Gå til innhold

Oh boy oh boy! HARRY POTTER REMAKE kommer!!! Denne gangen som TV-serie!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Alle vet jo hvordan ringenes herre serien floppa. Blir ikke bedre denne

Anonymkode: 8bf03...0a2

Det er jo en ny oppdiktet historie, om tv serien holder seg til bøkene kan det bli bra🤗

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (På 5.4.2023 den 8.11):

Nå ja, men han er udødeliggjort. Folk forbinder Harry Potter med ham, ikke en random dude liksom. 

Det var Radcliffe også den gang med ;) 

Tviler sterkt på at det kan slå filmene!

Anonymkode: 33b3f...646

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg elsker Harry Potter og har gjort det i over 20 år, og håper absolutt på en serie som kan gi bøkene det visuelle uttrykket de fortjener. Kan ikke fordra filmene. 

Anonymkode: c4938...70b

Likte du ingen av filmene? 

Anonymkode: 33799...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Likte du ingen av filmene? 

Jeg synes de to siste (7eren) er ganske bra, men de er de eneste jeg takler. Resten er visuelt vakre, men så fulle av plotholes at jeg ikke kan begripe at noen som ikke har lest bøkene kan forstå noe som helst. 

De har droppet viktige ting, og fokusert på meningsløse ting. Liker ikke han som erstattet den første Dumbledore-skuespilleren. Elsker soundtracket og kulissene da. 

Men jeg forstår jo at en del av utfordringen lå i at alle bøkene ikke var utgitt da de første filmene ble laget, og at det kun var et fåtall av skuespillerne (Alan Rickman hvertfall) som visste hva som skulle skje videre. 

Jeg synes at hovedgrunnen til at Harry Potter bøkene er så brilliante er fordi historien er så gjennomført, og det går alle disse røde trådene gjennom alle bøkene så man får mer dybde i universet og historien for hver gang man leser de. Det mangler klart i filmene. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de klarer å begrense seg til flere hudfarger og legninger for å tekkes et såkalt "moderne publikum".

Frykter, med rette, følgende:

A) Samtlige gutter og menn er idioter, ondsinnede eller begge deler.

B) Harry blir plutselig en kjønnsløs skikkelse, ev. en jente.

C) Andre radikale endringer som i praksis er å pakke inn ideologi og identitetspolitikk i et tynt lag av kjent merkevare, slik som woke-serien til Amazon.

Anonymkode: 85dcc...be4

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg synes de to siste (7eren) er ganske bra, men de er de eneste jeg takler. Resten er visuelt vakre, men så fulle av plotholes at jeg ikke kan begripe at noen som ikke har lest bøkene kan forstå noe som helst. 

De har droppet viktige ting, og fokusert på meningsløse ting. Liker ikke han som erstattet den første Dumbledore-skuespilleren. Elsker soundtracket og kulissene da. 

Men jeg forstår jo at en del av utfordringen lå i at alle bøkene ikke var utgitt da de første filmene ble laget, og at det kun var et fåtall av skuespillerne (Alan Rickman hvertfall) som visste hva som skulle skje videre. 

Jeg synes at hovedgrunnen til at Harry Potter bøkene er så brilliante er fordi historien er så gjennomført, og det går alle disse røde trådene gjennom alle bøkene så man får mer dybde i universet og historien for hver gang man leser de. Det mangler klart i filmene. 

Jeg har aldri lest bøkene og forsto filmene lett, er ikke rakettforskning heller 😅

Harris døde så de hadde ikke noe valg, han var jo uansett med i de filmene du ikke likte 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har aldri lest bøkene og forsto filmene lett, er ikke rakettforskning heller 😅

Harris døde så de hadde ikke noe valg, han var jo uansett med i de filmene du ikke likte 

Å forstå hovedhistorien er sikkert lett nok, men det er jo en haug med små sidehistorier som er flettet inn på en ekstremt intrikat måte i bøkene. Mesteparten av dette mangler i filmene, sikkert av naturlige (tidsbegrensede) årsaker. Men da forsvinner mye av det som gjør historien så brilliant.

Vi vet jo at JK Rowling har hundrevis av notatbøker med bakgrunnshistorier på selv de mest bagatellmessige bikarakterene, som sjåføren på bussen eller klassekameratene til Harry. Hun har slektstrær og familiehistorikk på nesten alle. 

Det er mulig at det å ikke ha lest bøkene kan gjøre det lettere å like filmene? For da vet man ikke hva man går glipp av. 

Jeg vet at Harris døde, jeg bare likte ikke tolkningen til Gambon. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å forstå hovedhistorien er sikkert lett nok, men det er jo en haug med små sidehistorier som er flettet inn på en ekstremt intrikat måte i bøkene. Mesteparten av dette mangler i filmene, sikkert av naturlige (tidsbegrensede) årsaker. Men da forsvinner mye av det som gjør historien så brilliant.

Vi vet jo at JK Rowling har hundrevis av notatbøker med bakgrunnshistorier på selv de mest bagatellmessige bikarakterene, som sjåføren på bussen eller klassekameratene til Harry. Hun har slektstrær og familiehistorikk på nesten alle. 

Det er mulig at det å ikke ha lest bøkene kan gjøre det lettere å like filmene? For da vet man ikke hva man går glipp av. 

Jeg vet at Harris døde, jeg bare likte ikke tolkningen til Gambon. 

Derfor bra med en tv serie, da kan bussjåføren få sin egen episode ;) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Selv liker jeg første filmen best og delvis samme grunn som du liker de to siste. Første filmen er nok den som ligger tettest opp mot boka og kuttet ut minst. I tillegg liker jeg sjarmen til den første filmen. For meg er det også en julefilm. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt spent på hvordan de tenker å løse dette rent praktisk. Med tanke på reglene omkring barneskuespillere (er det fire timer per dag de får lov å jobbe?) så lurer jeg på hvordan de skal få til å lage en hel serie per sesong uten at barna vokser ut av rollene.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende ytringer, personangrep og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/5/2023 at 6:11 PM, Cisco said:

Blir nok noe woke piss. 

Ja, mistenker det samme. Jeg holder meg til bøkene og filmene.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke troa på dette i det hele tatt. Jeg frykter for at vi får en asiatisk Hermine og Ginny blir nonbinary. Forbanna woke-pesten gen Z har skapt ødelegger alt som blir laget i dag. 

Bok 1 og 2 er også veldig korte, så sesongene vil bli langdryg. Så det vil si det er fare for kansellering før det i det hele tatt har fått en sjanse.

Jeg har minimal tro på at dette blir bra. Selv en remake av filmene hadde floppet grunnet første nevnte problem. Dersom de hadde holdt seg tro til bøkene, så hadde det vært håp om en remake av filmene. 

Anonymkode: c4998...590

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Bok 1 og 2 er også veldig korte, så sesongene vil bli langdryg. Så det vil si det er fare for kansellering før det i det hele tatt har fått en sjanse.

Håper de tilpasser sesongene etter boklengdene. F.eks at sesong 1 blir bok 1 og 2.  Å bruke like mange episoder per bok gir ingen mening, om man skal være tro mot bøkene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Håper de tilpasser sesongene etter boklengdene. F.eks at sesong 1 blir bok 1 og 2.  Å bruke like mange episoder per bok gir ingen mening, om man skal være tro mot bøkene. 

Tenker det samme, de må velge antall episoder etter bøkene og ikke lage episoder etter en fast forhåndssatt antall episoder. Bok 1 og 2 har ikke nok til 10 episoder, ikke en gang 8. Bok 3 er kanskje på grenseland til å klare 8. Mens bok 4 og utover har nok til 10 episoder glatt.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud skal ALT ha en remake eller reboot? Snart får vi vel remakes av samme film hvert fjerde år. Blir vel snart en remake av LOTR-filmene selv om de fikk 12 oscar? Er det vits liksom?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Polyester said:

Herregud skal ALT ha en remake eller reboot? Snart får vi vel remakes av samme film hvert fjerde år. Blir vel snart en remake av LOTR-filmene selv om de fikk 12 oscar? Er det vits liksom?

Dette blir jo annerledes siden det er snakk om å lage en tv-serie i stedet for filmer. TV-serier gir mer tid til bøkene slik man kan få med det filmene måtte utelate. Om HBO lager tv-serien tro mot bøkene så tror jeg dette kan bli svært bra.  HBO kan det med TV-serier så jeg tror absolutt potensialet er her. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/5/2023 at 12:22 AM, Peanut said:

Det finnes én Harry Potter og den karakteren ble spilt av Daniel Radcliffe. 

For oss som elsket originalfilmene så blir det jo slik. Men neste generasjon kommer kanskje til å mene at skuespillerne i tv-serien er best. Mange som sa at ingen kunne erstatte Tobey Maguire var den ekte Spiderma, menTom Holland er jo superpopulær i den samme rollen. 

Håper at HBO gjør en god jobb med castingen. At de klarer å finne noen som har det rette utseende og som har gode skuespillerferdigheter. Det siste har man ofte slitt med når det kommer til barneskuespillere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er harry potter fan, og liker ikke tanken på noe nytt som muligens kan ødelegge universet til hp

Anonymkode: 1e2d5...497

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...