Raven.Writingdesk Skrevet 7. april 2023 #21 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Dette er bra. *snip* Menken, who is also working on the 2023 remake alongside star composer Lin-Manuel Miranda, told Vanity Fair, “There are some lyric changes in ‘Kiss the Girl’ because people have gotten very sensitive about the idea that [Prince Eric] would, in any way, force himself on [Ariel].” “We have some revisions in ‘Poor Unfortunate Souls’,” Menkhen told Vanity Fair, “regarding lines that might make young girls somehow feel that they shouldn’t speak out of turn, even though Ursula is clearly manipulating Ariel to give up her voice.” https://www.classicfm.com/composers/alan-menken/little-mermaid-remake-changed-lyrics/ Anonymkode: 8cf93...7ad Nei det er det ikke! Jeg var blodfan av tegnefilmen Ariel da den kom ut for første gang på VHS, og med tanke på at jeg er født på 80 tallet selv vil jeg definitivt påstå at jeg tilfaller i gruppa av småjenter som lar seg påvirke. Det var ingen tvil om at Ariel samtykket ! Hun basicly stalket Prins Eric halve filmen!! Hvis noen får problemer med å skjønne om hun samtykker takket være sangen «kiss The girl» må de ha nedsatt hjernekapasitet. Hun lager vel trutmunn mot ham, og dette skjer i båten når de er ute å ror. Ariel er i motsetning til en del Disney prinsesser en «Go-getter» Hadde hun møtt Eric i en bar hadde hun nok spandert en drink på ham, puttet rohypnol i drinken og tatt han med seg hjem. For meg handler sangen og den scenen om hennes ønske om å bli kysset, og at han til slutt, (typisk treigt mannfolk) - gjør det. Er det noe jeg skulle ha kritisert Ariel for så er det heller at hun i tegnefilmen, (bortsett fra at hun er halv fisk) - er unaturlig tynn. Midjemålet til Ariel skal man lete lenge etter og gir litt «Pamela som opererte ut to ribbein»- vibber. At Ariel var så tynn husker jeg også at var noe jeg la merke til som lita jente og skjønte at det var idealet. Så de kunne godt ha oppdatert henne med et litt mer realistisk midjemål. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #22 Del Skrevet 7. april 2023 37 minutter siden, Full Ugle said: Nei det er det ikke! Jeg var blodfan av tegnefilmen Ariel da den kom ut for første gang på VHS, og med tanke på at jeg er født på 80 tallet selv vil jeg definitivt påstå at jeg tilfaller i gruppa av småjenter som lar seg påvirke. Det var ingen tvil om at Ariel samtykket ! Hun basicly stalket Prins Eric halve filmen!! Hvis noen får problemer med å skjønne om hun samtykker takket være sangen «kiss The girl» må de ha nedsatt hjernekapasitet. Hun lager vel trutmunn mot ham, og dette skjer i båten når de er ute å ror. Ariel er i motsetning til en del Disney prinsesser en «Go-getter» Hadde hun møtt Eric i en bar hadde hun nok spandert en drink på ham, puttet rohypnol i drinken og tatt han med seg hjem. For meg handler sangen og den scenen om hennes ønske om å bli kysset, og at han til slutt, (typisk treigt mannfolk) - gjør det. Er det noe jeg skulle ha kritisert Ariel for så er det heller at hun i tegnefilmen, (bortsett fra at hun er halv fisk) - er unaturlig tynn. Midjemålet til Ariel skal man lete lenge etter og gir litt «Pamela som opererte ut to ribbein»- vibber. At Ariel var så tynn husker jeg også at var noe jeg la merke til som lita jente og skjønte at det var idealet. Så de kunne godt ha oppdatert henne med et litt mer realistisk midjemål. Enig! Anonymkode: b33dc...16b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 7. april 2023 #23 Del Skrevet 7. april 2023 16 hours ago, AnonymBruker said: Er dette seriøst? Altså nå begynner ting å bli helt tullete her. Hvor langt bak i historien skal vi gå og begynne å endre på ting for at de ikke skal være krenkende i dag?? Anonymkode: c83c4...d7c Det er snakk om en remake. Hvorfor skal man være stuck langt bak i historien når man skal lage en ny versjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 7. april 2023 #24 Del Skrevet 7. april 2023 Det er bra at kulturen speiler at samfunnet har gått framover. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #25 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er så trist å se at mennesker kan være negative til dette. Er dette konsekvensene av Andrew Tate vi ser i praksis? Anonymkode: 8cf93...7ad Jeg ble kjent med navnet Andrew Tare på kvinneguiden. Ikke lest, sett eller hørt noe fra han annet enn artikler på diverse medier. Hvorfor kan du ikke heller svare på spørsmålet jeg stilte? En slik påstand du kommer med i hi kan ikke bli uimotsagt, så bevisbyrden faller på dine skuldre. Anonymkode: 6d0ce...8af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #26 Del Skrevet 7. april 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Det som allerede er lagd, bør få være i fred og ikke bli omgjort. Men når de lager nye versjoner, så er det fint om de oppdateres til dagens standard. Jeg blir ofte sjokkert over kvinnesynet når jeg ser filmer fra 80 og 90-tallet, enda jeg levde da. Anonymkode: 96e60...6b1 I Den lille havfruen så er det Ariel som stryker på prins Eric og synger om at de vil være sammen for alltid, mens han er bevistløs. Det er ikke Eric som er den som oppfører seg upassende. Hadde Den lille havfruen vært virkeligheten ville alle sagt at det Ariel driver med er ekstremt creepy. MEN det er en tegnefilm. Det som kan være creepy i virkeligheten kan være greit i tegnefilm. Anonymkode: b33dc...16b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #27 Del Skrevet 7. april 2023 Den ene tingen etter den andre, og jeg har mistet helt lyste på denne filmen. Den lille havfruen var en stor favoritt hos meg. Det var en av de få VHS filmene vi hadde, og den gikk på repeat. Sissel Kyrkjebø sin stemme er brent inn i minnet. Men denne filmen ser ikke bra ut. Den lever ikke opp til mine forventninger. Jeg ville ønske meg en scene for scene kliss lik film, bare med ekte folk. Og det er tydelig ikke det vi får. Ariel ser ikke riktig ut. Halle som er skuespiller kommer til å gjøre en fantastisk jobb. Men Ariel har vært hvit med knall rødt hår, grønn hale og 2 lilla skjell til bikini/bh siden 1989. Og de har totalt endret på utseende på så mange måter. Ariel er en havfrue. Det er ingenting naturlig med det å være en havfrue. Det er mange som bruker den argumentasjonen for at hudfargen er endret; det er jo ikke ekte, så hvorfor må Ariel være hvit? Men da bruker jeg samme argumentasjon mot håret. Ariel er jo ikke ekte, er et mytisk vesen, så hvorfor skal hun ha «naturlig rødt hår», som de har gitt henne? Hvorfor ikke gi henne knall rødt hår, som stemmer med tegneserien? Gi henne skikkelig unaturlig rødt hår? Jeg mener det hadde passet bedre inn, da det er snakk om en havfrue. Og som mange snakker om det på TikTok, mange afrikansk-amerikanske: Disney er late. De klapper seg selv på skulderen for de er inkluderende med å gi rollen til noen med mørk hudfarge. Men Ariel kommer alltid til å være husket som hvit med rødt hår. Den Ariel blir 34 år i år, og det skal mye til for å endre på tanken om hvordan Ariel ser ut. Men om man kan akseptere den endringen, så er alt annet bare feil. Kong Triton ser ikke ut som den snille faren som jeg husker fra filmen (joda han er streng i forhold til dette med Ariel og mennesker). Men det sorte i hårfarge. skjegget gjør at jeg tenker på Sauronman fra Ringenes Herre, noe som så absolutt ikke er Kong Triton. Det er helt feil. Princ Eric ser også helt feil ut, og han har plutselig en mor?! Hvor kom det fra. Ingen foreldre i tegnefilmen, som viser til at de har endret store deler av filmen. Svimse og Sebastian ser helt 🤪🤪 ut, og virkelig gjorde at jeg ikke en gang har lys til å se filmen. Og nå har de også endret på noen av sangene, for folk blir så hersens krenka i dagens samfunn 😤😤😤 Jeg er lei. Jeg er lei alle remake filmene som kommer. Jeg er lei av at Disney hater å gi oss en remake der man har skuespillere som ser ut som personene i tengefilmen. Ikke en gang Snø Hvit som skal være hvit som snør får være hvit lengre, og skal spilles av en latinsk amerikansk skuespiller. Tingeling er neste ut, ikke lengre blond og hvit. Jeg er så lei. Ikke minst er jeg generelt lei at Disneh er late og kjører på med masse remakes. Nå kommer Lilo & Stitch og Vaiana også som remakes. Hva skjer?! Kan ikke Disney lage orginale filmer lengre? 🤪 De hadde Encanto som var en skikkelig hitt. Hvorfor kan ikke Disney fortsette med det isteden for å endre på gode gamle kjente historier 😤😤 Vet mange vil kalle det rasistisk å ha noe i mot dette med hudfarge endring. Det er ikke rasistisk å bli provosert når kjente figurer blir endret på. Jeg hadde blitt like irritert om Tiana ble endret på, Lilo, Mirabel, Vaiana etc. det skal være representativt for tegnefilmen, uansett hva. Alle endringer gjør meg irritert. Anonymkode: 36dc1...109 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #28 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er så trist å se at mennesker kan være negative til dette. Er dette konsekvensene av Andrew Tate vi ser i praksis? Anonymkode: 8cf93...7ad Jeg misliker andrew tate sterkt. Men man kan lage nye filmer istedenfor å endre på gamle. Anonymkode: 93bb8...16b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 9. april 2023 #29 Del Skrevet 9. april 2023 Samme for meg, det er jo bare å se den animerte filmen om man ikke tåler noen endringer. Gleder meg som en unge til å se Den lille havfruen på kino i mai! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #30 Del Skrevet 12. april 2023 Krenk og bli krenka! Herre min skaper til føkkings krenkehysteri! Skulle ønske latsekkene i Disney kunne lage nye filmer i stedet for å ødelegge de gamle. Skap nye Disney-prinsesser i alle hudfarger. Mye bedre. Og det er bra at alle hudfarger inkluderes. Anonymkode: 7e05e...cb5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #31 Del Skrevet 12. april 2023 Helt greit. Ingen tvil om at den gamle teksten er temmelig creepy. “Yes, you want her; Look at her, you know you do; Possible she wants you too. There is one way to ask her; It don’t take a word; Not a single word; Go on and kiss the girl.” Anonymkode: 07ec2...10d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #32 Del Skrevet 12. april 2023 Syns dette er kjempe bra! Og de som syns dette er tåpelig får sette seg inn i saken og reflektere over hvordan vi vil forme unge jenter og ikke! Anonymkode: 755c1...e61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12. april 2023 #33 Del Skrevet 12. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 6.4.2023 den 18.08): Dette er bra. Slik trenger vi i en verden av stadig mer kvinnehat og normalisering av problematiske holdninger. Composer Alan Menken has revealed that at least two songs from the original ‘The Little Mermaid’ animation have seen their lyrics modified for the upcoming remake. Menken, who is also working on the 2023 remake alongside star composer Lin-Manuel Miranda, told Vanity Fair, “There are some lyric changes in ‘Kiss the Girl’ because people have gotten very sensitive about the idea that [Prince Eric] would, in any way, force himself on [Ariel].” “We have some revisions in ‘Poor Unfortunate Souls’,” Menkhen told Vanity Fair, “regarding lines that might make young girls somehow feel that they shouldn’t speak out of turn, even though Ursula is clearly manipulating Ariel to give up her voice.” https://www.classicfm.com/composers/alan-menken/little-mermaid-remake-changed-lyrics/ Anonymkode: 8cf93...7ad de kan da ikke endre teksten på kiss the girl. Altså poenget er at han skal rekke å kysse henne i tide slik at hun ikke blir havfrue igjen. og det er da helt tydelig for å hjelpe Ariel som har lyst til å kysse han men ikke tør og som heller ikke kan si at hun vil fordi hun er stemmeløs. Altså endres teksten på den så tar jo det bort hele pointet med sangen. Endret 12. april 2023 av Maleficenta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12. april 2023 #34 Del Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Helt greit. Ingen tvil om at den gamle teksten er temmelig creepy. “Yes, you want her; Look at her, you know you do; Possible she wants you too. There is one way to ask her; It don’t take a word; Not a single word; Go on and kiss the girl.” Anonymkode: 07ec2...10d ser ikke problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 12. april 2023 #35 Del Skrevet 12. april 2023 Slik er woke. Umulig å unnslippe sensur. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #36 Del Skrevet 12. april 2023 Syntes de kan gjøre Pocahontas hvit neste gang.. og kanskje en same i stedet for en native-american. Sånn bare for at det skal gå andre veien liksom. Men det er like woke vettu. Woke er bare i retning av andre farger enn hvit. Anonymkode: 1f6bd...e43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #37 Del Skrevet 12. april 2023 Andro skrev (På 7.4.2023 den 11.00): Det er bra at kulturen speiler at samfunnet har gått framover. Framover? En hel haug med menn sitter alene og hater kvinner. Ender opp uten barn og dør ensom. En hel haug med damer er lei mannfolkene som behandler dem som søppel og horer, og lever alene. Ender opp uten barn. En hel haug med ungdommer er hjernevasket av influensere og påvirkere, til å gjøre tanketomme ting som en flokk sauer eller til å operere seg til døde. En hel haug med kvinner er truet av å ha en mann som identifiserer seg som en kvinne, til å sprade rundt i kvinnegarderober med tassen i fri utfoldelse. En hel haug med kvinnelige idrettsatleter må finne seg i å konkurrere mot menn som identifiserere seg som kvinner i samme idrett. En hel haug med menn og damer klarer ikke å finne ut av hvilket kjønn de føler seg som, og identifiserer seg som DE/ DEM. En hel gruppe med mennesker tåler absolutt ingenting, og bruker ytringsfriheten til å forandre fortidens bøker, kunstverk, filmer osv. Osv osv osv. Fremover? Det høres ikke mye ut som fremover i mine ører. Anonymkode: 1f6bd...e43 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12. april 2023 #38 Del Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Framover? En hel haug med menn sitter alene og hater kvinner. Ender opp uten barn og dør ensom. En hel haug med damer er lei mannfolkene som behandler dem som søppel og horer, og lever alene. Ender opp uten barn. En hel haug med ungdommer er hjernevasket av influensere og påvirkere, til å gjøre tanketomme ting som en flokk sauer eller til å operere seg til døde. En hel haug med kvinner er truet av å ha en mann som identifiserer seg som en kvinne, til å sprade rundt i kvinnegarderober med tassen i fri utfoldelse. En hel haug med kvinnelige idrettsatleter må finne seg i å konkurrere mot menn som identifiserere seg som kvinner i samme idrett. En hel haug med menn og damer klarer ikke å finne ut av hvilket kjønn de føler seg som, og identifiserer seg som DE/ DEM. En hel gruppe med mennesker tåler absolutt ingenting, og bruker ytringsfriheten til å forandre fortidens bøker, kunstverk, filmer osv. Osv osv osv. Fremover? Det høres ikke mye ut som fremover i mine ører. Anonymkode: 1f6bd...e43 🙌 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #39 Del Skrevet 12. april 2023 13 minutter siden, Maleficenta said: ser ikke problemet. De vil vel ikke fortelle unge gutter og jenter at man bare kan brase fram uten samtykke fordi man selv liker personen og da liker vedkommende sikkert dem også. Anonymkode: 07ec2...10d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12. april 2023 #40 Del Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De vil vel ikke fortelle unge gutter og jenter at man bare kan brase fram uten samtykke fordi man selv liker personen og da liker vedkommende sikkert dem også. Anonymkode: 07ec2...10d det er ikke det sangen handler om. Og hadde du fulgt med på filmen synger de den sangen etter Ariels samtykke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå