Gå til innhold

Vold og overgrep fra partner, og ikke noe blir gjort

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har grått  i hele dag idag, jeg hadde møte med advokat på et Krisesenter. Jeg har blitt utsatt for mye vold av min partner og samt seksuelle overgrep, og jeg viste skjørtet som ble revnet av. Og da svarte hen advokaten: det kan jo hende at skjørtet var sånn ifra før. Det har også blitt tatt kvelertak på hvor jeg har merker, og da sa advokaten: kan hende det kvelertaket er frivillig det. Og da fikk jeg nok, begynte å gråte

Jeg viste også snapmeldinger hvor han eksen sier: jeg skal voldta deg igjen, du er en jævlig person og du fortjener å dø!  Og likevel ble jeg møtt med usympati? Personen lever et fritt liv, videre i sin jobb og har et samfunnskritisk yrke. Jeg skjønner ikke hvorfor advokaten velger å ikke tro på meg? Hen mente at kvelertak var frivillig og at personen bare er dominant! og jeg forklarte at han er en voldsutøver, han har dratt meg etter håret, han har kontrollert meg, han har truet meg, han har kastet ting på meg. Hvorfor blir jeg ikke trodd av min advokat? Hen bare virket som hen støttet en voldsutøver. Har flere opplevd det? Burde ikke være så negativ respons, men i det minste vise litt sympati. Forresten advokaten er ganske ung, utdannet i 2022.  

Samtidig så fortsetter han eksen å sende brev til meg i posten at jeg er et håpløst menneske og at jeg er hans  eiendom! Det er ikke rart kvinner blir drept, forresten jeg har snakket med hans eksdame også, han hadde akkurat gjort det samme mot hun også😥😩 jeg er så deprimert, og gråter hele tiden nesten. Men mest pga at advokaten ikke møter meg med forståelse. 

Anonymkode: 5d804...a8d

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har grått  i hele dag idag, jeg hadde møte med advokat på et Krisesenter. Jeg har blitt utsatt for mye vold av min partner og samt seksuelle overgrep, og jeg viste skjørtet som ble revnet av. Og da svarte hen advokaten: det kan jo hende at skjørtet var sånn ifra før. Det har også blitt tatt kvelertak på hvor jeg har merker, og da sa advokaten: kan hende det kvelertaket er frivillig det. Og da fikk jeg nok, begynte å gråte

Jeg viste også snapmeldinger hvor han eksen sier: jeg skal voldta deg igjen, du er en jævlig person og du fortjener å dø!  Og likevel ble jeg møtt med usympati? Personen lever et fritt liv, videre i sin jobb og har et samfunnskritisk yrke. Jeg skjønner ikke hvorfor advokaten velger å ikke tro på meg? Hen mente at kvelertak var frivillig og at personen bare er dominant! og jeg forklarte at han er en voldsutøver, han har dratt meg etter håret, han har kontrollert meg, han har truet meg, han har kastet ting på meg. Hvorfor blir jeg ikke trodd av min advokat? Hen bare virket som hen støttet en voldsutøver. Har flere opplevd det? Burde ikke være så negativ respons, men i det minste vise litt sympati. Forresten advokaten er ganske ung, utdannet i 2022.  

Samtidig så fortsetter han eksen å sende brev til meg i posten at jeg er et håpløst menneske og at jeg er hans  eiendom! Det er ikke rart kvinner blir drept, forresten jeg har snakket med hans eksdame også, han hadde akkurat gjort det samme mot hun også😥😩 jeg er så deprimert, og gråter hele tiden nesten. Men mest pga at advokaten ikke møter meg med forståelse. 

Huff så forferdelig TS, ingen fortjener å ha det slik, og føle at man blir mistrodd når man er på sitt mest sårbare :klem3:

Ta vare på alt du har av beviser, og finn en ny advokat - dette høres ut som en usympatisk tulling som ikke har noe i advokatyrket å gjøre :(  Alt dette burde være bevis nok på hva du har gjennomgått. 

Anonymkode: f6787...340

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er brudd på god advokatskikk. Send en klage. https://advokatklageordningen.no/#/
Få hjelp av krisesenterets sosionom.

Bytt advokat! Du har krav på fri rettshjelp dersom du:

• som voldsoffer krever erstatning fra gjerningsmannen
  • vurderer anmeldelse i forbindelse med voldtekt

https://www.statsforvalteren.no/portal/Folk-og-samfunn/Fri-rettshjelp/

Endret av Andro
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en ting å gjøre her; Bytt advokat!

(Og fortsett med å samle bevis.)

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg (TS)  helt tom for ord, og jeg ser nå at når kvinner som har blitt drept av sine eksmenn, så har de anmeldt de før for vold, men det har blitt henlagt.😥 er så sykt tungt å gå rundt å være redd. 

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg (TS)  helt tom for ord, og jeg ser nå at når kvinner som har blitt drept av sine eksmenn, så har de anmeldt de før for vold, men det har blitt henlagt.😥 er så sykt tungt å gå rundt å være redd. 

Skjønner du er livredd, dette er jo helt forferdelig❤️  Ring til krisesenteret, og snakk med de en gang til. De skal kunne hjelpe med blant annet et midlertidig beskyttet botilbud og de har vel døgnåpen telefon(?) og de burde da kunne hjelpe deg gjennom denne prosessen og hva du kan gjøre videre, bare sørg for å få snakke med en annen en denne idiotadvokaten! Forklar at du virkelig føler deg utrygg, og at du er redd for hva han kommer til å gjøre. 

Jeg håper virkelig dette ordner seg for deg TS :( 

Anonymkode: f6787...340

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men i alle dager. Og dette var en advokat som du snakket med på et krisesenter? 
Hvordan kom du i kontakt med vedkommende? Håper ikke vedkommende var anbefalt av krisesenter eller hadde noen som helst avtale med dem?

Anonymkode: d526b...7a6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Men i alle dager. Og dette var en advokat som du snakket med på et krisesenter? 
Hvordan kom du i kontakt med vedkommende? Håper ikke vedkommende var anbefalt av krisesenter eller hadde noen som helst avtale med dem?

Anonymkode: d526b...7a6

Ja krisesenteret fant denne advokaten for meg. 😊de ringte meg forrige uke og sa vi har funnet en advokat til deg, veldig usympatisk advokat. 0 respekt for voldsoffer som meg

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...