Gå til innhold

Store bulkede muskler, eller lange tynne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor får moen svære muskler, mens andre får tynne? Og likevel være like sterke?

Har sett veldig tynne mennesker med lange, tynne muskler løfte mye mer enn mennesker med svære, bulkede muskler.

Selv er jeg ikke spesielt godt trent, men trent likevel. Ikke utrent. Har vel midt på treet muskler. Men likevel løfter jeg i mange tilfeller mye mer enn unggutter med store muskler. 

Ikke at det er viktig for meg å være sterkere eller ha større, eller mindre muskler enn andre. Bare undrer meg over hvorfor det er sånn forskjell. Trodde tidligere at styrke kom proporsjonelt med størrelsen på musklene, men ser jo at det ikke nødvendigvis stemmer.

Anonymkode: bc1c7...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mennesker har i hovedsak to ulike typer muskelfibre, og det påvirker om vi har tykk eller slank muskulatur. Det er genetisk betinget.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskelfiber kan være en stor årsak til det. Hvor mange kroppen din aktiverer og hvor mange min aktiverer er garantert forskjellig. Har en kompis som kan aktivere 100%, han er flere hakk stærkere selv om han er vesentlig mindre enn meg. 

Anonymkode: 61f05...7e2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si det sånn, det er forskjell på arbeidsmuskler og treningsmuskler. Førstnevnte fungerer stort sett i alle situasjoner mens sistnevnte fungerer bare i de situasjonene de er trent opp til.

Anonymkode: c8f10...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Som dere kan se på denne kvinnen så har hun sterke gener på midjen og lår "did you skip upper body day"?.

917054403_Screenshot-13_04.thumb.png.01cc16ba78cd35ee861af3cb7017656f.png

1968621.thumb.jpg.233ae24afa60a843a86aa777df44b341.jpg

Her ser dere en profesjonell muskelbygger Dylan Crenshaw begynte trene ved 17, Hun har blitt beskyldt for og ta store menger steroider noe jeg tviler på, ettersom at hun har en del kroppsfett ved hoftene og midjen hun blir 28, og har i flere år jobbet hardt for og beholde muskelmassen, jeg syns hun har en dritfin kropp utnytt genene dine tenker jeg.

702279351_Screenshot-12_04003.thumb.png.c6fcd6f8841ee5a33ae4c10a56e4dae5.png

Altså det tok ikke henne 11 år og oppnå dette resultatet, men hun har trent hardt i 11 år og det er inspirerende, hvertfall for meg liksom at en 17 år gammel jente ønsket og få store muskler, etter og ha prøvd seg fram i gymen og fått sansen for trening med tunge vekter, sjekk ut en bodybuilder fra australia ved navn "Tom Platz" aka "quadzilla", så kan du sammenligne hans og hennes lår denne unge kvinnen har sinnsyk gode lår gener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...