Gå til innhold

Fra bølle til bestevenn 3, Nrk


MalloryK

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sozzen skrev (8 timer siden):

Imorgen er det nest siste episode og vi har knapt få se folkene trene. De med grand danoisen har vi jo ikke sett i heletatt.. Rimelig kjedelig sesong.

Føler det på mange måter er en serie som kun er blitt en lang reklamefilm for Marens firma, hvor en må betale for å se den virkelige tjenesten. Litt OF for hundefolk...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig episode. Sondre og Zlatan var bare i 3 minutter på slutten. Conan fikk ihvertfall lekt litt. Men aldri i verden om jeg hadde brukt min egen hund som "passeringshund"  i den hallen.

Og Jarle er jo aggressiv, det hadde jeg aldri trodd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/30/2023 at 2:38 PM, regalofruta said:

Jeg er en av deltakerne, så dette vet jeg godt. 

Så du syns det ble fokusert på dette i serien; les hva jeg skrev! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regalofruta skrev (På 30.4.2023 den 14.38):

Jeg er en av deltakerne, så dette vet jeg godt. 

Så du er Veronika, eieren til Jarle. Håper alt går bra. Skummelt at Jarle var så voldsom i denne episoden. Heier på dere!

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Sozzen said:

Imorgen er det nest siste episode og vi har knapt få se folkene trene. De med grand danoisen har vi jo ikke sett i heletatt.. Rimelig kjedelig sesong.

Enig. Syns liksom denne sesongen var mye mindre lærerik enn de forrige uten at jeg klarer å sette fingeren på hvorfor.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rullerusk skrev (38 minutter siden):

Så du syns det ble fokusert på dette i serien; les hva jeg skrev! 

Nei, det syns jeg ikke det ble fokusert på. Det har jeg heller ikke skrevet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mye som skal presses inn i seks episoder, de burde enten hatt færre deltagere eller flere episoder så man fikk gått litt mer i dybden på hver og en.

Fint å se eierne til Conan både innser og innrømmer at de ikke visste hva det krevde å ha en sånn rase, håper de fortsetter med aktivisering etter programmet også, at det ikke bare dabber av igjen.

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

regalofruta skrev (10 timer siden):

Nei, det syns jeg ikke det ble fokusert på. Det har jeg heller ikke skrevet. 

Du skrev vel bare at hundene ble sjekket hos veterinær før innspilling, hverken mer eller mindre... Det er jo bare en ren opplysning.

Syns du virker som en herlig person! Håper alt går bra med Davey (?) og Jarle nå og fremover! :D❤️ 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så glad av å se på Andreas og Ansu! Andreas er jammen flink 🥰

Blir dog litt frustrert av mor i huset. Hun lar Ansu bite henne, og dermed utøve atferd man prøver å fjerne. Håper hun begynner å lytte mer til hva sønnen sier, han vet hva han holder på med.

  • Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne sesongen var kjedelig. Fikk bare så vidt innsyn i hundene og familiene og så er det slutt? Tidligere sesonger har vist mer av progresjonen i treningen. Håper de går tilbake til det konseptet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårligbrukernavn skrev (3 timer siden):

Du skrev vel bare at hundene ble sjekket hos veterinær før innspilling, hverken mer eller mindre... Det er jo bare en ren opplysning.

Syns du virker som en herlig person! Håper alt går bra med Davey (?) og Jarle nå og fremover! :D❤️ 

 

Tusen takk for hyggelig kommentar! 

Tenkte bare slenge inn litt fakta da det ble påstått at hundene ikke ble undersøkt. 

Er ikke så rutta på KG, så tenkte det skulle forbi uvisst hvem jeg er. 

Det er jo selvfølgelig en dypere historie bak hvorfor Davie er godt trent og Jarle... Er Jarle. Håper jeg kan fortelle den historien en gang også. 

Har innsett mer og mer at jeg er lik begge bikkjene mine - enten vil jeg ligge under et teppe i sofahjørnet, eller så vil jeg rydde i alle skap samtidig som jeg skal omplante alle plantene mine og se på en dokumentar og legge ut ting på Finn. 

Davie er oppkalt etter Dave Grohl og Jarle etter Jarle Bernhoft (er gammel Span-fan). 

  • Liker 10
  • Hjerte 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkertøy skrev (52 minutter siden):

Denne sesongen var kjedelig. Fikk bare så vidt innsyn i hundene og familiene og så er det slutt? Tidligere sesonger har vist mer av progresjonen i treningen. Håper de går tilbake til det konseptet. 

Jeg er enig. Episodene er jo lange, men det skjer fortsatt ikke så mye i dem. Vi får jo ikke sett alle hundene hver gang, og de fleste untatt conan får maks 10 min i en episode, man rekker ikke å virkelig forstå treningen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

regalofruta skrev (4 timer siden):

(..)

Da jeg så dagens episode tenkte jeg på at du er veldig søt og morsom! - ville bare si det! 🤗

Alle deltakerne er jo hyggelige folk, da, bare så det er sagt! 🤗

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

regalofruta skrev (På 5.5.2023 den 21.57):

Tusen takk for hyggelig kommentar! 

Tenkte bare slenge inn litt fakta da det ble påstått at hundene ikke ble undersøkt. 

Er ikke så rutta på KG, så tenkte det skulle forbi uvisst hvem jeg er. 

Det er jo selvfølgelig en dypere historie bak hvorfor Davie er godt trent og Jarle... Er Jarle. Håper jeg kan fortelle den historien en gang også. 

Har innsett mer og mer at jeg er lik begge bikkjene mine - enten vil jeg ligge under et teppe i sofahjørnet, eller så vil jeg rydde i alle skap samtidig som jeg skal omplante alle plantene mine og se på en dokumentar og legge ut ting på Finn. 

Davie er oppkalt etter Dave Grohl og Jarle etter Jarle Bernhoft (er gammel Span-fan). 

Vurderte å skrive mer, men var ikke helt sikker på om det var deg. Dumt at du ble avslørt hvis du ikke ønsket det! Jeg visste ikke hvordan den andre personen som skrev det visste det (f. eks. om du hadde vært åpen om det uten at jeg hadde sett det eller i en annen tråd eller hva). Evt kan man jo skrive med anonymbruker de fleste steder har jeg sett, evt går det kanskje å lage ny bruker om du skulle ønske det. 

Åå, jeg hadde hatt lyst å høre den. Håper du får fortalt den som du ønsker, når og om du vil. Og gjerne si fra her hvis du forteller den et annet sted da! 🤓🥰

Aw, hehe! Litt søtt og da, uten at jeg mener å "trakke på" f. eks. Jarle sine utfordringer. Håper som sagt det går bra nå!
Jeg kan kjenne meg igjen i det, men heldigvis har ikke hundene tatt etter. Jeg har derimot en hund som absolutt skal herme etter meg da. Hihi.

Ååå, niiice!! Dave Grohl ❤️❤️❤️                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 & Jarle Bernhoft ❤️ 

Endret av dårligbrukernavn
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

regalofruta skrev (På 5.5.2023 den 21.57):

Tusen takk for hyggelig kommentar! 

Tenkte bare slenge inn litt fakta da det ble påstått at hundene ikke ble undersøkt. 

Er ikke så rutta på KG, så tenkte det skulle forbi uvisst hvem jeg er. 

Det er jo selvfølgelig en dypere historie bak hvorfor Davie er godt trent og Jarle... Er Jarle. Håper jeg kan fortelle den historien en gang også. 

Har innsett mer og mer at jeg er lik begge bikkjene mine - enten vil jeg ligge under et teppe i sofahjørnet, eller så vil jeg rydde i alle skap samtidig som jeg skal omplante alle plantene mine og se på en dokumentar og legge ut ting på Finn. 

Davie er oppkalt etter Dave Grohl og Jarle etter Jarle Bernhoft (er gammel Span-fan). 

Ååå, nå likte jeg navnene på gutta dine enda bedre ❤️ gleder meg stort til siste episode! 

Dere er flinke! Gremmes litt i denne tråden av holdninger, men det er jo typisk hundemiljøet dessverre. Skulle ønske folk som dømmer så kraftig, måtte signert med sitt utdanningsnivå/sine meritter innen emnet. 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så utrolig herlig og rørende å se hvordan Conan var i dag❤️ 

 

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igrunn ganske kjedelig sesong. Og jeg er fortsatt ikke sikker på om Conan er "trygg". 

Jeg skal se igjen episodene med Anton og Zlatan. Det er koselige episoder

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (2 timer siden):

Igrunn ganske kjedelig sesong. Og jeg er fortsatt ikke sikker på om Conan er "trygg". 

Jeg skal se igjen episodene med Anton og Zlatan. Det er koselige episoder

Helt enig.. Og vanskelig å se sammenhengen i treningen, virket så oppstykket.
Opplevde det som mye mer underholdningsrettet denne gangen, tenker bl.a på "konkurransen" mellom Ante og Ansu om å bli liggende i senga.

Og jeg må innrømme at jeg reagerer litt på i hvilken grad hun belager seg på de andre deltagernes hunder for å trene. Virker for meg bare mot sin hensikt å bruke f.eks Bamse som er en utrygg og usikker liten fyr i passeringstrening med en hund som sliter med utagering. Hadde det blitt utagering mot Bamse, så ville jo det ha forårsaket enda mer usikkerhet? Og hunden som utagerer kunne reagert om f.eks Bamse hadde begynt å bjeffe som en tulling?
Likte de gangene hun brukte sin egne rolige hund for den type trening.

Har en bichon frise som sliter med usikkerhet og utagering selv (vi driver og trener) og ser hvordan han reagerer på omgivelsene sine, derav tankene jeg uttrykket over.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...