AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #1 Skrevet 13. april 2023 Vannet mitt gikk og jeg er på sykehuset. Riene tar ikke skikkelig tak, og jordmor nevnte at nattevakten skal vurdere om jeg skal få morfin i rumpa for å sove i natt og så skal dagvaktene vurdere i morgen om jeg skal igangsettes bedre med drypp/tabletter. Noen som har lignende erfaring og kan fortelle hvordan det var og gikk? Noen av riene mine er så vonde at jeg får lyst til å vrenge meg og skrike men er paralysert. Andre rier er så milde at jeg ikke vil registrere dem i appel engang. Noen varer i 1.5 min, andre i 25 sekunder. Anonymkode: 0c9c9...011 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #2 Skrevet 13. april 2023 Høres ut som morfin ville vert digg i den situasjonen❤️ har fått morfin under en abort ca halvvegs i svangerskapet. Så ble som en minifødsel. Funket i vertfall på riene tidlig i forløpet:) Anonymkode: 2babe...eb2 1
Pilga Skrevet 13. april 2023 #3 Skrevet 13. april 2023 Har faktisk aldri hørt at folk har fått morfin under fødsel...
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #4 Skrevet 13. april 2023 Pilga skrev (7 minutter siden): Har faktisk aldri hørt at folk har fått morfin under fødsel... Ikke jeg heller, er derfor jeg spør om noen har erfaring. Virker så skjeldent/stort at jeg ikke finner særlig informasjon om det 🫤 Anonymkode: 0c9c9...011
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #5 Skrevet 13. april 2023 Du kan jo be om Paracet først? Det er jo ukomplisert. Anonymkode: 45573...19f
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #6 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke jeg heller, er derfor jeg spør om noen har erfaring. Virker så skjeldent/stort at jeg ikke finner særlig informasjon om det 🫤 Anonymkode: 0c9c9...011 Haha, det er på ingen måte noe sjeldent eller stort. Forstår ikke hva du vil med innlegget ditt, er du ute etter erfaring med morfin? Anonymkode: 2bb10...214
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #7 Skrevet 13. april 2023 Veldig vanlig dette. Om du ikke har fått gode nok rier er det aller beste for deg å få en sovedose som det kalles. Kanskje du får sovet litt i natt og hentet frem litt energi til fødselen. Ville takket ja til det Om fødselen tar seg opp så merker du dette med morfin. Anonymkode: 69bf8...1cb 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #8 Skrevet 13. april 2023 Jeg fikk det. Ufarlig for barnet tidlig i fødsel. Du får derimot ikke morfin i aktiv fødsel fordi det kan påvirke pusten når baby skal ut i fri luft om du skjønner. Jeg fikk. Sov godt i mange timer. Anonymkode: 16654...269 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #9 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Haha, det er på ingen måte noe sjeldent eller stort. Forstår ikke hva du vil med innlegget ditt, er du ute etter erfaring med morfin? Anonymkode: 2bb10...214 Hvis du gidder å lese hi så etterspør ts erfaringer ja….. Anonymkode: 629c6...e10 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #10 Skrevet 13. april 2023 Nå ble jeg ble igangsatt. Når ballongen falt ut og jeg begynte å få en del gode murringer ga de meg en sovecoktail så jeg fikk noen timer på øyet. Jeg våknet av at riene tok seg opp, så man blir jo ikke helt borte, de gir ikke noe som ikke er trygt. Anonymkode: 629c6...e10
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #11 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Vannet mitt gikk og jeg er på sykehuset. Riene tar ikke skikkelig tak, og jordmor nevnte at nattevakten skal vurdere om jeg skal få morfin i rumpa for å sove i natt og så skal dagvaktene vurdere i morgen om jeg skal igangsettes bedre med drypp/tabletter. Noen som har lignende erfaring og kan fortelle hvordan det var og gikk? Noen av riene mine er så vonde at jeg får lyst til å vrenge meg og skrike men er paralysert. Andre rier er så milde at jeg ikke vil registrere dem i appel engang. Noen varer i 1.5 min, andre i 25 sekunder. Anonymkode: 0c9c9...011 Morfin? Det virker ganske heftig ... Er det for tidlig for epidural? Jeg var i en situasjon en gang hvor jeg hadde de verste smertene i mitt liv og fikk på sykehuset en pille oxycontin for å få sove gjennom natta. Etter flere timer med umenneskelige smerter forsvant alt og så sluknet jeg som en stein og sov hele natta. Jeg tipper morfin vil ha en lignende effekt på deg. Anonymkode: 46ae8...7ec
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #12 Skrevet 13. april 2023 Jeg fikk det fordi de mente jeg ikke hadde nok framgang til tross for rier... sov Hele natta våkna uten rier og ble sendt hjem. Dette dro bare fødselen ut i tid, var så sint på dem. Hvorfor ikke bare la kroppen jobbe? Fordi de ikke har plass og ikke vil ha en der. De så si pressa meg til den «sovedosen» selvom jeg flere ganger sa at jeg foretrakk å ikke få… Anonymkode: 6485f...b15
frøkna Skrevet 13. april 2023 #13 Skrevet 13. april 2023 Greit å få nok med søvn om du skal i et langt fødselsforløp. Da jeg skulle føde fikk jeg beskjed fra kveldsvakten at jeg skulle få noe å sove på, men nattevakta mente det var bedre å "spare" den. Hva enn det betydde. Sov dårlig og ble en veldig slitsom og lang fødsel dagen etterpå. Var så utslitt og trøtt når ungen tilslutt kom ut. Si jatakk til morfin. Det fjerner all smerte og du kan hvile og spare krefter til fødselen. Det kan godt hende du trenger! 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #14 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg fikk det fordi de mente jeg ikke hadde nok framgang til tross for rier... sov Hele natta våkna uten rier og ble sendt hjem. Dette dro bare fødselen ut i tid, var så sint på dem. Hvorfor ikke bare la kroppen jobbe? Fordi de ikke har plass og ikke vil ha en der. De så si pressa meg til den «sovedosen» selvom jeg flere ganger sa at jeg foretrakk å ikke få… Anonymkode: 6485f...b15 Det er ikke sikkert. Dosen kan faktisk gjøre at kroppen får slappet av. "99 prosent" av alle fødsler starter etter hvile. Du kan også potensielt gå med smerter i mange dager. Min venninne lå 5 dager. Endte med keisersnitt fordi hun ikke hadde krefter igjen. Anonymkode: 16654...269 1
Harepucifer Skrevet 13. april 2023 #15 Skrevet 13. april 2023 Jeg fikk det, det gjorde ingenting med smertene (riene var veldig vonde da), men det gjorde underverker for humøret 😅
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #16 Skrevet 13. april 2023 Jeg fikk morfin før fødsel også, med innsovningtablett for jeg hadde en periode med ekstreme smerter. Som legen sa: vi gir deg ingenting som er farlig for babyen. Bare stol på dem Paracett hjelper nok lite i en fødsel. Anonymkode: 642db...c65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå