Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen har gjort en enestående jobb med mini hele natten,kolikk.  Jeg var våken og pumpet 3 ganger samt bistod med å blande mme. 

I dag tok jeg mini 2 timer på morgenkvisten før jeg sa høyt at jeg skulle dusje og at mini lå trygt i sengen.

Jeg dusjet lenge, men visste at vi hadde en flaske klar og at jeg kom til å rekke neste mating med stor sannsynlighet.

Jeg kommer ut av badet og finner mini fraslengt i sprinkelsengen, sprellende, våken og kun iført body uten å være pakket inn mens mannen ligger foran tv'en. På benken ligger en fraslengt tåteflaske..

Jeg spør om han måtte mate han og om han ble sur for det. Ja, han var sur fordi jeg bare stakk fra. Han sier videre " og forresten, kanskje du burde sjekke bleien, det renner vel snart over"

Deretter stikker mannen ned i kjelleren, for meldeplikten er det visst bare jeg som har.

Han kunne fint ha vasket flasker, men velger å se på tv og la mini ligge "henslengt", så kan jeg trå til etter å ha fått kjeft for å gå fra. Deretter kranglet vi og det ble nok en gang en " konkurranse om hvem som gjør mest". Han påstår at jeg ikke gjør husarbeid, noe som ikke stemmer og ikke har noe med saken å gjøre. Mine ledige minutter i permisjon går med til oppvask og klesvask samt konstant rydding 

J

Anonymkode: 8052d...f6a

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han har ingen forståelse for deg virker det som. For en ekkel fyr. Han må kunne mate barnet sitt og, selv om du er i permisjon. Utrolig dumt at det er blitt "Konkurranse" mellom dere i stedet for hva som skal være et teamarbeid.

Anonymkode: 6c89a...b2a

Gjest Refreng
Skrevet

Høres ut som dere begge er slitne og frustrerte. Det kan være at han faktisk føler han gjør mye mer enn deg. Det virker uansett ikke som om dere kommer så langt dersom dere fokuserer på hvem som har mest skyld eller hvem som gjør mest

Kanskje du kan ta en samtale der du ønsker finne ut hva dere kan gjøre for å slippe disse kranglene? Fordele oppgaver mer klart? Er det noen rutiner som kan endres? Gi hverandre mer tid og rom etter en dårlig nattssøvn?

Se om dere kan ha en samtale rundt løsninger uten å fokusere på hvem som gjør lite eller mye akkurat nå. Det viktigste er å finne noe som fungerer fremover. Hva som har skjedd hittil er ikke viktig så lenge dere finner en løsning for fremtiden

AnonymBruker
Skrevet

I fredstid må dere ta en prat om dette. Det nytter ikke å ta sånne diskusjoner når begge har piggene ute. Evt få hjelp av en tredjepart (slik som en samtale på helsestasjonen). 

Anonymkode: e3a32...378

AnonymBruker
Skrevet

Har han hatt hylende baby hele natten og du fått sovet imellom pumpingen? For hvis ja så skjønner jeg han ble irritert .

Anonymkode: c817b...a23

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har grunn til å være irritert. Og han har grunn til å være irritert.. 

Tiden med baby, og attpåtil til en baby med kolikk er til tider jævlig. For begge voksne.

Tror dere begge må akseptere og gi rom for at det blir tungt og at dere vil være irriterte på hverandre. 

Det er bedre tider i vente, så hold ut 

Anonymkode: c59ce...401

AnonymBruker
Skrevet

Tja, kanskje det. Man må ha stor takhøyde i babyperioden, så kanskje dere begge har både rett og ikke rett til å være irritert. Men du har ikke noe mer rett enn han hvis du er ute etter den bekreftelsen :) 

Anonymkode: 6bc74...bb5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han har ingen forståelse for deg virker det som. For en ekkel fyr. Han må kunne mate barnet sitt og, selv om du er i permisjon. Utrolig dumt at det er blitt "Konkurranse" mellom dere i stedet for hva som skal være et teamarbeid.

Anonymkode: 6c89a...b2a

Ts har jo heller ingen forståelse for samboeren. 

Her er det to foreldre som er utslitt. Teit å kalle samboeren for en ekkel fyr, kun basert på det ts skriver om han her. Ha litt forståelse for hva lite søvn kan gjøre med mennesker. Det er gjerne en ekstremt slitsomt periode med baby i seg selv, og enda verre er det om babyen har kolikk. 

Anonymkode: 9e53d...d5f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere er nok slitne aim er helt naturlig. Og da oppstår sånne situasjoner. Prøv å la det preller av deg og se det positive med det han gjør og ta opp ting når du ikke er irritert på en god måte. 

Anonymkode: e23a6...361

AnonymBruker
Skrevet

Dere er nok begge slitne, og "bjeffer" ufortjent mye på den andre pga det. Hadde han vært uthvilt, så hadde det forhåpentligvis ikke vært et problem at du tok deg en lang dusj.

Hvis det ALLTID er sånn. At han blir sur hvis han må bidra i hus og med barn, DA har du grunn til å være irritert.

Den som er hjemme synes jeg bør gjøre mer husarbeide og barnestell enn den som jobber hver ukedag. Men den jobbende bør bidra mye med barnet for å få tettere bånd med barnet. Og også fordi det er slitsomt å være nybakt mor, og ha en baby som vil ha deg tilgjengelig døgnet rundt. Husarbeide kan man også forvente at den jobbende bidrar med, med mindre den hjemmeværende har brukt hele natten og dagen på soving, kafé og shopping.

Anonymkode: 1ed9c...924

• Liker 1
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...