Gå til innhold

Forræder vår 2023 - TV2 Play


Ctrl

Anbefalte innlegg

Dagens 1. episode: 

Spoiler

Torstein avsløres som den tredje forræderen. Synes valget av Torstein var dårlig ettersom han har en analytisk tilnærming og sådan er en lett kandidat å mistenke, noe han fikk merke i første avstemning. 

Anne Marie ser ut til å være preget i rollen som forræder. Hun har mistet både tale og mening blant andre. Victor derimot er knallgod, og flyter bare inn i spillet som "lojal". Selv Robin, Victors bestevenn, stoler 100% på Victor nå :) Victor er bevisst på at Anne Marie og Torstein er mistenkt av flere, og er villig til å forråde de to hvis det er nødvendig. Smart. Håper egentlig at Anne Marie ryker. Hun er knusktørr som forræder. 

Artig med curling. Folk var ikke akkurat på sølvjakt 😜 

Dagens 2. episode:

Spoiler

Sero og Tarjei plukket ut for kamp om dolken, og Sero fikk den og har da dobbeltstemme i rådsalen. For øvrig interessant at folk har fått sånn tillit til Sero. 

Torstein blomstret plutselig opp i rollen som forræder da han tidlig innså at han var villig til å kaste Anne Marie under bussen for å redde seg selv og sin rolle som forræder. Han tenkte seg ikke engang to ganger om når folk nevnte at de skulle stemme på Anne Marie.  

Valgets kval for forræderne Victor og Torstein i rådsalen når mistanken mot forræder Anne Marie er så stor. Og begge stemte på henne, som tilslutt overlegent ryker ut. De lojale fant sin første forræder i flokk med resten av forræderne, og alle jublet sammen. Nesten en vakker historie å være vitne til :D 

Aslak med skjold for natten. Det trengte han etter at Anne Marie hadde "outet" han som lojal med å stemme på han i rådsalen. Tror faktisk at Victor og Torstein gikk inn for å drepe Aslak, og da oppnår de ingenting. Men kanskje de rekrutterer han heller.. Blir spennende å se!

Synes for øvrig at produksjonen spoilet at Anne Marie skulle ryke ettersom de hadde kalt episoden "Man kan ikke engang stole på sine nærmeste", og refererte til Lasse. At Anne Marie skulle ryke var min første tanke når jeg så overskriften. Det er for dårlig. 

 

Endret av Ctrl
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gøy med ny episode! Håper de frister en ny men er redd de prøver å drepe Aslak og ikke får noe uttelling🙃 

jeg heier på forræderne, syns det er gøyest 😀

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
rosemarin skrev (42 minutter siden):

Gøy med ny episode! Håper de frister en ny men er redd de prøver å drepe Aslak og ikke får noe uttelling🙃 

jeg heier på forræderne, syns det er gøyest 😀

Jeg tenkte også på det, men han får ikke noe varsel om at de prøver å drepe ham, så da tror jo alle de lojale at det er en ny forræder i morgen. Flere å mistenke.  Men forræderne vet jo risikoen ved å velge Aslak i skjoldgruppa.  Hva om de heller prøver å friste ham?

jeg aner virkelig ikke, og det er jo derfor det er så spennende :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dagens episoder:

Spoiler

Helt greit at Anne-Marie røk. Hun ble mistenkt av "alle", og da er det kanskje mer spennende om man får fristet inn en ny, bedre forræder. Spørs bare om det er like fristende for de lojale å bli forræder nå som de har fått en såpass god start. Enkelte vil nok la seg friste, mens andre blir mer og mer satt i rollen som lojale. Jeg heller mot at forræderne dreper noen denne gangen. Det er risikabelt å være to forrædere så tidlig, men er de heldige får de tatt ut en lojal uten skjold i natt. Da kan de friste en lojal neste natt, når de lojale er litt mer i motvind, og det kan være mer fristende å hoppe over.

Vil nok være viktig for dem å få tatt ut Aslak om han forblir lojal. Får se om de går på skjold-blemma der. Mange har også tillit til Sero fordi han var på Hkeems side, og Hkeem viste seg å være lojal. 

For øvrig er det gøy at denne sesongen hittil har spilt seg ut veldig annerledes enn første sesong. Har også tenkt litt på hvor gode forræderne var forrige sesong, særlig Cathrine. Det er neimen ikke enkelt å være forræder, og det kan fort bli vanskelig å snu en god trend hos de lojale. 

Ble nesten litt trist av å se Lasse bli så sjokkert over at Anne-Marie var forræder. Han var så overbevist om at hun ikke ville greid å holde det hemmelig for ham 🥺

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (2 timer siden):

Dagens 1. episode: 

  Skjul innhold

Torstein avsløres som den tredje forræderen. Synes valget av Torstein var dårlig ettersom han har en analytisk tilnærming og sådan er en lett kandidat å mistenke, noe han fikk merke i første avstemning. 

Anne Marie ser ut til å være preget i rollen som forræder. Hun har mistet både tale og mening blant andre. Victor derimot er knallgod, og flyter bare inn i spillet som "lojal". Selv Robin, Victors bestevenn, stoler 100% på Victor nå :) Victor er bevisst på at Anne Marie og Torstein er mistenkt av flere, og er villig til å forråde de to hvis det er nødvendig. Smart. Håper egentlig at Anne Marie ryker. Hun er knusktørr som forræder. 

Artig med curling. Folk var ikke akkurat på sølvjakt 😜 

Dagens 2. episode:

  Skjul innhold

Sero og Tarjei plukket ut for kamp om dolken, og Sero fikk den og har da dobbeltstemme i rådsalen. For øvrig interessant at folk har fått sånn tillit til Sero. 

Torstein blomstret plutselig opp i rollen som forræder da han tidlig innså at han var villig til å kaste Anne Marie under bussen for å redde seg selv og sin rolle som forræder. Han tenkte seg ikke engang to ganger om når folk nevnte at de skulle stemme på Anne Marie.  

Valgets kval for forræderne Victor og Torstein i rådsalen når mistanken mot forræder Anne Marie er så stor. Og begge stemte på henne, som tilslutt overlegent ryker ut. De lojale fant sin første forræder i flokk med resten av forræderne, og alle jublet i sammen. Nesten en vakker historie å være vitne til :D 

Aslak med skjold for natten. Det trengte han etter at Anne Marie hadde "outet" han som lojal med å stemme på han i rådsalen. Tror faktisk at Victor og Torstein gikk inn for å drepe Aslak, og da oppnådde de ingenting. Blir spennende å se!

Synes for øvrig at produksjonen spoilet at Anne Marie skulle ryke ettersom de hadde kalt episoden "Man kan ikke engang stole på sine nærmeste", og referert til Lasse. At Anne Marie skulle ryke var min første tanke når jeg så overskriften. Det er for dårlig. 

 

Gode observasjoner!

Spoiler

Syntes selv det var litt kjedelig at de valgte Torstein som forræder. Han er et litt for åpenbart valg, av grunnene du peker på. Det hadde vært mer spennende med en mer "dark horse" type kandidat.

Veldig bra at både Torstein og Victor valgte rett i rådsalen, da ble jeg lettet. Hadde en eller begge stemt noen andre enn Anne-Marie, hadde det fort sett veldig stygt ut for forræderne. Det virker som enkelte av årets deltakere har lært av forrige sesong, og følger mer med på hvem som stemmer hva.

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (53 minutter siden):

Jeg tenkte også på det, men han får ikke noe varsel om at de prøver å drepe ham, så da tror jo alle de lojale at det er en ny forræder i morgen. Flere å mistenke.  Men forræderne vet jo risikoen ved å velge Aslak i skjoldgruppa.  Hva om de heller prøver å friste ham?

jeg aner virkelig ikke, og det er jo derfor det er så spennende :) 

Åja jeg trodde den som ble forsøkt drept fikk beskjed, men det gir jo mening når du sier det. 
men da oppnår de jo isåfall at det blir usikkerhet omkring antall forrædere

Endret av rosemarin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var kjempe spennende i kveld med ny vri med dolkemiddag. Jeg tror nok de stemmer Aslak ut, men håper de frister han over istedet. Skjønner at foræderne stemte som de gjorde vare eneste måten å holde seg selv skjult. Blir spennende å se resten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper de har "drept" noen av de som ikke var i skjoldrommet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (11 timer siden):

Jeg tenkte også på det, men han får ikke noe varsel om at de prøver å drepe ham, så da tror jo alle de lojale at det er en ny forræder i morgen. Flere å mistenke.  Men forræderne vet jo risikoen ved å velge Aslak i skjoldgruppa.  Hva om de heller prøver å friste ham?

jeg aner virkelig ikke, og det er jo derfor det er så spennende :) 

Leste dette i reglene nå: En spiller med skjold som blir forsøkt drept av forræderne vil ha kunnskap om dette før spilleren fortsetter spillet.

 

Så da vil jo det si at hvis de prøver å drepe Aslak vil han få vite det og dermed ha en stor fordel? Og hvis han sier det til de andre så har han «alibi»’som lojal? (Eller de andre kan jo selvsagt ikke vite om han bløffer isåfall så det har kanskje mest for seg for hans del å holde det hemmelig og sitte på infoen for sin egen del)

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (15 timer siden):

Leste dette i reglene nå: En spiller med skjold som blir forsøkt drept av forræderne vil ha kunnskap om dette før spilleren fortsetter spillet.

 

Så da vil jo det si at hvis de prøver å drepe Aslak vil han få vite det og dermed ha en stor fordel? Og hvis han sier det til de andre så har han «alibi»’som lojal? (Eller de andre kan jo selvsagt ikke vite om han bløffer isåfall så det har kanskje mest for seg for hans del å holde det hemmelig og sitte på infoen for sin egen del)

Jeg tror forræderne er altfor smarte til å prøve å drepe noen i skjoldgruppa. Både Tarjei og Sero er uten skjold, så å drepe en av de (hvertfall Tarjei, Sero mistenker jo fortsatt uskyldige Matias, så han er en nyttig "idiot" enn så lenge, siden alle stiler på han).

Men jeg mistenker at de har fristet Aslak. De snakket jo om han, han er den farligste spilleren sånn utfra evner, og han er nå også helt trygg etter å ha gått for Anne Marie.

Men det aller artigste er hvis de fristet han, og han forteller noen eller alle andre at han ble forsøkt drept på natta, men hadde skjoldet! De andre i skjoldrommet kan fint til sammen finne ut at det stemmer, og hvis de tror på han har han et skikkelig alibi, og alle tror det bare er 2 forrædere igjen! Det er litt av et sjansespill, men Aslak er typen til å forsøke tror jeg!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snowbrigade skrev (12 minutter siden):

Jeg tror forræderne er altfor smarte til å prøve å drepe noen i skjoldgruppa. Både Tarjei og Sero er uten skjold, så å drepe en av de (hvertfall Tarjei, Sero mistenker jo fortsatt uskyldige Matias, så han er en nyttig "idiot" enn så lenge, siden alle stiler på han).

Men jeg mistenker at de har fristet Aslak. De snakket jo om han, han er den farligste spilleren sånn utfra evner, og han er nå også helt trygg etter å ha gått for Anne Marie.

Men det aller artigste er hvis de fristet han, og han forteller noen eller alle andre at han ble forsøkt drept på natta, men hadde skjoldet! De andre i skjoldrommet kan fint til sammen finne ut at det stemmer, og hvis de tror på han har han et skikkelig alibi, og alle tror det bare er 2 forrædere igjen! Det er litt av et sjansespill, men Aslak er typen til å forsøke tror jeg!

Men han kan jo ikke både bli forsøkt drept og fristet, de må velge en av delene. Eller mener du at han blir fristet og så fabrikkerer en historie om å ha blitt forsøkt drept? Det er jo litt gøy. 
Ellers enig med deg i resten og at  Tarjei og sero er naturlige valg og

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (Akkurat nå):

Men han kan jo ikke både bli forsøkt drept og fristet, de må velge en av delene. Eller mener du at han blir fristet og så fabrikkerer en historie om å ha blitt forsøkt drept? Det er jo litt gøy. 
Ellers enig med deg i resten og at  Tarjei og sero er naturlige valg og

Ja, mente det siste! Fordi det virker mest fornuftig å friste han (heller enn å drepe), og de snakket jo også mye om at de ville ha han på laget (tolket jeg det som), og isåfall får han en ganske unik mulighet til å gamble siden han jo har skjoldet 😛

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Aslak har overtatt Anne Marie’s rolle som forræder etter å ha blitt fristet av Torstein & Victor.

Serhat fikk dolk denne gangen også og dermed en ny dobbelstemme.

Matias fikk flest stemmer i rådssalen og er dermed ute av programmet.

Heidi fikk dagens skjold.

Forræderne ble enige om å eliminere enten Jennie, Serhat eller Evelina helt på slutten av episoden.

Spoiler for dagens episode.

Endret av Løkbolle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er litt komisk at de sier de stoler på enkelte, og at andre kan stole på de osv. Det er jo helt åpenbart at man ikke kan stole på noen😆

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gledet meg til ny sesong, men, jeg liker virkelig ikke denne sesongen…Den kjeder meg. Vet ikke hvorfor. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakkespetten skrev (4 timer siden):

Synes det er litt komisk at de sier de stoler på enkelte, og at andre kan stole på de osv. Det er jo helt åpenbart at man ikke kan stole på noen😆

Ja rart, men føler de er litt mindre sånn i år- litt mer åpne for å bli lurt. I fjor var de jo kategoriske på hvem som er troverdig som person i seg selv, virket som de glemte at det faktisk var tildelte roller. 
 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Risikabelt av dem å friste Aslak egentlig, og veldig risky å gamble sånn Aslak gjør, men gøy da. Han er god. 
Torstein må jo henge enda mer i en tynn tråd nå, hvis ikke de tre klarer å vri fokuset mot en helt annen neste gang. Hadde jo vært litt gøy om de prøvde å samarbeide også,og at Aslak ikke fortsetter å faktisk få ut Torstein på ordentlig.

heidi virker smart da. Holder hun teorien for seg selv og stemmer ut folk hun tror er lojale for å holde seg selv tryggere?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens 1. episode: 

Spoiler

Det så tidlig ut som om at forræderne Torstein og Victor valgte å drepe Aslak. Og han hadde skjold, så det ble ingen konsekvenser. Aslak spiller et høyt spill med å proklamere attentatforsøk på natten og at skjoldet berget han, men ironisk nok ble Aslak møtt med tvil rundt historien hans og attentatet. 😆 Jeg kjøpte historien til Aslak momentant!

Interessant sølvbarjakt i dag med skjoldrom som alternativ. Enkelte fikk ikke engang ta valget mellom sølv og skjoldrom. Det ble en fin twist der folk måtte forsvare eller svare for seg. Det endte med null sølv. Victor, som ikke fikk velge og måtte da ta sølv, spiller ekstremt godt på at han "valgte" sølv. 

Så viser det seg at Aslak er en luring som ble lokket som forræder iløpet av natta, og brukte attentatforsøket på å skaffe seg frikort i gruppa. Jeg ble lurt! 😜 Men det ser det ikke ut som de lojale har blitt, så er spent på utfallet nå!

Dagens 2. episode:

Spoiler

Etter dolkemiddag så ble Sero nok engang stemt fram til å kjempe om dolken, sammen med Evelina. Jeg skjønner ikke denne tilliten til Sero. 

Heidi mistenker Torstein, og har gjort det hele veien. Men hun velger å beskytte han for å holde han varm, så hun kan få noe ut av han. Smart.

Ny-forræder Aslak spiller nok engang høyt når han velger å mistenke forræderkollega Torstein høyt foran andre. Altså, hva skjedde med det? Aslak er en livsfarlig lojal som forræder. Så han og Torstein begynner/avtaler å spille et offerspill mot hverandre, i håp om at en ryker ut og den andre får tidenes alibi. Spenstig spill! Et spill som Heidi overraskende nok skjønner! Altså, Heidi er skarp. 😲

Mens forræderne var opptatte med å stemme på hverandre, tilogmed Victor stemte Torstein, så gikk gruppa etter Matias som røk ut som lojal 😅 Aslak fikk kun èn stemme, tross for stor skepsis mot historien sin, og den stemmen kom fra Torstein. Måtte le av opplegget, men dette blir det utrolig spennede å se videre!

Sero burde bli drept iløpet av natta. Han er erklært lojal av alle, og er en løs kanon.

To svært gode episoder i dag! Wow!

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra episoder i dag!!! Heidi må være den smarteste der inne!! Imponert!! Tøft hvordan Aslak og Torstein "kranglet" i rådsalen! 🙂 

Sier det igjen: Dette er virkelig det kuleste jeg noen gang har sett på tv!!! 🙂 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken pakke må man velge på TV2 Play for å få tilgang til program som Forræder? Holder det med den til 99,- eller må man kjøpe den til 149,-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...