dna-test. Først er det nav som ber om det. Hvis mor nekter så kan han gå i retten og få dom på det. Han har en kjempegod sak på farskap altså. Felles adresse når barnet ble unnfanget. Anonymkode: e168a...50f
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #16 Skrevet 15. april 2023 Jeg tok abort i uke 11 da jeg var 18 år. I dag er jeg godt over 30. Jeg hadde aldri tatt abort igjen. Følelsen av tomhet etterpå, var brutal for meg - til tross for at jeg var så ung. Faren var en del år eldre og ingen bra fyr å få en unge med. Likevel, jeg hadde ikke tatt abort om jeg visste konsekvensen av det. Men jeg har aldri vært i et voldelig forhold. Jeg tror det er lurt å tenke gjennom hvilke ressurser du har rundt deg, og deretter ta avgjørelsen. Anonymkode: c1a3d...4c6 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #17 Skrevet 16. april 2023 Ta kontakt med Amathea og spør om å få en hastetime hos dem. Lykke til med det tøffe valget du har foran deg❤️ Anonymkode: ca068...e3e 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #18 Skrevet 16. april 2023 Får du barnet må du forholde deg til denne mannen resten av dit liv. Også må du tenke på det økonomiske. Anonymkode: 7f785...a42
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #19 Skrevet 16. april 2023 Behold! Du elsker dette barnet allerede, tar du abort, vil du bli enda mer bitter på eksen. Bær frem barnet og bruk tiden frenover på å lage trygge rammer for fremtiden. Har du anmeldt han, har du en sterk sak! Anonymkode: ede80...dcc
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #20 Skrevet 16. april 2023 Jeg hadde fortalt barnefar at jeg hadde tatt abort, deretter kuttet all kontakt og blokkert på sosiale medier. Kanskje flyttet til en annen by for å unngå å treffe på eksen. Ville båret frem barnet og oppgitt far ukjent. Men det er vel en viss risiko i det. Og et barn har jo egentlig rett på å vite hvem som er far. Vanskelig valg! Ta kontakt med Amathea… Anonymkode: 840cd...94e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå