AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #21 Skrevet 16. april 2023 Hvorfor det er sånn generelt vet jeg ikke, men sånn personlig liker jeg det( og prøver å se bort fra alle fordelene knyttet til småbarnsfasen): vi har soverom, loftsstue og bad i 2.etg og kjøkken, stue entre, vaskerom ved entre med dør ut, bad og gjesterom i 1.etg. Vi oppholder oss sjelden i 2. etg på dagtid, så det som har med klesvask er mer i nærheten av der vi er. Synes det er veldig greit å ha utslagsvask rett inn fra hagen og gangen f.eks til å skylle av skitne klær( ja, vi voksne kan også bli fulle av gjørme etter en tur i skogen), etter hagearbeid osv. Vi har kjøkkenkluter, håndklær, vaskeutstyr, støvsuger osv oppbevart på vaskerommet, fint å slippe å gå opp i 2.etg for det. Jeg kjenner meg og mannen godt nok til å vite at med mindre vi har kombinert bad og vaskerom må vi uansett ha en skittentøyskurv på badet(selv om det er vegg i vegg). Kjøkkenkluter, håndklær( og nå kluter til vask av barn etter måltid) får vi sortert direkte på vaskerommet underveis. mulig jeg hadde sett annerledes på det uten barn, men med barn som er for små til å gå i trapper er det veldig mye enklere å holde seg i en etg når klesvask skal settes på, henges opp/inn i tørketrommel, brettes osv. Anonymkode: 32756...504
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #22 Skrevet 16. april 2023 En vaskemaskin bråker gjerne litt, og er praktisk å ha i nærheten av andre arbeidsrom, og langt unna soverommene. I huset mitt har vi skittentøysluke på badet, vaskerommet er rett under. Utrolig fint å slippe surt skittentøy på badegulvet! 😃 Anonymkode: e5ca6...375 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #23 Skrevet 16. april 2023 Bygge «heis» ala de som ble brukt til mat før i tiden.? Så kan skittentøyet heises ned og det rene opp. Anonymkode: 3c2ef...d36
AnonymBruker Skrevet 16. april 2023 #24 Skrevet 16. april 2023 Pga støy fra maskinen, koster ekstra å legge rørene lengre, samt generelt mer praktisk å ta med skitt utenfa og inn. Anonymkode: 79dad...71b
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #25 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (På 16.4.2023 den 0.04): Praktisk da ja. Når derimot småbarnsperioden er over og man skal bo i dette huset i 30-40 år til, er å må det da være lurere å ha vaskerom ved badet og soverommene. Slippe å dra skitne, og rene, klær gjennom halve huset Anonymkode: 5616e...2db Vi har ikke småbarn, men er strålende fornøyd med vaskerom på grunnplan. Vaskerommet fungerer jo også som lagringsrom for vaskeutstyr, støvsuger, ekstra kluter/handklær, og mye annet, som hovedsakelig brukes i oppholdsrommene+kjøkken. Enkel tilgang utenfra er også et stort pluss, da man bruker utslagsvasken til veldig mye. Har også ekstra skap og skostativ her. Kattedo og utstyr til katt. Har vi trent eller vært ute i regnet tar vi gjerne av oss direkte her. Når det gjelder sengeklær/handklær/klær får man raskt en god rutine. Har store "poser" med handtak som plukkes med når man går fra en etasje til en annen. Anonymkode: 2f658...e3b
Peanut Skrevet 17. april 2023 #26 Skrevet 17. april 2023 Her har vi kjøkken og soverom i første etasje og vaskerom i underetasjen. Aldri sett på det som et problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå