AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #1 Skrevet 12. april 2023 Legges rundt kl 20. Faller raskt til ro. Men han våkner gjerne 5 ganger i løpet av natten. Får flaske da, eller noen ganger smokk (ikke alltid han vil ha). Gir grøt på kvelden 1t før legging. Våkner kl 0630. Er ellers en fornøyd type på dagtid. Anonymkode: b7b39...e4a
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #2 Skrevet 12. april 2023 Har han endret søvnmønster? Eller alltid vært slik? Spiser han hver oppvåkning? Anonymkode: 4e446...002
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #3 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Har han endret søvnmønster? Eller alltid vært slik? Spiser han hver oppvåkning? Anonymkode: 4e446...002 Alltid vært slik. Var en litt bedre periode på et par uker. Spiser stort sett hver gang. Av og til bare litt. Anonymkode: b7b39...e4a
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #4 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Legges rundt kl 20. Faller raskt til ro. Men han våkner gjerne 5 ganger i løpet av natten. Får flaske da, eller noen ganger smokk (ikke alltid han vil ha). Gir grøt på kvelden 1t før legging. Våkner kl 0630. Er ellers en fornøyd type på dagtid. Anonymkode: b7b39...e4a Har en baby på nøyaktog samme alder som våkner like ofte, det er helt normalt 💓 Det går over av seg selv, hold ut. Anonymkode: 96f80...98d
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #5 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alltid vært slik. Var en litt bedre periode på et par uker. Spiser stort sett hver gang. Av og til bare litt. Anonymkode: b7b39...e4a Da er det rytmen babyen har Alle er ulike og plutselig endrer det seg. Til bedre og verre. Anonymkode: 4e446...002
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #6 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Legges rundt kl 20. Faller raskt til ro. Men han våkner gjerne 5 ganger i løpet av natten. Får flaske da, eller noen ganger smokk (ikke alltid han vil ha). Gir grøt på kvelden 1t før legging. Våkner kl 0630. Er ellers en fornøyd type på dagtid. Anonymkode: b7b39...e4a Alle mennesker har søvnsykluser, voksne mennesker våkner også etter et par timer i søvn - dette er normalt. Så er det selvfølgelig forskjell på hvor lenge disse oppvåkningene er. Jeg tenker babyen din er så avhengig av flaske om natten (god tilvent vane) at hen våkner pga dette. Jeg ville avvent flaske om natten, så skal du se at babyen med all sannsynlighet sovner mye bedre om natten. Det er anbefalt å avvende flaske/amming om natten når babyene er mellom 6-8 måneder for da skal de få en ordentlig søvnsyklus og hovednæringen skal være fast føde. Tantebarnet mitt ble avvent flaske om natten ved 6/7 måneder, og det gikk kjempe fint - hun sov som en engel natten igjennom ☺️. Anonymkode: 61d59...e93 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #7 Skrevet 13. april 2023 Vi sluttet også med nattamming (etter kl 23) fra 6 mnd. Da ammet jeg på vei i seng en liten stund, og så var ikke det nødvendig lenger. Sovner baby selv eller bysser/synger dere i søvn? Vi hadde litt oppvåkninger på natt til baby lærte å sovne på egenhånd. Etter det sovnet hun til gjengjeld som oftest selv igjen når hun våknet på natt (som babyer ofte gjør ved hver søvnsyklus). Men, tror kanskje ikke vi tok den søvntreningen før 7.5-8 mnd. Da gjorde vi en light-variant med å gå inn og ut av rommet mange ganger. Var 1-2 timer gråt i to dager. Siden det har hun sovnet selv hver kveld etter lesing og sang (er 4 nå) og trives i eget selskap. Anonymkode: df6b3...798
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #8 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har en baby på nøyaktog samme alder som våkner like ofte, det er helt normalt 💓 Det går over av seg selv, hold ut. Anonymkode: 96f80...98d Samme her. Min er rett over 6 mnd og våkner fortsatt hver 2. time. Har bare solidaritet ❤️ Anonymkode: 7cb40...43c
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #9 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Alle mennesker har søvnsykluser, voksne mennesker våkner også etter et par timer i søvn - dette er normalt. Så er det selvfølgelig forskjell på hvor lenge disse oppvåkningene er. Jeg tenker babyen din er så avhengig av flaske om natten (god tilvent vane) at hen våkner pga dette. Jeg ville avvent flaske om natten, så skal du se at babyen med all sannsynlighet sovner mye bedre om natten. Det er anbefalt å avvende flaske/amming om natten når babyene er mellom 6-8 måneder for da skal de få en ordentlig søvnsyklus og hovednæringen skal være fast føde. Tantebarnet mitt ble avvent flaske om natten ved 6/7 måneder, og det gikk kjempe fint - hun sov som en engel natten igjennom ☺️. Anonymkode: 61d59...e93 Er det vanlig å drikke mer på dag da? Anonymkode: b7b39...e4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå