Gå til innhold

Fra bølle til bestevenn 3, Nrk


MalloryK

Anbefalte innlegg

metteli skrev (2 minutter siden):

Han beit meg jo! Jeg var der så tror jeg kan uttale meg om det, men det var like mye min skyld som sto i veien for han, selv om jeg ikke forsvarer biting/angrep hos verken folk, eller dyr! Får følge med og se videre. 

Men, takk for gode ord. Blir bare lei av å se alle bedrevitere der ute og hva de tror de vet, og ikke vet. 38-44 min per episode, og alle timene utenom det er filmet. Strupehalsbånd er ikke bra, og ser ikke bra ut. Men, får følge med og se så ♥️ Ha en fin dag.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MalloryK skrev (21 timer siden):

Ifølge IG til Conan så lever han fortsatt.

Men hvorfor noen vil ha en slik rase er helt umulig for meg å forstå. Det er jo ikke en kose/turvenn. Det er en vakthund som er farlig

Ok så du vet det?? Han er verdens største kosehund!! Og han er min, noe jeg er stolt av!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (21 timer siden):

Det er jeg uenig i. En skarptrent vakthund kan være en nydelig kose- og turvenn, med riktig trening. De trenger mer trening på å ignorere andre enn den vanlige familiehundrasen, og mer trening på å ikke trigge ressursforsvar. Det handler om å være en trygg sjef, og det handler om sosial trening hver dag fra valpestadiet. En hund som daglig hadde vært med på bussen eller utekafeen fra valpestadiet, og lærer seg å slappe av når det ikke er noe å passe på blir ikke en Conan.
Har besøk av en Cane Corso iblant, som man sikkert kan sammenligne med. Det er en snill kosegris, men han ville trolig spist innbruddstyver om de kom inn mens han var alene. Han går ikke amok i bånd, og overser naboens gneldrebikkjer totalt.
Det handler litt om hvert hundeindivids ulikhet, men mest om eier og omgivelsers måte å takle hunden på.
Jeg er hundevant, ingen proff, men hadde ikke grua meg for å ha en molosser i familien ut fra de erfaringene jeg har gjort meg som hundeeier og hundepasser. Det er ikke nybegynnerhunder, og det holder ikke å ha hatt en noenlunde grei labrador tidligere.

Farlig?? Han er verdens største kosehund og beste venn.. Ikke døm før du kjenner! Alle er ikke like! Vekten av mennesker og/eller dyrearter og raser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

metteli skrev (Akkurat nå):

Farlig?? Han er verdens største kosehund og beste venn.. Ikke døm før du kjenner! Alle er ikke like! Vekten av mennesker og/eller dyrearter og raser..

Kosete for familien, utvilsomt. Det ser jeg. Han aksepterer Maren også. Dersom du ikke kan stole på at hunden ikke gjør utfall mot forbipasserende folk og dyr han ikke kjenner, så er det er farlig dyr. Det er en grunn til at dere tviholder.

  • Liker 29
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bymus skrev (19 timer siden):

Ville du latt barna dine leke ute med Conan løs? For han kan jo komme løs. Så lenge han er i bånd må man anta det ikke er noen fare. (Forutsetter selvsagt at den uansvarlige eieren blir overtalt til å bruke kvelehalsbånd/grime og ikke flexi-bånd).
En mulig løsning hadde vært om farlige hunder hadde hatt påbud om munnkurv. Rottweiler stiller først i køen.

Conan elsker barn, så ha han løs med barn er ingen fare! Dessuten skal ingen barn være alene med hunder, det handler om ANSVAR! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

metteli skrev (Akkurat nå):

Conan elsker barn, så ha han løs med barn er ingen fare! Dessuten skal ingen barn være alene med hunder, det handler om ANSVAR! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andro skrev (5 minutter siden):

Kosete for familien, utvilsomt. Det ser jeg. Han aksepterer Maren også. Dersom du ikke kan stole på at hunden ikke gjør utfall mot forbipasserende folk og dyr han ikke kjenner, så er det er farlig dyr. Det er en grunn til at dere tviholder.

Godt jeg kjenner hunden min!! Får følge med i programmet om du er intr i å se hvor dårlige hundeholdere vi er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (11 timer siden):

Med feil oppdragelse så er det en farlig hund for de menneskene/dyrene utenfor flokken jo. Du må skjønne at folk reagerer når man ser hvordan den stakkars hunden hadde det. Han kan ikke ha hatt det lett. Det er hunden det er synd på når folk uten erfaring med spesielt slike store,sterke hunder skaffer seg dem. Håper det ordner seg for Conan og at alle har fått ett mer harmonisk liv🤞😊 

Conan har hatt det godt hos oss, derfor meldte vi oss på for vi ikke skjønte hvorfor ting eskalerte. Fort gjort å gå seg blind. Tusen takk, følge med og se 😌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

metteli skrev (16 minutter siden):

Men, takk for gode ord. Blir bare lei av å se alle bedrevitere der ute og hva de tror de vet, og ikke vet. 38-44 min per episode, og alle timene utenom det er filmet. Strupehalsbånd er ikke bra, og ser ikke bra ut. Men, får følge med og se så ♥️ Ha en fin dag.

Ja, du må huske at vi bare har sett en episode. OG ikke minst: serieskaperne har nok lagt opp til at dette skal engasjere. For meg som seer virker Conan rett og slett farlig og uberegnelig, altså etter å ha sett en episode. 

De fleste som har sett realityprogrammer før burde vite at det er nettopp dette som skjer: vi får se det mest spennende og engasjerende/opprørende. 

Jeg syns dere er tøffe som blir med på en sånn serie, men husk at dersom man stikker fram hodet er det alltids en eller annen dust som vil prøve å pælme stein på det. Så pass på dere selv i denne perioden. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktualia skrev (3 minutter siden):

Ja, du må huske at vi bare har sett en episode. OG ikke minst: serieskaperne har nok lagt opp til at dette skal engasjere. For meg som seer virker Conan rett og slett farlig og uberegnelig, altså etter å ha sett en episode. 

De fleste som har sett realityprogrammer før burde vite at det er nettopp dette som skjer: vi får se det mest spennende og engasjerende/opprørende. 

Jeg syns dere er tøffe som blir med på en sånn serie, men husk at dersom man stikker fram hodet er det alltids en eller annen dust som vil prøve å pælme stein på det. Så pass på dere selv i denne perioden. 

Nrk og Monster er i ryggen på oss, og støtte og support hele veien ♥️ De verste kommentarene blir også rapportert. Ja, stikker man seg frem må man tåle noe, men ikke alt. Conan kan ikke snakke, så derfor må vi snakke for han.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@metteli vil bare gjøre deg oppmerksom om at på KG kan man aldri "vinne" en diskusjon. Til det er det for mange som lever for å kunne provosere og fyre opp en diskusjon. Bare sånn at du er obs på at du vil få høre mye du er uenig i av både saklige og usaklige påstander og kommentarer. Når det er sagt, må du forvente å bli stilt kritisk til verks så fort du velger å stille opp på rikskanalen. 

Endret av Troyamin
staveleifer
  • Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, metteli said:

Han beit meg jo! Jeg var der så tror jeg kan uttale meg om det, men det var like mye min skyld som sto i veien for han,

Hva om det var et barn som kom forbi? Ville det også måtte ta sin del av skylden?
Slik som i den tragiske rottweilersaken ifjor, det var barnets skyld som gikk inn for å hente is.

Håper virkelig dere (dvs han, for det er tydeligvis han som bestemmer) tar til fornuft og avliver før det skjer flere voldsepisoder.

Endret av Bymus
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (På 8.4.2023 den 13.31):

Det er både komisk og irriterende å se på for den som har hatt mange hunder. Noe kjenner jeg igjen for hunder jeg har hatt hånd om, og måttet jobbe med for å få dem hyggelige igjen. Andre ting rister jeg bare på hodet av. Som bagatellisering av at Conan flerrer leggen til matmor. Det kommer til å bli litt av en kamp å trene den hunden til å bli kontrollerbar, og jeg ville aldri ha stolt hundre prosent på ham overfor andre. Frustrerende at matfar bagatelliserer den faren som kosegutten hans utgjør overfor andre. Han er ikke en mann for å eie en presa canario.
Jeg liker egentlig alt av hundeprogrammer, og faktisk enda mer nå når jeg ikke kan ha hund selv. Ser også et hav av hunder på insta-reels og tiktok. Det er min hverdagsglede når jeg må vente på noe eller kjeder meg litt.

Tips til andre programmer?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, metteli said:

Nrk og Monster er i ryggen på oss, og støtte og support hele veien ♥️ De verste kommentarene blir også rapportert. Ja, stikker man seg frem må man tåle noe, men ikke alt. Conan kan ikke snakke, så derfor må vi snakke for han.

Jeg vil også rose deg for å ha oppsøkt hjelp og deltatt på programmet, man skal være ganske hardhudet for å være på TV i en sånn setting. Anbefaler deg å holde deg unna denne tråden og heller forholde deg til familie, Maren og produksjonen, tipper de færreste her inne er utdannet innen hundeadferd. Håper også det gikk bra med foten din!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Conan og eierne er kule som turte å stille opp. Når det er sagt stiller jeg spørsmål ved hvorfor rasen skal være lovlig i Norge? Trenger vi så mange vakthundraser her? 

Huskyen virker bare husky, men får vel sett mer etterhvert. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det er kjipt for eierne å lese at andre synes de har en farlig hund, men de har faktisk det slik vi ser det i første episode. Ser at eieren bekreftet at han beit henne i leggen. At hunden er farlig betyr ikke at man ikke kan jobbe med den, og det håper jeg de har fått hjelp til av Maren. 
 

Når det er sagt så ville jeg som hundeeier blitt forbannet om den hunden hadde reagert slik når vi gikk tur. Det er pga slike hunder at min hund har blitt mer tilbakeholden og engstelig. Jeg forventer faktisk at eiere klarer å holde igjen hunden sin og ikke lar den gjøre utfall mot andre. Det er dere som har hund med problemer som må sikre avstanden til andre. Hadde hunden klart å slite seg løs så hadde jeg gjort alt i min makt for å forsvare min hund. Dette må eiere av slike hunder forstå. 
 

Min hund har som sagt blitt skremt et par ganger av utagerende hunder, og det tar jeg ansvar for og trener på hver dag. Hver eneste tur. Jeg blir forbanna på hundeeiere som gir faen. Eierne til Conan har oppsøkt hjelp i dette programmet, og det er bra! Håper det ordner seg for dere. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Majer said:

Når det er sagt stiller jeg spørsmål ved hvorfor rasen skal være lovlig i Norge? Trenger vi så mange vakthundraser her? 

De aller fleste hunder vil varsle når det kommer uvedkommende, men eierne av denne type hunder, kamphunder, vil ha hunder som virker skremmende.
Vanlige i kriminelle miljøer, blir du, eller din hund, skadet av en slik hund kan du glemme å få noen dekning av veterinær/lege-utgifter.
Ser jo også holdningen til eierne av Conan. Han er en kosegutt, biter han er det konas skyld. Skilsmisse foran avlivning.

Som sagt, det er oss eiere av vanlige hunder som det går ut over.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huskyen Ante som er med i programmet har en helt grusom historie før den kom til hun som har han nå.

Forrige eier ble dømt for dyremishandling. Hunden fikk kokende vann over seg mens han lå innesperret i bur og han gikk ikke til dyrlegen 💔💔

https://www.ba.no/hunden-ble-skaldet-av-kokende-vann-slik-fikk-den-et-nytt-liv-hos-ariel/s/5-8-1617162

 

https://www.ba.no/hundeeier-ma-i-fengsel-droppet-a-ga-til-veterinar-da-hunden-fikk-kokende-vann-over-seg/s/5-8-1616399

Endret av Sozzen
  • Hjerte 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårligbrukernavn skrev (7 timer siden):

Enig med deg, minus kjettingstrup. Jeg syns også det er uansvarlig og skummelt at du skriver det her hvor folk har så variert kunnskap/potensielt mangler kunnskap, noen er også kjappe med å bare gjøre noe de ser skrevet uten å faktisk sette seg inn i riktig bruk/gjøre egen research. Jeg ville aldri funnet på å bruke det selv, det kan gi alvorlige skader (det kan også feil bruk av halsbånd/seler generelt), i verste fall være direkte farlig og i mine øyne er det ikke forenlig med dyrevelferd heller. Jeg vil på det sterkeste fraråde etc resten av det lange avsnittet ditt.

Hjertens enig med deg, og jeg tror og håper hundefolk som tenker og handler som deg representerer fremtidens hundehold. Fra barneføtter er jeg opplært til noe nærmere en såkalt "balansert" treningsfilosofi. Bruker fremdeles en del korreksjoner på hunden min, da hun er trent sånn og det har vært samspillet vårt siden jeg fikk henne. Det aller meste funker veldig bra, og det som er trent inn med rent positive metoder funker uten tvil best.

Med neste hund er målet å følge en rent positiv fremgangsmetode for trening. Min nye "guru" Susan Garret har virkelig fått meg til å bytte camp. Skal sies hun benytter seg av grime for båndtrening da. Tenker ikke på de som helt krise, men stiller meg nølende til dem. Jeg har prøvd på to ulike hunder, og syntes den dempet hunden i litt for stor grad. Mulighet det har med mangel på tilvenning da. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hunder er så utagerende som Conan synes jeg det er uforsvarlig å ikke bruke munnkurv. Fleksibånd er også forbeholdt små hunder. For meg er det hvertfall et stort stort rødt flagg når jeg ser hunder som er større enn feks en cocker spaniel som går med flexibånd, det er alltid et sikkert tegn på hundeeiere som mangler kunnskap om og kustus på hunden sin

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...