AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #1 Del Skrevet 15. april 2023 Jeg har en kvittering som markerer noe viktig for meg og som jeg vil ta vare på som minne. Men jeg vet hvor raskt kvitteringer falmer og nærmest blir uleselige etter noen år uansett hvor varsomt man behandler de. Noen tips til hvordan bevare kvitteringen best mulig? Er laminering smarteste måte? Anonymkode: 1a175...72d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 15. april 2023 #2 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har en kvittering som markerer noe viktig for meg og som jeg vil ta vare på som minne. Men jeg vet hvor raskt kvitteringer falmer og nærmest blir uleselige etter noen år uansett hvor varsomt man behandler de. Noen tips til hvordan bevare kvitteringen best mulig? Er laminering smarteste måte? Anonymkode: 1a175...72d Ta kopi av den. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 15. april 2023 #3 Del Skrevet 15. april 2023 Scanne den og ha som bildefil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 15. april 2023 #4 Del Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg har en kvittering som markerer noe viktig for meg og som jeg vil ta vare på som minne. Men jeg vet hvor raskt kvitteringer falmer og nærmest blir uleselige etter noen år uansett hvor varsomt man behandler de. Noen tips til hvordan bevare kvitteringen best mulig? Er laminering smarteste måte? Anonymkode: 1a175...72d Du må for all del ikke laminere den om den er trykket på thermopapir, for da blir hele kvitteringen sort. (unntaket er om du bruker selv-laminerende folie som ikke trenger å kjøres gjennom lamineringsmaskin) 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #5 Del Skrevet 21. april 2023 Legg den på et ark, og dekk med kontaktpapir. Anonymkode: fe288...00b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #6 Del Skrevet 21. april 2023 Brett den med skriften inn. Anonymkode: 3ee91...e99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #7 Del Skrevet 21. april 2023 Brei gjennomsiktig tape. Anonymkode: 8e68e...261 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #8 Del Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (På 21.4.2023 den 8.36): Legg den på et ark, og dekk med kontaktpapir. Anonymkode: fe288...00b AnonymBruker skrev (På 21.4.2023 den 8.49): Brei gjennomsiktig tape. Anonymkode: 8e68e...261 Lim kan også ta knekken på skriften på termopapir, så dette er et sjansespill. Hvis det er termopapir må du egentlig bare belage deg på at den sakte men sikkert blir ødelagt, uansett hva du gjør. Den eneste måten å bevare den på er å fotografere den. Anonymkode: 4443d...f91 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 23. april 2023 #9 Del Skrevet 23. april 2023 Du må nesten bare ta bilde av den, eller scanne den inn på pc med en scanner/printermaskin. Kvitteringer fra kasseapparater blir bleke og ødelagte uansett hva du gjør med originalen, når det går litt tid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 23. april 2023 #10 Del Skrevet 23. april 2023 Hvis du oppbevarer den helt skjermet for alle typer lys holder den veldig lenge, men hvis du vil bevare den for "alltid" bør du sørge for å ta et godt bilde av den. Får du bildet trykket på f.eks. en aluminiumsplate kan du henge det utendørs om du vil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå