Gå til innhold

Dere som ligger 20 km/t under fartsgrensen, men BÅNNGASSER når gudfryktige mennesker prøver å kjøre forbi dere.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke meg du siterer, men ærlig, dette er barnelærdom: Fordi det står i trafikkreglene at man skal tilpasse farten til forholdene. Lovlig fart er ikke synonymt med forsvarlig fart. Fartsgrensen viser kun til øvre fart som du maksimalt kan holde - den sier ikke at du MÅ holde den farten når det er uforsvarlig. Tvert imot. 

Anonymkode: e1e19...3e0

Tydeligvis barnelærdom at man ikke skal være til hinder for andre i traffiken også? Det er ALLE som kjører under fartsgrensa. Og det er greit at folk gjør det, men da kan dem slippe forbi seg biler som ligger bak dem. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Carrot skrev (4 minutter siden):

tja jeg anser meg selv som en "gudfryktig" i denne settingen og jeg kjører både en Jeep, en golf, en leaf og en bmw alt ettersom.. :P av og til en Kawasaki, Honda eller en Yamaha med bare to hjul.. 😎 sånn hvis man skal defineres av bilmerket.. fyr løs - hvem er jeg..

Bmw og gammal opel her😎 Enig med deg, fyr løs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Carrot skrev (43 minutter siden):

tja, lusekjører er ikke mener du? eller sinke i trafikken som reodor felgen sier...

Donald Duck skrev (42 minutter siden):

Tydeligvis barnelærdom at man ikke skal være til hinder for andre i traffiken også? Det er ALLE som kjører under fartsgrensa. Og det er greit at folk gjør det, men da kan dem slippe forbi seg biler som ligger bak dem. 

dere fremstår som klassisk "mann 50"  begge to. Slapp litt av. Nyt dagen, og slutt å sutre over trafikanter som åpenbart kjenner trafikkreglene like godt som dere, om ikke bedrel.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

dere fremstår som klassisk "mann 50"  begge to. Slapp litt av. Nyt dagen, og slutt å sutre over trafikanter som åpenbart kjenner trafikkreglene like godt som dere, om ikke bedrel.

næææw så festlig, jeg er til opplysning dame 😆 så flink du er som kjenner trafikkreglene bedre og likevel syns det er helt greit å hindre andre i trafikken fordi du vurderer at de som har satt fartsgrensen og merkingene ikke er så flink som deg til å vurdere forholdene og sånn.. 

Endret av Carrot
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Carrot skrev (1 minutt siden):

næææw så festlig, jeg er til opplysning dame 😆 så flink du er som kjenner trafikkreglene bedre og likevel syns det er helt greit å hindre andre i trafikken fordi du vurderer at de som har satt fartsgrensen og merkingene ikke er så flink som deg til å vurdere forholdene og sånn.. 

jeg uttalte meg ikke om hva du faktisk er, jeg sa hvordan du fremstår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt greit at man skal kjøre etter forholdene, men alle har forskjellig oppfatning av forholdene. Noen kjenner bilen og dekk ut og inn, og vet hvordan de skal kjøre i de fleste situasjoner, mens andre må kjøre mannens femtiårskrise, og syns det er fryktelig skummelt å kjøre fortere enn 40km i en 60sone..  

Anonymkode: 8faf9...d9c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

jeg uttalte meg ikke om hva du faktisk er, jeg sa hvordan du fremstår. 

ja det er jo det beste med hele svaret :D

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt greit at man skal kjøre etter forholdene, men alle har forskjellig oppfatning av forholdene. Noen kjenner bilen og dekk ut og inn, og vet hvordan de skal kjøre i de fleste situasjoner, mens andre må kjøre mannens femtiårskrise, og syns det er fryktelig skummelt å kjøre fortere enn 40km i en 60sone..  

da bør man faktisk vurdere å ikke kjøre.. Helt oppriktig! 

Anonymkode: 5de8a...4e5

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dem gjør jo ikke det? Man skal ikke være til hinder for andre i trafikken. Du skal iallfall ikke poengtere hva folk fremstår som.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

men noen ganger er forholdene like for alle.

Når vintersola står lavt og blender meg så jeg knapt ser veien, så er det likt for de foran og de bak. Likevel kjører folk som om de har god sikt.

Samme når det er underkjølt regn på veien, og jeg vet, fordi det finnes det tall på, at de aller fleste har vanlige vinterdekk - da er forholdene like for alle. Men likevel er det x antall idioter som kjører som om det var tørr asfalt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Og det er helt greit, ikke alle er like stø i trafikken. Men da kan de i det minste vurdere å svinge inn på en busslomme i ny og ne og slippe fordi de tredve bilene som har stampet bak i en time. Flere burde oppdage at bilen har speil!

Anonymkode: 6a227...7de

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da bør man faktisk vurdere å ikke kjøre.. Helt oppriktig! 

Amen!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva feiler det dere? Seriøst, hva er tankegangen din?

Anonymkode: 5a3ba...bc9

kan være de først ikke skjønner du vil kjøre forbi men blir stressa av at det ligger noen bak som er utålmodig og i stresset så speeder de opp helt ubevisst

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

men noen ganger er forholdene like for alle.

Når vintersola står lavt og blender meg så jeg knapt ser veien, så er det likt for de foran og de bak. Likevel kjører folk som om de har god sikt.

Samme når det er underkjølt regn på veien, og jeg vet, fordi det finnes det tall på, at de aller fleste har vanlige vinterdekk - da er forholdene like for alle. Men likevel er det x antall idioter som kjører som om det var tørr asfalt.

Nope, de foran eller bak kan sitte høyere eller lavere og ha solskjerming slik at de ikke blendes.. Å tro at alle i hele verden har samme oppfatning og forutsetning som en selv er farlig. Er man ikke i stand til å følge trafikken har man olikt til å la andre slippe forbi.

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er de samme klovnene som kjører 86 km/t der 90-sona har ett felt og midtdeler, men som gasser på til 110 når 90-sona går ut i to felt. - Slik at du må kjøre 120 for å komme forbi dem før veien smalner igjen, for da vet du at de kommer til å legge seg i lusefart igjen.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (1 time siden):

Høres ut som en person som kjører E18 på sørlandet, spesielt de områdene med ett felt i hver retning og midtdeler. Der ligger folk og dasser i 70 i 90-sona når det er ett felt, og rett opp i 100 når det kommer et forbikjøringsfelt. Man får magesår av irritasjonen 

det er jo fordi at enkelte strekninger med 80 sone har smale veier og skarpe svinger og da er det ikke trygt å kjøre i 80 og når man da kommer på breiere og mer strak vei da kjører man fortere. Jeg vil ikke risikere og kræsje firdi jeg på død og liv må kjøre over 80 bare fordi fartsgrensa sier det når veien ikke egner seg til å kjøre fortere enn 60. Ikke for det. Jeg slipper forbi fordi jeg blir stressa av å ha utålmodige sure mennsker bak meg som kjører helt oppi rumpa på meg for å presse meg opp i fart

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke meg du siterer, men ærlig, dette er barnelærdom: Fordi det står i trafikkreglene at man skal tilpasse farten til forholdene. Lovlig fart er ikke synonymt med forsvarlig fart. Fartsgrensen viser kun til øvre fart som du maksimalt kan holde - den sier ikke at du MÅ holde den farten når det er uforsvarlig. Tvert imot. 

Men det står også at man ikke skal være til hinder for andre trafikanter. Ved å holde en fart som ikke hindrer andre, eller slippe andre frem. 

Anonymkode: 8ab01...5b2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om jeg kjører saktere en fartsgrensa av en eller annen grunn og jeg får en bil i rævva som tydelig vil forbi, eller det hoper seg opp med biler bak, da stopper jeg og slipper forbi. 

Om jeg kjører i fartsgrensa og det kommer noen å legger seg i rævva på meg, så går jeg ned i fart (det er til det beste for oss begge, om det skulle skje noe som gjør at jeg må bråbremse så er det mindre fart, og mindre skade). Om den personen da kjører forbi, så er det jo ikke noe vits for meg i å ligge under fartsgrensa lenger.... så da kjører jeg gjerne opp i fart - og håper litt at den som da må bryte fartsgrensa i forbikjøringen blir tatt i fartskontroll.  (Med mindre det er dårlige forhold, kommer bil i mot eller er kort strekke for forbikjøring). 

Men, jeg vet også at irriterte sjåfører er dårlige sjåfører, så passer det å slippe rævkjøreren forbi, så gjør jeg det - men kanskje ikke like fort som i scenario 1. 

Ligger det noen foran meg som kjører sakte og jeg mener at den bør få opp farta, blinker jeg med lysene - noen ganger hjelper det - de har kanskje glemt å følge med, andre ganger svinger de inn å slipper forbi. 

Anonymkode: ac727...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skaff dere en tesla så slipper dere det problemet der.

Anonymkode: e46be...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (15 minutter siden):

grunnen til farsgrensene er jo ikke om forholdene på veien tillater det, det handler vel om hvor mange hus og innkjørsler det er der. Er det ingen hus i mils omkrets så er det 80 sone med en gang selv om veien såvidt har plass til at to biler kan passere hverandre

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...