AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #1 Skrevet 15. april 2023 Dette spør jeg ikke om fordi jeg har tenkt til å nevne noe for de det gjelder, men mer fordi jeg lurer på om jeg bør være litt obs på at en venninne kanskje ikke har det så bra i forholdet sitt. Jeg fant nylig ut, fordi venninnen min forsnakket seg (fikk jeg inntrykk av) i en bisetning at hun og mannen ikke har sovet på samme rom siden de fikk barn for over 3 år siden. Det er fordi mannen ikke vil ha nattesøvnen forstyrrer. Barnet våkner fortsatt noe på natt og kommer inn på soverommet, og det syns han er irriterende. Dette gjelder både ukedager og helg. Kan dette tyde på at venninnen min ikke har det bra, eller er det mer vanlig enn man tror? Anonymkode: 753f1...6a7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #2 Skrevet 15. april 2023 Er nok mer vanlig enn man tror, jeg skulle gjerne gjort det, ikke pga ungene men pga den hersens snorkingen 😆 Anonymkode: f8c93...f73 2 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #3 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette spør jeg ikke om fordi jeg har tenkt til å nevne noe for de det gjelder, men mer fordi jeg lurer på om jeg bør være litt obs på at en venninne kanskje ikke har det så bra i forholdet sitt. Jeg fant nylig ut, fordi venninnen min forsnakket seg (fikk jeg inntrykk av) i en bisetning at hun og mannen ikke har sovet på samme rom siden de fikk barn for over 3 år siden. Det er fordi mannen ikke vil ha nattesøvnen forstyrrer. Barnet våkner fortsatt noe på natt og kommer inn på soverommet, og det syns han er irriterende. Dette gjelder både ukedager og helg. Kan dette tyde på at venninnen min ikke har det bra, eller er det mer vanlig enn man tror? Anonymkode: 753f1...6a7 Det er nok langt mer vanlig enn du tror, og jeg syns ikke man skal bry seg med hvordan andre har det i sine hjem med mindre man faktisk ber om meningen din. Anonymkode: e39b5...0db 3 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #4 Skrevet 15. april 2023 Nei mange velger to rom. Feks pga barn, eller snorking. Det er en fin løsning, om det blir plagsomt å få sove. Bedre der enn å bli syk pga lite søvn over tid. Jeg og mannen sover i samme seng kun av og til. Selv om barna er voksne. Og det er fordi han er oppe å trasker både en og to ganger om natten, og ikke flink på hensyn iht å ikke vekke meg. Han er trøtt og ikke helt kontroll på alt bråket han setter igang. Jeg bruker lang tid på å sovne. Så blir jeg vekt på natten, så går det var 1 til 3 timer å sove igjen. Og jeg ender opp som et irritert monster på dagtid. Så vi har det bedre sammen og jeg føler meg som et bedre menneske generelt med god nattesøvn Anonymkode: 8f168...89e 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #5 Skrevet 16. april 2023 Hvorfor skal om man sover sammen ha noe å si? Vi sov ikke sammen alltid før barn heller. Anonymkode: efb1b...969
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #6 Skrevet 16. april 2023 Godt gift på 9’ ende året her. Vi har sover på hvert soverom i 7 år. Passer utmerket med snorking, sover lett og med ulike døgnrytmer. Både kjærligheten og sexlivet er tipptopp. Kunne likevel aldri tenkt meg å delt soverom igjen😆 Anonymkode: 33101...b44 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #7 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette spør jeg ikke om fordi jeg har tenkt til å nevne noe for de det gjelder, men mer fordi jeg lurer på om jeg bør være litt obs på at en venninne kanskje ikke har det så bra i forholdet sitt. Jeg fant nylig ut, fordi venninnen min forsnakket seg (fikk jeg inntrykk av) i en bisetning at hun og mannen ikke har sovet på samme rom siden de fikk barn for over 3 år siden. Det er fordi mannen ikke vil ha nattesøvnen forstyrrer. Barnet våkner fortsatt noe på natt og kommer inn på soverommet, og det syns han er irriterende. Dette gjelder både ukedager og helg. Kan dette tyde på at venninnen min ikke har det bra, eller er det mer vanlig enn man tror? Anonymkode: 753f1...6a7 Det er mer vanlig enn man tror. Hvis hun «forsnakket» seg kan det at hun ikke snakker om det handle mer om de fordommene hun vet hun vil møte om hun sier at hun samsover med barn fremfor med mann (slik som du, som automatisk antar at da er ikke ting bra mellom dem) Jeg har samsovet med barn i snart 14 år (to barn hvor yngste er 8 år) og ektefelle har dermed sovet stort sett for seg selv men noen ganger har ungene gått oppi senga hans også, og/eller alle har sovet i samme seng. Vi har snart vært sammen i 20 år og har fortsatt sex i snitt to ganger per uke. Vi er mer omsorgsfull og kjærlig med hverandre tror jeg nettopp fordi vi ikke «går oppå» hverandre og irriterer oss på hverandre. Dessuten har vi prioritert søvn som garantert har forebygget en hel del konflikter i ekteskap som skyldes at en eller begge av partene er utslitt av søvnmangel. Når jeg/vi snakker med andre foreldre/voksne vi kjenner godt om soving (som regel da samsoving og hvorfor man gjør dette) Så kommer det ofte frem at andre foreldrepar ofte har barn oppi senga som kan resultere i at en av foreldrene flytter seg på et annet soverom for å heller la barnet få den nærheten barnet trenger om natta, eller at foreldrene sover sammen med barn i senga. så ja: definitivt laaangt mer vanlig enn det som snakkes om. Anonymkode: d7291...f4e
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #8 Skrevet 16. april 2023 Naboene her sov på hvert sitt rom i maaaange år pga barn som våknet på natta til langt oppi skolealder. Far i huset hadde noen utfordringer som gjorde at han ikke ville bli vekket. Dette er flere år siden og de er fortsatt lykkelig gift. Anonymkode: 10840...9a4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #9 Skrevet 16. april 2023 Vi sover på hvert vårt rom. Har ansvar for barn annenhver natt. Vi er fortsatt veldig forelsket. Anonymkode: 11f99...0c8
Eloise12345 Skrevet 16. april 2023 #10 Skrevet 16. april 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Er nok mer vanlig enn man tror, jeg skulle gjerne gjort det, ikke pga ungene men pga den hersens snorkingen 😆 Anonymkode: f8c93...f73 Jeg sover bedre på eget rom. 😊
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #11 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette spør jeg ikke om fordi jeg har tenkt til å nevne noe for de det gjelder, men mer fordi jeg lurer på om jeg bør være litt obs på at en venninne kanskje ikke har det så bra i forholdet sitt. Jeg fant nylig ut, fordi venninnen min forsnakket seg (fikk jeg inntrykk av) i en bisetning at hun og mannen ikke har sovet på samme rom siden de fikk barn for over 3 år siden. Det er fordi mannen ikke vil ha nattesøvnen forstyrrer. Barnet våkner fortsatt noe på natt og kommer inn på soverommet, og det syns han er irriterende. Dette gjelder både ukedager og helg. Kan dette tyde på at venninnen min ikke har det bra, eller er det mer vanlig enn man tror? Anonymkode: 753f1...6a7 Det er nok vanlig å ikke sove på samme rom, men jeg reagerer på at han må sove på eget rom fordi han blir irritert over å bli vekket av ungen. Betyr det at mor alltid er den som må ta seg av barnet på natten? I så fall høres det ikke helt innafor ut spør du meg. Ja, det er irriterende å bli vekket, men sånn er det dessverre å ha barn, da er det urimelig at kun mor skal være "nattevakt". Anonymkode: f0ec2...644 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #12 Skrevet 16. april 2023 Vi sover på separate rom på fjerde året og trives veeeeldig med det. Jeg sover med minstemann på 3 og alle får sove godt 🥰 Anonymkode: 3ae04...eea
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #13 Skrevet 16. april 2023 Vi sover på separate rom for jeg samsover med et av barna. Blir trangt om alle sover i samme seng. Anonymkode: 11b1f...c0f
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #14 Skrevet 16. april 2023 Vet om flere som sover separat de første årene. Vi gjør det av å til hvis ungene er urolige på nettene. Da bytter vi på så den ene personen får en god natt søvn. Men i periodene det er roligere på nettene sover vi sammen. Så aldeles ikke uvanlig. Anonymkode: ad9a8...cdd
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #15 Skrevet 16. april 2023 Fikk barn nå i år, har ikke sovet sammen på nesten 10 år. Nyter å sove godt begge 2 Anonymkode: 5153a...513
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #16 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er nok vanlig å ikke sove på samme rom, men jeg reagerer på at han må sove på eget rom fordi han blir irritert over å bli vekket av ungen. Betyr det at mor alltid er den som må ta seg av barnet på natten? I så fall høres det ikke helt innafor ut spør du meg. Ja, det er irriterende å bli vekket, men sånn er det dessverre å ha barn, da er det urimelig at kun mor skal være "nattevakt". Anonymkode: f0ec2...644 Ja, det var dette jeg egentlig reagerte mest på. Mannen har flyttet ut av soverommet fordi han ikke skal bli vekket på natt. Mitt inntrykk er at dette er noe han bare har bestemt og ikke noe hun ønsker. Så vidt jeg vet har han ikke søvnproblemer og hun ser mer sliten ut. Hun tar 100% av nattevåk. I helgene bytter de på å sove ut. Ts Anonymkode: 753f1...6a7
Arkana Skrevet 16. april 2023 #17 Skrevet 16. april 2023 (endret) Jeg tror det er mer vanlig enn mange tror. Noen av mine barns venner har i alle fall avslørt at foreldrene ikke sover på samme rom. I alle tilfellene sover mor i dobbeltsengen med et barn (i skolealder) og far sover et annet sted. Jeg har ikke på noen måte inntrykk av at dette handler om dårlige ekteskap, men at det enten er av nødvendighet (i ett tilfelle medisinske grunner, men det kan også være plagsom snorking), at alle sover bedre slik eller at det bare har blitt sånn, de trives med det og ser ikke noen grunn til å endre det. Jeg liker personlig å sove ved siden av mannen min, men jeg kan godt forstå at det finnes andre preferanser. Jeg synes det er litt spesielt at du antar at man må ha et dårlig forhold fordi man ikke deler rom. Hva er det som foregår de timene man ligger og sover som er så viktig tenker du? Endret 16. april 2023 av Arkana
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #18 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ja, det var dette jeg egentlig reagerte mest på. Mannen har flyttet ut av soverommet fordi han ikke skal bli vekket på natt. Mitt inntrykk er at dette er noe han bare har bestemt og ikke noe hun ønsker. Så vidt jeg vet har han ikke søvnproblemer og hun ser mer sliten ut. Hun tar 100% av nattevåk. I helgene bytter de på å sove ut. Ts Anonymkode: 753f1...6a7 Det er veldig smart å sove separat om man har problemer med søvnen. Anonymkode: efb1b...969
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #19 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Dette spør jeg ikke om fordi jeg har tenkt til å nevne noe for de det gjelder, men mer fordi jeg lurer på om jeg bør være litt obs på at en venninne kanskje ikke har det så bra i forholdet sitt. Jeg fant nylig ut, fordi venninnen min forsnakket seg (fikk jeg inntrykk av) i en bisetning at hun og mannen ikke har sovet på samme rom siden de fikk barn for over 3 år siden. Det er fordi mannen ikke vil ha nattesøvnen forstyrrer. Barnet våkner fortsatt noe på natt og kommer inn på soverommet, og det syns han er irriterende. Dette gjelder både ukedager og helg. Kan dette tyde på at venninnen min ikke har det bra, eller er det mer vanlig enn man tror? Anonymkode: 753f1...6a7 Jeg og samboeren min har separate soverom. Forholdet vårt er supert😀 Å ta separate soverom er den beste avgjørelsen vi har tatt tror jeg. Helt fantastisk. Har absolutt inntrykket av at dette har blitt mer vanlig. Vet at de aller fleste av våre venner også har separate soverom. Kollegaer også. Jeg kommer nok aldri til å dele soverom/seng fast igjen noen gang. Anonymkode: fc201...93e
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #20 Skrevet 16. april 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Er nok mer vanlig enn man tror, jeg skulle gjerne gjort det, ikke pga ungene men pga den hersens snorkingen 😆 Anonymkode: f8c93...f73 Helt nyyyyydelig. Søvnkvaliteten ble hundre ganger bedre etter vi tok separate rom. Anonymkode: fc201...93e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå