AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #1 Skrevet 8. april 2023 Jeg har Garmin klokke og har fulgt med på gjennomsnitts hvilepulsen hele veien hittil i graviditeten. Før graviditeten lå jeg mellom 60-65. Fra jeg ble gravid har jeg ligget et sted mellom 71-75. Den 1 april hadde jeg et fall ned til 53, men da hadde jeg ikke på klokken halve dagen, så konkluderte med det. I dag har den falt ned til 52. Har hatt litt mer «menssmerter» enn de foregående dagene, men ikke noe spesielt. Bør jeg være bekymret? Noen som har vært borti lignende med Garmin/andre klokker? Er i uke syv… Anonymkode: 56c89...8b3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #2 Skrevet 8. april 2023 Jeg mistet dessverre når det skjedde meg. Veldig lett å se tilbake på når man ble gravid og når man mistet med hvilepulsen. Krysser fingrene for deg🤞❤️ Anonymkode: f5a36...544
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #3 Skrevet 8. april 2023 Hatt flere sånne med min garmin. Lillebror har det fint i hula si, 21+3. Anonymkode: a54ed...f88
Snubi Skrevet 8. april 2023 #4 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg mistet dessverre når det skjedde meg. Veldig lett å se tilbake på når man ble gravid og når man mistet med hvilepulsen. Krysser fingrene for deg🤞❤️ Anonymkode: f5a36...544 Så mange som har hatt SA og MA, så ville det vært rart om det ikke skjedde meg. Er vell innstilt på at det er det 😔
Snubi Skrevet 8. april 2023 #6 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hatt flere sånne med min garmin. Lillebror har det fint i hula si, 21+3. Anonymkode: a54ed...f88 Så godt å høre ❤️ Som jeg skrev over så er jeg nærmest innstilt på SA eller MA, føler «alle» har opplevd det, og venter bare på at det skal skje - men drømmen hadde vært at jeg var like heldig som deg 😃
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #7 Skrevet 8. april 2023 Et rart spørsmål kanskje, men hvor gammel er du? Jeg syns du har ganske høy hvilepuls i utgangspunktet? Eller kanskje jeg er forvirret fordi min egen alltid har ligget underlig lavt. Jeg er i femtiårene. Nå tar jeg legemidler som hever pulsen men ligger på 63. Anonymkode: 93adb...601
Snubi Skrevet 8. april 2023 #8 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Et rart spørsmål kanskje, men hvor gammel er du? Jeg syns du har ganske høy hvilepuls i utgangspunktet? Eller kanskje jeg er forvirret fordi min egen alltid har ligget underlig lavt. Jeg er i femtiårene. Nå tar jeg legemidler som hever pulsen men ligger på 63. Anonymkode: 93adb...601 Jeg er 29! Trodde også den var for høy, men trener normalt og er ellers frisk, og legen syntes den er helt fin 😅 Så antar at den er grei
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #9 Skrevet 8. april 2023 Hvor langt på vei er du? MA er ganske sjeldent. Er vel mellom 1-3% ish som opplever det. SA er svært vanlig før uke 4 også blir det noe mindre vanlig. Men det virker mer vanlig fordi folk snakker veldig høyt om det, noe som forsåvidt er bra. Hvis du har kommet lenger enn uke 5 så er det mye høyere sjanse for at det går bra enn at det går dårlig Anonymkode: 4ab14...c18
Snubi Skrevet 8. april 2023 #10 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvor langt på vei er du? MA er ganske sjeldent. Er vel mellom 1-3% ish som opplever det. SA er svært vanlig før uke 4 også blir det noe mindre vanlig. Men det virker mer vanlig fordi folk snakker veldig høyt om det, noe som forsåvidt er bra. Hvis du har kommet lenger enn uke 5 så er det mye høyere sjanse for at det går bra enn at det går dårlig Anonymkode: 4ab14...c18 Jeg er 6+4 i dag. Jeg er veldig glad for at folk snakker om SA og MA, men akkurat nå føler jeg «alle» i termingruppen på FB har hatt det. Fanger nok opp sånt lettere også siden jeg er veldig bekymret også. Håper det du sier er rett 🥹❤️ Vil gjerne beholde, men føler meg urettferdig heldig som fikk det til å sitte på førte prøveperiode også…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #11 Skrevet 8. april 2023 Jeg fulgte med på hvilepulsen på Fitbiten min da jeg var gravid, uten at jeg vet hvor nøyaktig den egentlig er. Men i hvert fall var den uvanlig høy i begynnelsen av svangerskapet. Jeg gjettet ut i fra på kurven til hvilepulsen at jeg var blitt gravid før jeg tok graviditetstest, den gikk opp til godt over normalen fra min del. Og så falt den igjen, lavere og lavere for hver dag. Jeg husker ikke nøyaktig når, men det kan godt ha vært i uke 6-7. Jeg hadde lest et eller annet sted, sikkert på forum, at det kunne skje ved SA, så jeg var både redd og lei meg. Men for min del gikk det bra. Pulsen falt samtidig som jeg begynte å streve med lavt blodtrykk og blodtrykksfall, uten at jeg aner om det hadde noen sammenheng. Anonymkode: 87e41...d2d 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #12 Skrevet 15. april 2023 Dersom noen googler eller finner denne tråden vil jeg bare si at det gikk bra. Dagen etter var den høy/«normal» igjen, og ingen tegn til SA hvert fall. Har ultralyd til uken Anonymkode: 56c89...8b3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå