Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er 7+4, jeg har ikke tatt clearblue digital for å sjekke ukeindikator eller målt HCG nivå hos legen, men jeg får inntrykk av at det er noe alle her gjør, henger jeg etter? Burde jeg gjøre det?

Anonymkode: 94d9f...8ce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hei! Jeg er 7+4, jeg har ikke tatt clearblue digital for å sjekke ukeindikator eller målt HCG nivå hos legen, men jeg får inntrykk av at det er noe alle her gjør, henger jeg etter? Burde jeg gjøre det?

Anonymkode: 94d9f...8ce

Jeg er kun 5+3 men har heller ikke tenkt å ta clearblue uke. Skal til legen i neste uke for å få videre oppfølging hos jordmor/helsestasjon, men ikke tenkt at jeg skal ta noe blodprøve. Mitt andre barn og sånn var det med første også :)

Anonymkode: 2d068...323

AnonymBruker
Skrevet

Tok en clearblue bare fordi jeg var nyskjerrig. Ellers har jeg ikke gjort noe annet enn vanlig oppfølging med jordmor. Aldri vært inne kun for å sjekke hcg feks. Har ikke intrykk av at det er vanlig (utenom her på kg). 

Anonymkode: ee54d...069

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De av oss som tester flere ganger og med digital er oftest de som har opplevd å miste. Er ikke nødvendig å teste flere ganger. Men for meg var det en trygghet i å se at hcg økte, sidrn jeg har mistet før. 

Anonymkode: 8a22a...298

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan hcg stiger er en god indikasjon på om graviditeten er frisk, eller viable som man kaller det på engelsk. Og de som har opplevd å miste ønsker selvfølgelig å få så mye informasjon som mulig. 

Anonymkode: 544f4...11d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok vanlig, billig graviditetstest og dro til legen i uke 12. Men de målte ikke hcg da. Med mindre du har en historie med SA eller noe annet bekymringsverdig så kan du bare ta det med ro. 

Anonymkode: 10618...faa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte en billig graviditetstest fra normal, la inn siste mensdato på app og forholdt meg til dette helt til jeg var på PUL og fikk eksakt termindato😅 orket ikke å kjøpe dyre graviditetstester og teste hcg😅 fikk friske barn, hjelper lite å bekymre seg🫶🏼

Anonymkode: e35d0...716

AnonymBruker
Skrevet

OUL*

Anonymkode: e35d0...716

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg sjekket heller aldri noe nivå hos legen. Tok tidlig ul for å finne ut hvor langt jeg var på vei da, for jeg hadde null peiling eller oversikt 😂

Anonymkode: ac2d5...f7c

Skrevet

Jeg tok kun en graviditetstest da jeg ble gravid. Fikk beskjed om å bestille time hos jordmor tidlig pga kapasitet. Også tok jeg en tidlig ultralyd i uke 10+2 fordi jeg skulle overraske familie med ultralyd bilde og annonsering på julaften. (Ja mange synes det er harry) eller bare vanlig Oul. Var så rolig og fornøyd i graviditeten,  nesten aldri hatt det så bra som da😅 så nei helt normalt å ikke stresse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...