AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #41 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (På 1.4.2023 den 18.16): Hvorfor stave det med en bokstav vi ikke bruker i det norske språket? For du mener vel at hun skal kalles Angelika, ikke Angelitsa eller Angelisa, som hun vil bli kalt i flere land på kontinentet. Uansett stavemåte så synes jeg navnet er alt for pompøst. Anonymkode: 5c810...314 Hvilke land på kontinentet mener du vil uttale det som Angelitsa eller Angelisa? Anonymkode: 75ca9...9f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #42 Del Skrevet 7. april 2023 Gudrun er finere og mer unikt Anonymkode: d4f00...96c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #43 Del Skrevet 7. april 2023 Midt på tre. Anonymkode: 87291...f3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suffragette Skrevet 7. april 2023 #44 Del Skrevet 7. april 2023 Det er kanskje for mange harde konsonanter. Hva med Angela? Eller Rikka (avhengig av hva du likte med navnet). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #45 Del Skrevet 9. april 2023 Elsker det! Navnets betydning er "engleaktig" eller "som en engel". Jeg kjenner ei dame som har det som ett av sine fornavn, og hun lever virkelig opp til det Anonymkode: 89e9f...7af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handful Skrevet 9. april 2023 #46 Del Skrevet 9. april 2023 Jeg forbinder det også med Valdres saken 💔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 9. april 2023 #47 Del Skrevet 9. april 2023 Suffragette skrev (På 7.4.2023 den 21.22): Det er kanskje for mange harde konsonanter. Hva med Angela? Eller Rikka (avhengig av hva du likte med navnet). 90 days Angela? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #48 Del Skrevet 12. april 2023 Syns det er harry og jålete Anonymkode: d4f00...96c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #49 Del Skrevet 12. april 2023 Keikolina skrev (På 7.4.2023 den 20.07): Liker det. Hater bondske norske navn 😄 Er mye i mellom Kari og Angelica da. Det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hue! Anonymkode: d4f00...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #50 Del Skrevet 12. april 2023 Forfedelig navn. Anonymkode: f003a...e96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #51 Del Skrevet 12. april 2023 Nei Anonymkode: d173a...085 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #52 Del Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (På 4.4.2023 den 17.41): Ja om det brukes u Engelsk forstand, Anngeliika. Ikke om det brukes på norsk, som i ange lika Anonymkode: f5242...37d Synes faktisk det er enda verre på engelsk. Ænn-jelly-ka. Da er An-geli-ka penere. Anonymkode: 16b5c...c51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 12. april 2023 #53 Del Skrevet 12. april 2023 Synes ikke det er så veldig fint. Jålete og litt harry. Får også assosiasjoner til Valdres-saken, med den jenta som sulta seg i hjel mens moren nærmest hjalp henne. Men for all del, det er jo fullt brukbart, det er jo et skikkelig navn (i motsetning til mange tulle-navn folk gir ungene sine for tida). Bare ikke min smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kruspersilletaco Skrevet 12. april 2023 #54 Del Skrevet 12. april 2023 Liker ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 12. april 2023 #55 Del Skrevet 12. april 2023 ...nei, litt for pretensiøst... men så er nok jeg en gammal, norsk pottit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 12. april 2023 #56 Del Skrevet 12. april 2023 Ja, det er et fint navn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #57 Del Skrevet 12. april 2023 Jeg hadde aldri valgt det navnet til egne barn… men det er et helt greit navn, litt jåledame navn. Får assosiasjoner til en ung, svensk, blond dame som var med på bigbrother for mange år siden. Anonymkode: 88739...7b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #58 Del Skrevet 12. april 2023 Nei, synes det er grusomt Anonymkode: e076f...a6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DildoShwaggins Skrevet 12. april 2023 #59 Del Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (På 1.4.2023 den 10.56): Navn, som kjønn, skaper underbevisste forventninger i folk du møter. Og de fleste av oss er ikke oppvakte nok til å korrigere adferd. Å gi et barn et navn som betyr «engel» vil skape forventninger gjennom barnehage og skole om at barnet skal være veloppdragent. Og er det en ting en jente ikke bør være så er det «veloppdragent» etter samfunnets destruktive forventninger til en jente. God oppdragelse handler mye om å korrigere nettopp slike forventninger. Gi barnet et navn som betyr sterk, modig, klok, lur etc eller som assosieres med makt og frihet. Og du vil oppdage at folk rundt barnet gir det mer frihet. Anonymkode: b9a91...c55 Enig, jeg heter Camilla og det betyr "hun som hjelper til under ofring". Det er faktisk helt umulig for meg å ikke ofre mennesker, det ligger jo i min natur pga. navnet mitt. Det har vært en stor byrde for meg, jeg klandrer mine foreldre som var så tanketomme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 12. april 2023 #60 Del Skrevet 12. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 1.4.2023 den 10.56): Navn, som kjønn, skaper underbevisste forventninger i folk du møter. Og de fleste av oss er ikke oppvakte nok til å korrigere adferd. Å gi et barn et navn som betyr «engel» vil skape forventninger gjennom barnehage og skole om at barnet skal være veloppdragent. Og er det en ting en jente ikke bør være så er det «veloppdragent» etter samfunnets destruktive forventninger til en jente. God oppdragelse handler mye om å korrigere nettopp slike forventninger. Gi barnet et navn som betyr sterk, modig, klok, lur etc eller som assosieres med makt og frihet. Og du vil oppdage at folk rundt barnet gir det mer frihet. Anonymkode: b9a91...c55 Man er voksen større del av livet enn man er barn. Å gi barnet et navn som betyr engel er akkurat det samme som å gi barnet et navn som betyr noe annet. Angelica betyr også budbringer, ikke bare engel. Et veloppdragent barn kan like gjerne ha navn med en "stygg" eller meningsløs betydning. Men greit, mitt navn betyr noe i kategorien "høvding", - og ja, jeg er kjent for å være sjefete Endret 12. april 2023 av Millimani Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå