Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om noen har gjort det? Ikke fortalt til familien pga dårlig forhold? Har lite kontakt med min familie pga en konflikt i familien som har pågått i år, måtte trekke meg unna da følte ble behandlet dårlig og sett ned på. Blir ikke sett på som vellykket pga min økonomiske situasjon og tidligere psysiske plager men har kommet meg videre og jobber fast har et stabilt familieliv, og o.k økonomi men ikke råd til Tesla f.eks.. de er litt snobbete og ikke flink å inkludere mine barn med på hytteturer osv.

Er gravid igjen og føler jeg vil bare bli sett ned på enn dele gleden med meg, så har valgt å ikke fortelle noe og er ca 6 mnd på vei nå. tenker sende en melding når ungen er født.

Men lurer på om jeg er litt egoistisk som gjør dette?

Anonymkode: 653a2...257

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis et av mine barn ikke hadde fortalt om graviditet hadde jeg tolket det i beste mening; frykt for abort eller ønske om å ha det som en dyrebar hemmelighet bare paret seg i mellom. Eller at den gravide fortrengte det av uviss grunn. Ingen skylder meg å fortelle om graviditet.

Men hvis vi i utgangspunktet hadde et dårlig forhold så hadde jeg jo virkelig ikke forventet å få såpass personlige helseopplysninger i det hele tatt.

Jeg tror kanskje du lager problemer ut av ingenting.

Endret av Nymerïa
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Nymerïa said:

Hvis et av mine barn ikke hadde fortalt om graviditet hadde jeg tolket det i beste mening; frykt for abort eller ønske om å ha det som en dyrebar hemmelighet bare paret seg i mellom. Eller at den gravide fortrengte det av uviss grunn. Ingen skylder meg å fortelle om graviditet.

Men hvis vi i utgangspunktet hadde et dårlig forhold så hadde jeg jo virkelig ikke forventet å få såpass personlige helseopplysninger i det hele tatt.

Jeg tror kanskje du lager problemer ut av ingenting.

Da er du nok mer oppegående enn min mor.

Jeg vet hun også vil bli veldig sur fordi jeg ikke forteller, og jeg vet hun vil også bli kritisk om jeg forteller og ikke får den støtten jeg ønsker om jeg forteller nå. så det føles litt umulig begge veier..

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke har hatt kontakt på seks måneder, så er de vel ikke involvert i livet ditt uansett? 

Anonymkode: 0a7dc...9d5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du ikke har hatt kontakt på seks måneder, så er de vel ikke involvert i livet ditt uansett? 

Anonymkode: 0a7dc...9d5

Hvor står det jeg ikke har hatt kontakt med de på 6 mnd, jo jeg har kontakt med de og vært på besøk hos de.også har en besteforeldre som er syk.

AnonymBruker
Skrevet

Husk at du ikke skylder dem noe, eller har opplysningsplikt. Gjør det som er best for deg🧡 Hadde ikke brukt tid på folk som ikke evner å glede seg på mine vegner over et svangerskap😉

Anonymkode: 2805c...34d

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor står det jeg ikke har hatt kontakt med de på 6 mnd, jo jeg har kontakt med de og vært på besøk hos de.også har en besteforeldre som er syk.

Det høres litt spesielt ut at du ikke sier noe basert på informasjonen du gav ja. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men om du har kontakt med dem og besøker dem, vil de jo uansett merke graviditeten etterhvert… Så da skjønner jeg ikke poenget med å holde det hemmelig?

Anonymkode: dca62...314

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle du IKKE fortelle? Det blir fort oppfattet som passiv aggressiv straff eller hevn dette her. 

Synes det er litt dårlig gjort også. Selv om dere har dårlig forhold blir de nok glade for barnebarn 

Anonymkode: f37cf...b4b

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor skulle du IKKE fortelle? Det blir fort oppfattet som passiv aggressiv straff eller hevn dette her. 

Synes det er litt dårlig gjort også. Selv om dere har dårlig forhold blir de nok glade for barnebarn 

Anonymkode: f37cf...b4b

Ja det er jo det jeg er usikker på,men jeg orker ikke å få kritikk og ufine ord mens jeg går gravid, det er typisk at de sier mye ufint når jeg er gravid som at nei dette klarer du ikke osv. men når ungen er født så er de kjempehyggelige, så den biten vil jeg slippe nå som gravid.

Har heldigvis unnskyldninger til å ikke besøke de fram til termin nå...

• 2 uker senere...
Skrevet
On 4/7/2023 at 9:53 AM, AnonymBruker said:

Ja det er jo det jeg er usikker på,men jeg orker ikke å få kritikk og ufine ord mens jeg går gravid, det er typisk at de sier mye ufint når jeg er gravid som at nei dette klarer du ikke osv. men når ungen er født så er de kjempehyggelige, så den biten vil jeg slippe nå som gravid.

Har heldigvis unnskyldninger til å ikke besøke de fram til termin nå...

Det skjønner jeg godt. Sånn har jeg også hatt det. Men jeg ville allikevel valgt å fortelle det, og så heller begrense kontakten med dem fram mot fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...