Gå til innhold

Hvilken Disney-skurk har du mest sympati med? (vi holder oss innenfor tegnefilmene/animasjonsfilmene)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For meg er det Gaston. Han viser klare tegn på Narsissistisk personlighetsforstyrrelse, og kan dermed ikke anses som ond, men heller lide av en psykisk lidelse.

Anonymkode: 0530c...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For meg er det Gaston. Han viser klare tegn på Narsissistisk personlighetsforstyrrelse, og kan dermed ikke anses som ond, men heller lide av en psykisk lidelse.

Nja, er han ikke bare en ung populær kar fra en bygd med enorm selvtillit? Med rette, siden alle er forelsket i ham? Men enig, ser ingen grunn til at han er noe verre enn udyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scar. Sitter igjen med ingenting og behandles som et null fordi han er syk og svakelig, mens den perfekte broren har alles respekt. Og så får han til alt overmål en bitteliten arrogant pelsball over seg på rangstigen.

Sympatien dør omtrent samtidig som Mufasa, men inntil det skjer synes jeg veldig synd på ham.

Anonymkode: 1aa84...124

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mother Gothel. Hun vil jo bare være en mamma. (Mulig jeg er litt farget av disney dreamlight walley, for der er hun omsorgsfull på en måte..  )

Anonymkode: fa105...cf0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom,  Jerry er rett og slett slu

Anonymkode: bf402...8a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.4.2023 den 15.50):

Narsissistisk pf er jo den mest uspiselige psykiatriske diagnosen man kan ha. Dessuten trenger ikke Gaston (mer) sympati. Han er jo en stor helt både blant gutta på baren og de fineste damene i byen. Det er ikke synd på ham fordi han ikke får den ene dama han ønsker. Og er villig til å bruke vold og drepe for å få henne.  Så nei takk Gaston er blant de verste Disney eklingene. Null sympati her.

Da har jeg mer sansen for skurkene som viser noen tegn til at de har et godt hjerte innerst inne. Som feks jegeren i ‘To gode venner’.

De aller fleste gode Disney filmene handler derimot om det gode mot de onde. Og filmene er ofte sterke. Så blir da vanskelig og feil å sympatisere med de onde. 

Anonymkode: 40b3d...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...