Gå til innhold

11 måneder kattunge kaster opp væske med hvitt skum


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har ringt dyrlege og fikk time i morgen, er det noen som vet hva er tegnet på en kattunge  som kaster opp væske med hvitt skum. Har kastet opp 5-6 ganger idag, vi har tvunget han til å drikke vann på grunn av hans kastet opp så mye. Vi har prøvd også å få til spise men det gikk ikke. Han har ikke spist noe. Han er veldig svak i dag, i går han var veldig bra.

https://ibb.co/613Wbwb

Anonymkode: faab5...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke hva det kan være, synd du ikke fikk time idag😔 Hadde de noen anelse hos dyrlegen? Ville bare sende gode tanker❤️

Anonymkode: e580a...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig katten har spise noe som den ikke burde. Noe som er for stort til å passere videre ut fra magen, men også som den ikke får opp.

Er også mulig at det er en blokade i tarmene som også kan føre til dette.

Det kan kanskje være annet også som jeg ikke kommer på i farten, katter er flinke til å spise alt de finner.

Jeg ville non selv ikke ventet til i morgen før jeg lot noen se til katten.

Anonymkode: 21786...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville fulgt nøye med katten, hvis den fortsetter å kaste opp så er det ikke sikkert du kan vente til i morgen.

Vår kattunge fikk det samme, men den var da enda yngre. Rundt 5 måneder. Den kastet opp hver time. Spiste ikke, men drakk litt. Men det den drakk kastet den jo opp igjen. 

I løpet av dagen ble han gradvis svakere, det gikk ganske fort. Små kattunger har ikke så mye å gå på. Det endte med at han ble innlagt og lå en hel dag hos veterinæren med intravenøs væske i lille poten. ❤️ 

Dyrlegen sa det var "irritabel tarm", men vet ikke helt hva det vil si. Han ble frisk og har ikke hatt det igjen, han er elleve år nå.

Nå er din kattunge litt eldre, men jeg ville som sagt fulgt nøye med for å se om han blir svakere. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med kattepusen, ts? ❤️

Anonymkode: e580a...0c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Tabris said:

Jeg ville fulgt nøye med katten, hvis den fortsetter å kaste opp så er det ikke sikkert du kan vente til i morgen.

Vår kattunge fikk det samme, men den var da enda yngre. Rundt 5 måneder. Den kastet opp hver time. Spiste ikke, men drakk litt. Men det den drakk kastet den jo opp igjen. 

I løpet av dagen ble han gradvis svakere, det gikk ganske fort. Små kattunger har ikke så mye å gå på. Det endte med at han ble innlagt og lå en hel dag hos veterinæren med intravenøs væske i lille poten. ❤️ 

Dyrlegen sa det var "irritabel tarm", men vet ikke helt hva det vil si. Han ble frisk og har ikke hatt det igjen, han er elleve år nå.

Nå er din kattunge litt eldre, men jeg ville som sagt fulgt nøye med for å se om han blir svakere. 

Katten har urinveisinfeksjon, han gjør litt bedre nå. Han fikk antibiotika og betennelsedempende. Han har ikke gått på do. Han får tvang mat og drikke fra oss. Vi får se over helgen.

Anonymkode: faab5...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...