Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk desemberbarn, så er veldig spent på barnehageopptaket. I verste fall må vi nok ha ulønnet permisjon. Men slik som det er nå så tar jo jeg som mor min del først og så overtar far og tar sin del til slutt. Hva hvis jeg så tar ulønnet permisjon rett etter han, går.det? Da har jo jeg jobbet et par mnd mens han var i permisjon, tells dette som opphold i permisjon? Eller tells permisjonen vår som samlet?

Anonymkode: 21ff0...b4c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Fikk desemberbarn, så er veldig spent på barnehageopptaket. I verste fall må vi nok ha ulønnet permisjon. Men slik som det er nå så tar jo jeg som mor min del først og så overtar far og tar sin del til slutt. Hva hvis jeg så tar ulønnet permisjon rett etter han, går.det? Da har jo jeg jobbet et par mnd mens han var i permisjon, tells dette som opphold i permisjon? Eller tells permisjonen vår som samlet?

Det går, men tipper arbeidsgiveren din ville satt mer pris på om du tok hele din permisjon i ett

Anonymkode: edd91...ecf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det går, men tipper arbeidsgiveren din ville satt mer pris på om du tok hele din permisjon i ett

Anonymkode: edd91...ecf

Ja men det er jo vanskelig å vite når man får svar på barnehage søknaden og dermed får vite når ungen kommer inn,og dermed hvor lenge man trenger evt å ta ulønnet. Lurer bare på hvordan andre har løst det, jeg kan jo ikke være den første.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ta ulønnet permisjon rett etter min permisjon er ferdig. Da må pappa utsette sin permisjon tilsvarende. Ikke vits å begynne på jobb hvis man skal ha ulønnet permisjon er par mnd etterpå. Man har også rett på ulønnet permisjon hvis man tar det ut rett etter ordinær permisjon er ferdig. 

Anonymkode: 2b7bc...bcf

• Liker 1
Skrevet

Vi fikk januarbaby i fjor. Vi har gjort det sånn:

Jeg hadde mammaperm (mors kvote + felles) fra januar-august. Jeg tok ulønnet perm + ferie fra september-desember. Så har det vært pappaperm fra januar-april. Og nå fra april-juli så deler jeg og mannen på ulønnet perm + ferie. Vi begge er jo tilbake i jobb igjen, så må følge opp der, så vi er ca. annenhver dag på jobb hver. Så blir det barnehage fra august.

Litt av et puslespill, men det har funket. Jeg er fornøyd med å få et helt år hjemme med den lille ♥️ (med tidligere barn syns jeg det har vært for lite med mindre). Vi begynte å spare litt penger med det samme vi ble gravide og skjønte termin ble i januar. Disse kom godt med i høst da jeg hadde ulønnet perm. Etter lille fylte 1 år fikk vi også kontantstøtte. Er jo ikke ekstremt mye det, men hjelper jo på. Sparte selvsagt alt som kom samtidig som mannen fikk foreldrepenger, så nå har vi det til den ulønnet tiden her i vår.

AnonymBruker
Skrevet

Søkte du til hovedopptaket skal du få svar snart. 

Anonymkode: 5cea3...d45

AnonymBruker
Skrevet
On 4/15/2023 at 10:26 PM, AnonymBruker said:

Søkte du til hovedopptaket skal du få svar snart. 

Anonymkode: 5cea3...d45

Ikke overalt, noen gir ikke svar før til høsten om plasser etter august 

Anonymkode: 04982...4ea

AnonymBruker
Skrevet

Du skal ha krav på ulønnet om den starter rett etter fars permisjon. Viktig at han da ikke avslutter sin perm med ferie. De fleste arbeidsgivere er vel også ganske greie på det med ulønnet perm og gradert jobbing når man har småbarn?

Jeg syntes ikke det var noe problem å jobbe mens far hadde perm og så starte ulønnet igjen. De siste 2 mnd av fars perm gjorde vi det sånn at han hadde gradert perm og jeg hadde gradert ulønnet. Det funket med vår jobb men kanskje ikke med alle. Man kan jo og fortsette å dele ulønnet perm slik at begge jobber gradert så ikke en person må ta 100% ulønnet, men dette har man ikke krav på etter loven da. 

Jeg ønsket ikke å ta ulønnet perm før fars perm både fordi jeg ville at han skulle ha perm mens baby fremdeles var baby ikke at ungen skulle bli over året før han skulle ta perm. Og fordi vi ikke visste når vi fikk bhgplass og jeg synes det er en uting med alle som utsetter fars perm og så får de bhgplass og så har far perm mens ungen er i barnehage.

Anonymkode: bad2b...f5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...