Gå til innhold

Hva tenker du om folk som nekter å se moderne filmer/tv-serier?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan gjerne se moderne filmer og serier så lenge de ikke er gjennomsyret av woke ideologi og dårlig CGI.

Når det er helt åpenbart at skuespillere og karakterer blir brukt kun for sin hudfarge eller legning og ikke fordi de passer best i rollen eller historien så gidder jeg ikke, jeg vil heller ha gode historier med bra skuespillerprestasjoner enn noe som tydelig er kunstig bare for å fylle kvoter.

Anonymkode: b0944...5f6

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Magika_fra_Fyll skrev (2 timer siden):

Har ikke hørt noen si noe slikt men min første tanke ville nok vært at de var litt trangsynte og lite villige til å prøve nye ting 

Enig. 

Å dømme alle moderne filmer eller all nyere musikk som søppel er bare trangsynt. Det er garantert noe innimellom man liker, om man faktisk gir det en sjanse. 

Det er mye dritt, men ikke nødvendigvis prosentmessig mer dritt enn før. Totalvolumet filmer og musikk har økt enormt. Ser du på gamle filmer er det også mye dritt, selv om mange har et nostalgisk forhold til det. Fleksnes? Må være det dårligste som noen sinne er laget. Samme egentlig med det meste gammelt. Vi trodde det var bra, men se tilbake og innse hvor møkk det er. 

Anonymkode: 078b7...973

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kan gjerne se moderne filmer og serier så lenge de ikke er gjennomsyret av woke ideologi og dårlig CGI.

Når det er helt åpenbart at skuespillere og karakterer blir brukt kun for sin hudfarge eller legning og ikke fordi de passer best i rollen eller historien så gidder jeg ikke, jeg vil heller ha gode historier med bra skuespillerprestasjoner enn noe som tydelig er kunstig bare for å fylle kvoter.

Anonymkode: b0944...5f6

Fullstendig enig.

Selv setter jeg pris på krimserien "Mord og mysterier" (Midsomer Murders), men også den er blitt så woke etter hvert at det er direkte latterlig å i de nyere sesongene se karakterer stuet inn i unaturlige roller kun som følge av skuespillerens hudfarge.

- Brian smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Anonymkode: d5735...922

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er todelt.

1: man gjør som man vil, og det er greit

2: troen på at man har bedre smak enn andre, er usexy - viser selvhøytidelighet og purisme.

orker ikke ha sånne mennesker nær meg. De tar seg selv for høytidelig.

Anonymkode: 97757...955

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hold det anti-woke skvipet til relevante tråder, da.

Anonymkode: 97757...955

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ser du på gamle filmer er det også mye dritt, selv om mange har et nostalgisk forhold til det. Fleksnes? Må være det dårligste som noen sinne er laget. Samme egentlig med det meste gammelt. Vi trodde det var bra, men se tilbake og innse hvor møkk det er. 

Anonymkode: 078b7...973

Det er vel ingen som i fullt alvor påstår at Fleksnes er synonymt med kvalitet - selv om folk kan ha et nostalgisk forhold til for eksempel en barnesang, sier det seg selv at komposisjonen ikke er på nivå med Bachs orgelverker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Fordi de "er søppel", som de hevder.

Anonymkode: 21efa...bb3

Moderne serier er ganske forskjellige. Jeg liker Zombie- Lars mye bedre enn Exit, som hadde mistet noe i sesong 3. Zombie-Lars er bra, absolutt ikke søppel, og til og med Exit har noe for seg med sin kritikk av penge-elitesamfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at folk må få lov å se på hva de vil på tv....  😊

Jeg er nok en av disse som sikkert kan oppfattes som "gammeldags", fordi jeg sjelden liker nye tv-serier, som er kommet de siste årene. Jeg er "stuck" på 80, 90 og tidlig 00- tallet og liker best serier  fra den tiden.  Det lever jeg fint med. Hvorfor skal jeg "tvinges" til å se noe som er laget i f.eks 2018, hvis jeg har null interesse for det? 🤔 Jeg ser på serier, som JEG synes er spennende (og evt. morsomme), ikke hva gud og hvermann mener jeg bare MÅ se.... 🙄

For å ta et eksempel, så ser jeg og samboer nå gjennom serien "Allo allo". Når vi er ferdig med den, skal vi se "Fawlty towers". Og etter det, se ferdig "Karl & co" 😊 Dette er serier vi koser oss med og som gir oss gode minner og tilbakeblikk ❤️

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (3 minutter siden):

Moderne serier er ganske forskjellige. Jeg liker Zombie- Lars mye bedre enn Exit, som hadde mistet noe i sesong 3. Zombie-Lars er bra, absolutt ikke søppel, og til og med Exit har noe for seg med sin kritikk av penge-elitesamfunnet.

Når man snakker om nyere barneserier, er det stor forskjell på mer kreative serier og dubbede, superkommersielle utenlandske såpeserier med platte karakterer, men sammenligner man det beste av det som lages idag med for eksempel filmatiseringen av Astrid Lindgrens eventyr som man gjorde i Sverige i 1960- og 70-årene, ser man hvilken kvalitet serier om Pippi eller Emil har til tross for at det er gått over et halvt århundre siden de ble spilt inn - ingen av dagens serier vil tåle tidens tann like godt.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når man snakker om nyere barneserier, er det stor forskjell på mer kreative serier og dubbede, superkommersielle utenlandske såpeserier med platte karakterer, men sammenligner man det beste av det som lages idag med for eksempel filmatiseringen av Astrid Lindgrens eventyr som man gjorde i Sverige i 1960- og 70-årene, ser man hvilken kvalitet serier om Pippi eller Emil har til tross for at det er gått over et halvt århundre siden de ble spilt inn - ingen av dagens serier vil tåle tidens tann like godt.

Astrid Lindgren var kanskje tidenes beste forfatter. Å matche hennes historier krever mer enn de fleste kan levere.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (3 minutter siden):

Astrid Lindgren var kanskje tidenes beste forfatter. Å matche hennes historier krever mer enn de fleste kan levere.

Du har rett i at hun var en forfatter i særklasse, men dette gjelder ikke bare filmatiseringen av historiene hennes; kvaliteten på det man produserte av barne-TV i Sverige på den tiden er spesiell; en serie som "Den vita Stenen" fra 1973 er ikke et Astrid Lindgren-produkt, men holder likevel høy kvalitet, og er en klassiker den dag idag.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du har rett i at hun var en forfatter i særklasse, men dette gjelder ikke bare filmatiseringen av historiene hennes; kvaliteten på det man produserte av barne-TV i Sverige på den tiden er spesiell; en serie som "Den vita Stenen" fra 1973 er ikke et Astrid Lindgren-produkt, men holder likevel høy kvalitet, og er en klassiker den dag idag.

Mulig 70-tallet var et kulturelt høydepunkt i Sverige. Jeg ønsker å se "Den Vita Stenen". Mitt inntrykk var at det i Norge, og muligens i hele  Skandinavia og flere vestlige land var en kvalitetsvekst på 60,70 og 80 tallet, før New Public Management og "godt nok" filiosofien satte på bremsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (38 minutter siden):

Hvorfor skal jeg "tvinges" til å se noe som er laget i f.eks 2018, hvis jeg har null interesse for det? 🤔 Jeg ser på serier, som JEG synes er spennende (og evt. morsomme), ikke hva gud og hvermann mener jeg bare MÅ se.... 🙄

For å ta et eksempel, så ser jeg og samboer nå gjennom serien "Allo allo". Når vi er ferdig med den, skal vi se "Fawlty towers". Og etter det, se ferdig "Karl & co" 😊 Dette er serier vi koser oss med og som gir oss gode minner og tilbakeblikk ❤️

Det er forhåpentligvis ikke tvang av denne typen du tenker på ...?

Skuespilleren måtte for øvrig få øyendråper hele tiden; hadde han ikke fått det, hadde han blitt blind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Grosny skrev (2 minutter siden):

Mulig 70-tallet var et kulturelt høydepunkt i Sverige. Jeg ønsker å se "Den Vita Stenen". Mitt inntrykk var at det i Norge, og muligens i hele  Skandinavia og flere vestlige land var en kvalitetsvekst på 60,70 og 80 tallet, før New Public Management og "godt nok" filiosofien satte på bremsene.

Hvis du vil se serien, har episodene som ligger på YouTube dessverre håpløs dårlig oppløsning; serien ligger på SVT Play i 1080p, men er bare tilgjengelig for svenske IP-adresser, så dette krever noen omveier.

Rart at NRK fortsatt sender det meste i 720p; både svensk, dansk og finsk TV har 1080p.

Kvalitetsmessig var svensk kulturliv langt foran Norge i 1970-årene - I Norge hadde man Fleksnes og Finn Kalvik; i Sverige hadde man ABBA. Men så kom nye tider, og med økte utgifter til andre ting, er den offentlige svenske pengesekken idag stort sett tom.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er forhåpentligvis ikke tvang av denne typen du tenker på ...?

Skuespilleren måtte for øvrig få øyendråper hele tiden; hadde han ikke fått det, hadde han blitt blind.

Hehe! Nei, ikke på den måten 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det bobler over av "Hva tenker du om..."-tråder. Lurer på om samme person lager alle.

Anonymkode: a214b...b1e

Derfor jeg stilte spørsmålet- hvorfor skal man liksom tenke noe om alt og alle, hvorfor må man bry seg med alle andre hele tiden.... Nesten så jeg lurer på om det er samme personen jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...