AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #21 Del Skrevet 7. april 2023 Så ferdig "Hendelser ved vann" nå og skjønner ikke hvorfor den har fått så bra kritikker? Anonymkode: e5f5c...40f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #22 Del Skrevet 7. april 2023 Troverdig og med gode skuespillere Anonymkode: 7b22d...a8b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #23 Del Skrevet 7. april 2023 Vi har sett ferdig Karen Pirie, likte den veldig godt. Nå er vi halvveis i hendelser ved vann. Den er litt rar og litt langtekkelig, så har enda ikke helt bestemt meg for hvor godt jeg liker den, Hva annen krim bør vi se? Har aldri sett Shetland før. Anonymkode: fd121...69d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #24 Del Skrevet 7. april 2023 Herregud, svensk krim har ikke utviklet seg på over 20 år. Alltid de samme arketypene med dumme mennesker fra bygda med utdaterte holdninger, smarte og sterke kvinnelige hovedroller og noen snille moderne menn med riktige holdninger som er veldig flinke til å støtte sine sterke kvinnelige partnere. Filmen https://no.wikipedia.org/wiki/Jegerne (1996) jegerne lagde en mal om folk fra bygda og klisjene er fortsatt veldig gyldig Anonymkode: 97237...1f7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #25 Del Skrevet 7. april 2023 Har nettopp sett ferdig "Nedgravde Hemmeligheter", men forstår ikke hvorfor Lord Hume løy og sa han skjøt sitt eget oldebarn Joe? Anonymkode: f7bac...0fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 7. april 2023 #26 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vi har sett ferdig Karen Pirie, likte den veldig godt. Nå er vi halvveis i hendelser ved vann. Den er litt rar og litt langtekkelig, så har enda ikke helt bestemt meg for hvor godt jeg liker den, Hva annen krim bør vi se? Har aldri sett Shetland før. Anonymkode: fd121...69d Elsker Shetland, mye for stemningen… dette er sesong 7 og en bør ha sett noen av de tidligere sesongene for å få fullt utbytte synes jeg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #27 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har nettopp sett ferdig "Nedgravde Hemmeligheter", men forstår ikke hvorfor Lord Hume løy og sa han skjøt sitt eget oldebarn Joe? Anonymkode: f7bac...0fb Bruk spoiler Anonymkode: acdac...bc1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #28 Del Skrevet 7. april 2023 Fjugur skrev (Akkurat nå): Elsker Shetland, mye for stemningen… dette er sesong 7 og en bør ha sett noen av de tidligere sesongene for å få fullt utbytte synes jeg Ses 6. ellers enig, man må ikke, men bør ha sett foregående sesonger. En av mine favorittserier. Anonymkode: acdac...bc1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 7. april 2023 #29 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ses 6. ellers enig, man må ikke, men bør ha sett foregående sesonger. En av mine favorittserier. Anonymkode: acdac...bc1 Ups, ja… stemmer det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 7. april 2023 #30 Del Skrevet 7. april 2023 Fjugur skrev (2 minutter siden): Elsker Shetland, mye for stemningen… dette er sesong 7 og en bør ha sett noen av de tidligere sesongene for å få fullt utbytte synes jeg Den er kjempefin. Liker også disse landskapene og synes at hovedrollen spilles utrolig bra. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #31 Del Skrevet 7. april 2023 Kunne tenkt meg å besøke Shetland. Anonymkode: 4cc68...c5b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #32 Del Skrevet 7. april 2023 40 minutter siden, AnonymBruker said: Har nettopp sett ferdig "Nedgravde Hemmeligheter", men forstår ikke hvorfor Lord Hume løy og sa han skjøt sitt eget oldebarn Joe? Anonymkode: f7bac...0fb Sinéad Keenan er så lite sympatisk i forhold til Nicola Walker🙁 Anonymkode: e5f5c...40f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 8. april 2023 #33 Del Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Herregud, svensk krim har ikke utviklet seg på over 20 år. Alltid de samme arketypene med dumme mennesker fra bygda med utdaterte holdninger, smarte og sterke kvinnelige hovedroller og noen snille moderne menn med riktige holdninger som er veldig flinke til å støtte sine sterke kvinnelige partnere. Filmen https://no.wikipedia.org/wiki/Jegerne (1996) jegerne lagde en mal om folk fra bygda og klisjene er fortsatt veldig gyldig Anonymkode: 97237...1f7 Synes ikke beskrivelsen din av «hendelser ved vann» treffer helt. Riktignok var det noen bygdetullinger der, og med «snille menn med riktige holdninger» mener du sikkert Birger? Hvem av kvinnerollene du mener var spesielt smart aner jeg ikke, men Spoiler det kan ikke være Annie i hvert fall, ærligheten hennes tok jo livet av henne til slutt. Det var meget lett å gjette drapsmannen på det siste drapet. Ikke så lett, men litt søkt/billig løsning på de gamle drapene, selv om det ble hintet underveis. Fantastisk musikk, og jeg følte meg faktisk hensatt til min tidlige barndom. Husker tidsånden, og klærne, typene. Flott musikk. Tror de fleste av oss som vokste opp på søttitallet har hatt en kunst-og håndverkslærer med stilen til Barbro. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #34 Del Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (På 7.4.2023 den 2.19): Så ferdig "Hendelser ved vann" nå og skjønner ikke hvorfor den har fått så bra kritikker? Anonymkode: e5f5c...40f Det skjønner ikke jeg heller. Gikk alt for langsomt. De kunne fint ha kortet ned til 4 episoder. Anonymkode: 7ad4b...15c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #35 Del Skrevet 8. april 2023 Bacteria skrev (10 timer siden): Synes ikke beskrivelsen din av «hendelser ved vann» treffer helt. Riktignok var det noen bygdetullinger der, og med «snille menn med riktige holdninger» mener du sikkert Birger? Hvem av kvinnerollene du mener var spesielt smart aner jeg ikke, men Skjul innhold det kan ikke være Annie i hvert fall, ærligheten hennes tok jo livet av henne til slutt. Det var meget lett å gjette drapsmannen på det siste drapet. Ikke så lett, men litt søkt/billig løsning på de gamle drapene, selv om det ble hintet underveis. Helt enig i dette. I det nyeste drapet var det jo helt åpenbart hvem som var morderen og hva som var motivet. Det var også ganske åpenbart hvem som var misforstått av alle rundt seg osv. Den andre morderen gjettet jeg også ganske tidlig, men jeg fant ikke ut av motivet og ble veldig skuffet over det da jeg så siste episode. Allikevel vil jeg si at 5 av 6 episoder var veldig gode og jeg er fornøyd med at det endte godt for enkelte jeg heiet på. P.S: Andre som la merke til at alderen på flere av karakterene og rollene overhodet ikke stemte overens? F.eks er det 33 år som skiller skuespillerne (som forøvrig er mor og datter IRL) som spiller Annie i henholdsvis 1973 og 1991. Annie skulle altså bare ha blitt 18 år eldre, ikke 33. Johan er 17 år i 1973 og skulle dermed være 35 år i 1993, men spilles av en skuespiller som er 49 år. Dette vet jeg fordi skuespillerne så åpenbart ser eldre ut enn karakterens alder, så jeg Googlet dem. Anonymkode: 6d9ea...138 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #36 Del Skrevet 9. april 2023 On 4/8/2023 at 11:04 AM, AnonymBruker said: Det skjønner ikke jeg heller. Gikk alt for langsomt. De kunne fint ha kortet ned til 4 episoder. Anonymkode: 7ad4b...15c Helt enig, kunne fint klart det på 2 episoder Anonymkode: e5f5c...40f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #37 Del Skrevet 9. april 2023 Hva er det med årets påskekrimmer og usympatiske hovedroller? Sitter og ser på Hidden Assets nå og hoved etterforskeren her er så lite sympatisk at jeg sitter å holder med de kriminelle, samme med siste sesongen av Nedgravde Hjemligheter Anonymkode: e5f5c...40f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #38 Del Skrevet 9. april 2023 Just now, AnonymBruker said: Hva er det med årets påskekrimmer og usympatiske hovedroller? Sitter og ser på Hidden Assets nå og hoved etterforskeren her er så lite sympatisk at jeg sitter å holder med de kriminelle, samme med siste sesongen av Nedgravde Hjemligheter Anonymkode: e5f5c...40f Nedgravde Hemmeligheter skulle det være Anonymkode: e5f5c...40f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 10. april 2023 #39 Del Skrevet 10. april 2023 Likte nedgravde hemmeligheter men savner Cassie!!! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2023 #40 Del Skrevet 10. april 2023 Sett Shetland. Jeg ville så gjerne like den, men jeg synes ikke den var spesielt spennende. Plottet var tamt synes jeg. Likte forrige sesong bedre. Men jeg liker karakterene, landskapet og musikken. Anonymkode: 0fca9...f24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå