Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gutten vår på snart 8mnd har så elendig sovehjerte. Det har han alltid hatt, siden den dagen han ble født. Fremdeles våkner han hvert 30-45min gjennom natta. Vi står aldri opp, jeg gir minimal respons, men likevel kan han ligge å styre for seg selv i lange tider. Vi samsover fordi han våkner typ hvert kvarter om vi ikke gjør det, og bruker like lang tid på å sovne igjen. Innsovning går fint, men våkner altså hele tiden. Helsestasjonen hadde ingen råd og nå som jeg har begynt i jobb er jeg helt utslitt. Det er ikke noe drama om natta liksom, han våkner, gråter/hyler en stund, og sovner omsider igjen; men da har jo allerede jeg våknet. Han godtar ikke mannen på natta, da bare hyler og hyler han (vi holdt ut i tre uker uten noe bedring før helsestasjonen ba oss avbryte det forsøket).

Når går det over? Hva gjør man?

Anonymkode: 86029...c07

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde forsøkt å lagt han på eget rom. Min baby kavet veldig i søvne, og jeg var veldig var for lyder fra han. Etter å ha sovet med ørepropper så orket jeg ikke mer og la han på eget rom når han var 2,5 mnd. Da sov vi begge mye bedre. Du kan jo forsøke.

Anonymkode: 9a6b4...24c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde forsøkt å lagt han på eget rom. Min baby kavet veldig i søvne, og jeg var veldig var for lyder fra han. Etter å ha sovet med ørepropper så orket jeg ikke mer og la han på eget rom når han var 2,5 mnd. Da sov vi begge mye bedre. Du kan jo forsøke.

Anonymkode: 9a6b4...24c

Vi forsøkte da far prøvde, men han våkner dønn ærlig hvert kvarter. Og til slutt nekta han å spise på dagtid fordi han var overtrøtt og stagnerte i vekt (og er allerede veldig liten på 3perc) så helsesykepleier ba meg ta han inn igjen til meg. Han sover ikke bare urolig/kaver, det er 5-10min gråt før han sovner hver gang… Når han sover mer sammenhengende kan han flyttes ja :) 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Spør barnelegen ❤️ 

Anonymkode: 51b4f...836

AnonymBruker
Skrevet

jeg hadde bedt om sykemelding for egen helse. 

Anonymkode: e27f9...76a

AnonymBruker
Skrevet

Min har først nå nylig begynt å ikke våkne hver time.. 14mnd gammel. Godtar heller ikke far. Jeg gikk til legen men han ba meg bare amme sjeldnere men baby våknet likevel. 

Har dere vært hos barnelege?

Har du ammefri? Det hjalp meg at jeg kunne ha litt kortere dager på jobb når jeg sov så dårlig.. Legger meg og tidlig. Skikkelig kjipt.

Anonymkode: 64426...892

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Gutten vår på snart 8mnd har så elendig sovehjerte. Det har han alltid hatt, siden den dagen han ble født. Fremdeles våkner han hvert 30-45min gjennom natta. Vi står aldri opp, jeg gir minimal respons, men likevel kan han ligge å styre for seg selv i lange tider. Vi samsover fordi han våkner typ hvert kvarter om vi ikke gjør det, og bruker like lang tid på å sovne igjen. Innsovning går fint, men våkner altså hele tiden. Helsestasjonen hadde ingen råd og nå som jeg har begynt i jobb er jeg helt utslitt. Det er ikke noe drama om natta liksom, han våkner, gråter/hyler en stund, og sovner omsider igjen; men da har jo allerede jeg våknet. Han godtar ikke mannen på natta, da bare hyler og hyler han (vi holdt ut i tre uker uten noe bedring før helsestasjonen ba oss avbryte det forsøket).

Når går det over? Hva gjør man?

Det der dreiv ungen min med å, viste seg at det var et tegn på melkeallergi 😳 Har barnet normal avføring? Eksem? Noe luftveisplager? 

Jeg trodde det bare var en dårlig periode , eller typ utvikling / reaksjon på mye forandringer eller lignende, men så var vi hos legen pga mageproblemer og da sa barnelegen at urolig søvn / hyppige oppvåkninger var et av symptomene på melkeallergi👀 

Anonymkode: be964...87d

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Ja, han er undersøkt av barnelege, de mener det ikke er noe galt. Fin hud, har slitt alltid litt med forstoppelse, men det går seg til. Ikke noe lutveissymptomer.

Er helt desperat, nok en natt med 3t søvn og jeg skal på kveldsvakt igjen. Jobber på intensivavd og er livredd for å gjøre en alvorlig feilvurdering :( Har nesten ikke sykepengerettigheter igjen etter hyperemesis i svangerskapet og det er så risikabelt å bruke opp alle ukene føler jeg. Har ammefri ja, men ikke alltid jeg får lov å gå likevel…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar.

Ja, han er undersøkt av barnelege, de mener det ikke er noe galt. Fin hud, har slitt alltid litt med forstoppelse, men det går seg til. Ikke noe lutveissymptomer.

Er helt desperat, nok en natt med 3t søvn og jeg skal på kveldsvakt igjen. Jobber på intensivavd og er livredd for å gjøre en alvorlig feilvurdering :( Har nesten ikke sykepengerettigheter igjen etter hyperemesis i svangerskapet og det er så risikabelt å bruke opp alle ukene føler jeg. Har ammefri ja, men ikke alltid jeg får lov å gå likevel…

Jeg tenker dere må få til avlastning med mannen. «Han godtar ikke mannen» er ikke en grunn når du holder på å gå på veggen. Ja, han vil gråte, men så lenge han får trøst fra far, er det ikke krise eller skadelig for barnet. Legg han, be mannen ligge seg på rom med han og ta natta. Siden du er i jobb antar jeg far er i permisjon, og må nå ta over litt mer. 

Anonymkode: bb103...16a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Takk for svar.

Har du hatt foreldrepermisjon ? Isåfall har du kanskje opptjent nye sykepengerettigheter ? Jeg var sykemeldt under svangerskap og etter , fikk ny opptjening pga foreldrepenger :) Du burde jo absolutt ikke gå på jobb med så lite søvn. 

Anonymkode: be964...87d

AnonymBruker
Skrevet
On 4/16/2023 at 7:07 AM, AnonymBruker said:

Takk for svar.

Du har vel vært 26 uker i permisjon kanskje? Da nulles sykefraværkvota så du har 52 nye uker mener jeg. Perm likestilles med arbeid (betalt perm)

Anonymkode: 64426...892

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke nektes ammefri. Hvis det er slik at du ofte ikke kan avlastes, så må nesten arbeidsgiver gi deg andre oppgaver. Kanskje jobbe på en mindre krevende avdeling en periode? 

Far må stå i det. Det virker jo ikke som det er noe bedring uansett hva dere gjør. Så da hjelper det ikke på at du tar alle nettene og blir utbrent på jobb. 

Anonymkode: 3eb4d...e74

AnonymBruker
Skrevet

Gitt MME?

Anonymkode: e1b7d...c81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...