Gå til innhold

Dere som ligger 20 km/t under fartsgrensen, men BÅNNGASSER når gudfryktige mennesker prøver å kjøre forbi dere.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

hvorfor er det et poeng at den som kjører forbi er gudfryktig?:klo:

Anonymkode: e1e19...3e0

Kanskje fordi den som ligger foran og sinker ikke frykter noen ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva feiler det dere? Seriøst, hva er tankegangen din?

Anonymkode: 5a3ba...bc9

Så du tenker at  buddhister, ateister mm slippes forbi?

Anonymkode: 04a9b...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror mange er som min kjæreste. Av og til ber jeg henne kjøre og sier jeg er for sliten mens den egentlige baktanken er at  jeg vil hun skal opprettholde kjøreferdighetene i hvert fall noe. Hun liker ikke å kjøre. Hun er nesten hele tiden rundt ti km/t under. Når jeg spør hvorfor sier hun at å stirre på speedometeret hele tiden tar blikket vekk fra veien så hun legger heller inn en sikkerhetsmargin ved å kjøre sakte. Når jeg sier at bilens speedometer er ca 5% under den egentlige farten som jeg har sett av sånne fartsmålerskilt, og at dette er vanlig for mange biler, så tror hun meg ikke og at det like gjerne kan være omvendt. Når jeg sier at hun kan bruke fartsholderen til å holde jevn fart så påstår hun det er forstyrrende og for avansert å fokusere på mer enn kun ratt, pedaler og speil, at hun må kjøre slik hun har lært (av sin like ille mor) og at det er skummelt at bilen "kjører selv" med fartsholder og drar fram en gammel sak om en 99% selvkjørende Tesla i USA som kjørte på noen.

Anonymkode: 6a227...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Skaff dere en tesla så slipper dere det problemet der.

Anonymkode: e46be...11f

Ja jøss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, Carrot said:

da regner jeg med du også følger med i speil og ser at det hoper seg opp bak deg med andre biler og svinger ut og lar de slippe forbi heller enn å skape et problem? 

Selvfølgelig. Folk som vil hjem 2min tidligere skal få lov til å kjøre forbi.

Anonymkode: 69c26...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, PITTY said:

Når du er på snapchat kjører du saktere? Når du legger`n fra deg og/eller legger merke til en bil som er i ferd med å kjøre forbi så kliner du til..?

Bruker aldri telefonen når jeg kjører. Det bør du slutte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men hvorfor gasser du på når gudfryktige mennesker prøver å kjøre forbi?

Anonymkode: 5a3ba...bc9

Hvor har jeg sagt at jeg gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører etter forholdene, ikke fartsgrensa. 

Greit nok, men da må du og hjelpe de som har annet syn på forholdene. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Fru Uperfekt said:

Greit nok, men da må du og hjelpe de som har annet syn på forholdene. 

Ja. Hvis folk vil kjøre seg ihjel så skal de selvfølgelig få lov til det. Jeg slipper forbi så ofte som forholdene tillater det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (33 minutter siden):

grunnen til farsgrensene er jo ikke om forholdene på veien tillater det, det handler vel om hvor mange hus og innkjørsler det er der. Er det ingen hus i mils omkrets så er det 80 sone med en gang selv om veien såvidt har plass til at to biler kan passere hverandre

Det er forskjellige faktorer som spiller inn, ikke kun bebyggelse. Om en ikke ønsker/evner å kjøre etter grensen så slipper en forbi biler som en ser evner å holde høyere fart enn en selv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

men noen ganger er forholdene like for alle.

Når vintersola står lavt og blender meg så jeg knapt ser veien, så er det likt for de foran og de bak. Likevel kjører folk som om de har god sikt.

Samme når det er underkjølt regn på veien, og jeg vet, fordi det finnes det tall på, at de aller fleste har vanlige vinterdekk - da er forholdene like for alle. Men likevel er det x antall idioter som kjører som om det var tørr asfalt.

Kanskje de har andre biler, dekk, bedre solskjerming m m forholdene er ikke like for alle. Når en kjører på vinterføre er dekk 25%, bil 25% og fører 50%.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Skaff dere en tesla så slipper dere det problemet der.

Anonymkode: e46be...11f

Hvordan hjelper en tesla på det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjenner meg igjen.

Trur det er fordi der det er plass til å køyre forbi er også ein komfortabel strekning der det føles trygt å køyre fortare :P 

Anonymkode: ab270...3f6

Men da kan du vel la være å fasse på, når du har kø bak deg, som begynner å bevege seg forbi. Dessuten,  ligger du alltid under fartsgrensen, så kan du jo svinge av for å slippe folk forbi. Det gjør jeg, feks når det er ekstra glatt og alle andre il kjøre fortere enn meg.

Anonymkode: 4bd3d...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Maleficenta skrev (49 minutter siden):

det er jo fordi at enkelte strekninger med 80 sone har smale veier og skarpe svinger og da er det ikke trygt å kjøre i 80 og når man da kommer på breiere og mer strak vei da kjører man fortere. Jeg vil ikke risikere og kræsje firdi jeg på død og liv må kjøre over 80 bare fordi fartsgrensa sier det når veien ikke egner seg til å kjøre fortere enn 60. Ikke for det. Jeg slipper forbi fordi jeg blir stressa av å ha utålmodige sure mennsker bak meg som kjører helt oppi rumpa på meg for å presse meg opp i fart

Nemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (43 minutter siden):

grunnen til farsgrensene er jo ikke om forholdene på veien tillater det, det handler vel om hvor mange hus og innkjørsler det er der. Er det ingen hus i mils omkrets så er det 80 sone med en gang selv om veien såvidt har plass til at to biler kan passere hverandre

Hmm da tar sikkert SSV osv feil da når de sier at dette er den enestse grunne, om forholdene tillater det..

Sitat

vurderingene er basert på kunnskap om sammenhengen mellom fart, risiko og ulykker

Kriterier for fartsgrenser | Statens vegvesen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fru Uperfekt skrev (6 minutter siden):

Kanskje de har andre biler, dekk, bedre solskjerming m m forholdene er ikke like for alle. Når en kjører på vinterføre er dekk 25%, bil 25% og fører 50%.

sier du at det ikke er farten som betyr noe på underkjølt regn? det får du dokumentere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tror mange er som min kjæreste. Av og til ber jeg henne kjøre og sier jeg er for sliten mens den egentlige baktanken er at  jeg vil hun skal opprettholde kjøreferdighetene i hvert fall noe. Hun liker ikke å kjøre. Hun er nesten hele tiden rundt ti km/t under. Når jeg spør hvorfor sier hun at å stirre på speedometeret hele tiden tar blikket vekk fra veien så hun legger heller inn en sikkerhetsmargin ved å kjøre sakte. Når jeg sier at bilens speedometer er ca 5% under den egentlige farten som jeg har sett av sånne fartsmålerskilt, og at dette er vanlig for mange biler, så tror hun meg ikke og at det like gjerne kan være omvendt. Når jeg sier at hun kan bruke fartsholderen til å holde jevn fart så påstår hun det er forstyrrende og for avansert å fokusere på mer enn kun ratt, pedaler og speil, at hun må kjøre slik hun har lært (av sin like ille mor) og at det er skummelt at bilen "kjører selv" med fartsholder og drar fram en gammel sak om en 99% selvkjørende Tesla i USA som kjørte på noen.

Anonymkode: 6a227...7de

Sjekk bil24.no av 08.08.2019 (speedometer-test). I 95 prosent av testene overdrev speedometeret farten, stort sett med mellom 1 og 4 prosent. Det er ingen grunn til å spekulere så mye i dette, og iallfall ikke kjør rundt å tro at du har 10 prosent i slingringsmonn. Man får bot fra 5 km/t over også, og det varierer kanskje hvor mange som kjenner det svir for med 1100 ut. På 10 km/t er vi på Kr.3000. Jeg har ikke noe til overs, så jeg ler til fartshorer som ligger i rævva på meg og suser rasende forbi når de har muligheten. Værsågod, håper lappen deres ryker i neste runde vi sees.

Anonymkode: b66af...3f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da stopper du og slipper forbi folk,iallefall gasser du ikke ekstra på når andre kan kjøre forbi. Noe som heter speil, lurt  ta en titt, samt sjekke blindsonen før du tråkker inn gassen,  etter å ha vært hinder for køen bak deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Da stopper du og slipper forbi folk,iallefall gasser du ikke ekstra på når andre kan kjøre forbi. Noe som heter speil, lurt  ta en titt, samt sjekke blindsonen før du tråkker inn gassen,  etter å ha vært hinder for køen bak deg

Jepp, har aldri sagt noe annet. Og du venter på å bli sluppet frem og ikke gjør livsfarlige forbikjøringer i sving og skumring?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men om du kjører etter forholdene, så vil du ikke gi bånn gass når noen å kjøre forbi deg. Forholdene vil jo være de samme for deg om noen vil forbi, eller blir forholdene bedre når noen vil forbi?

Anonymkode: c7233...f55

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...