Gå til innhold

Er vi som naboer pliktet til å hjelpe megler som skal selge leilighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ringte på døra midt i kaotisk middagslaging, og det var et fremmed menneske som ville hilse på "forhåpentligvis fremtidige naboen". Bak stod en megler glisende. Viser seg at en leilighet i oppgangen er til salgs. Synes det var rart og en smule pinlig å stå der å svare på spm om vi trivdes her i blokka, og plusser og minuser. 

Jeg lurer på, er dette vanlig? Jeg har hverken tid eller lyst til dette. 

Anonymkode: 5c97f...ef7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig ingen plikt. :) 

Jeg har aldri gørt om noe lignende. 

Anonymkode: 4c72a...e17

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, selvsagt ikke. Hadde IKKE prøvd å gi et godt inntrykk til åpenbart grenseløse folk jeg ikke vil ha som naboer. 

"jeg vil ikke ha døra åpen så lenge, det slipper både skjeggkreene og onde ånder inn" 

Anonymkode: 39734...538

  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eh, selvsagt ikke. Hadde IKKE prøvd å gi et godt inntrykk til åpenbart grenseløse folk jeg ikke vil ha som naboer. 

"jeg vil ikke ha døra åpen så lenge, det slipper både skjeggkreene og onde ånder inn" 

Anonymkode: 39734...538

🤣

Jeg hadde sagt til megler at jeg skal ha betalt for å stille opp på sånt.

Endret av Opal
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo bare å si at det ikke passer og lukke døra

Anonymkode: 2364e...73b

  • Liker 7
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eh, selvsagt ikke. Hadde IKKE prøvd å gi et godt inntrykk til åpenbart grenseløse folk jeg ikke vil ha som naboer. 

"jeg vil ikke ha døra åpen så lenge, det slipper både skjeggkreene og onde ånder inn" 

Anonymkode: 39734...538

Tenkte det samme, det er ikke nødvendigvis megleren som er grenseløs her. Jeg skjønner at folk vil vite noe om nabolaget de skal kjøpe bolig i, men kunne de ikke heller ha spurt folk på gata eller i nærbutikken? 

Å bare ringe på hos vilt fremmede folk og forhøre dem høres mildt sagt invaderende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hva som var galt med det jeg 🤷‍♀️

Anonymkode: 0adb1...0b6

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anta at det er den potensielle kjøperens initiativ, ikke meglerens. Kanskje litt i overkant, men det er jo bare å si at det ikke passer om du synes dette er så grusomt? Det er vel ikke nødvendig å gjøre enhver liten ting som skjer til en stor greie?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Eh, selvsagt ikke. Hadde IKKE prøvd å gi et godt inntrykk til åpenbart grenseløse folk jeg ikke vil ha som naboer. 

"jeg vil ikke ha døra åpen så lenge, det slipper både skjeggkreene og onde ånder inn" 

Anonymkode: 39734...538

Evt "jeg bør ikke ha døra åpen så lenge, det slipper både skjeggkreene og onde onder ut." :D 

Anonymkode: 4c72a...e17

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte leiligheten min i fjor sommer, og selvom jeg ikke vet om noen potensielle kjøpere kontaktet naboene mine direkte ble jeg ganske overrasket over hvor mange som var veldig nysgjerrig på hvem som bodde i oppgangen. Flere ville vite om naboskapet, alder etc på naboene og om de hadde barn og sånt. Sånne ting har aldri opptatt meg på visninger, men har man hatt fæle naboer en gang så blir man kanskje mer opptatt av sånt? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at mulige kjøpere er opptatt av dette, men ikke greit å ringe på sånn. Det skjedde med meg en gang, de lirte på om det var mye lyd fordi hun var så lydsensitiv. Vi bor rett ved en barneskole, så jeg sa «selvfølgelig er det det.»😂

jeg har selv pleid å traske litt i nabolaget og heller spørre de som er ute og virker mottakelige👍🏻

Anonymkode: 77820...a97

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor åpner du døra når du ikke vet hvem det er?  :klo:

 

Anonymkode: ae267...527

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frøkna skrev (6 minutter siden):

Jeg solgte leiligheten min i fjor sommer, og selvom jeg ikke vet om noen potensielle kjøpere kontaktet naboene mine direkte ble jeg ganske overrasket over hvor mange som var veldig nysgjerrig på hvem som bodde i oppgangen. Flere ville vite om naboskapet, alder etc på naboene og om de hadde barn og sånt. Sånne ting har aldri opptatt meg på visninger, men har man hatt fæle naboer en gang så blir man kanskje mer opptatt av sånt? 

 

Viktig å vite om eierne bor i huset for det kjipeste er om du blir den eneste eieren og er må fungere som en vaktmester.

I tillegg er det viktig å finne ut om det bor barnefamilier eller studenter i huset pga bråk osv.

Anonymkode: efcb4...fde

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor åpner du døra når du ikke vet hvem det er?  :klo:

 

Anonymkode: ae267...527

Fordi det gjør man.

Anonymkode: efcb4...fde

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La håpe at vedkommende ikke blir nabo. Da vet du at du i allefall med sannsynlighet ikke får fred i fremtiden heller 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner ikke hva som var galt med det jeg 🤷‍♀️

Anonymkode: 0adb1...0b6

Skjønner ikke jeg heller. Dette må være Østlandet…..

nei? Jeg skal kun vise meg frem om fasaden er 100%på topp og jeg er invitert minst 4 uker i forveien og for all del, ikke tving meg til å snakke med framtidige naboer. Da skal jeg ha betalt.

de er helt ekstreme her nede…

hilsen nordlending.

Anonymkode: df51b...46f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Forstår at mulige kjøpere er opptatt av dette, men ikke greit å ringe på sånn. Det skjedde med meg en gang, de lirte på om det var mye lyd fordi hun var så lydsensitiv. Vi bor rett ved en barneskole, så jeg sa «selvfølgelig er det det.»😂

jeg har selv pleid å traske litt i nabolaget og heller spørre de som er ute og virker mottakelige👍🏻

Anonymkode: 77820...a97

Det er vel greit å ringe på èn gang? Det er ikke sånn at du er nødt til å svare på spørsmål, du er ikke en gang nødt til å åpne døren. 

Anonymkode: b611c...447

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hvorfor åpner du døra når du ikke vet hvem det er?  :klo:

 

Anonymkode: ae267...527

Helt vanlig å gjøre det om man bor i et leilighetskompleks hvor man må slippes inn av en klokke. Om noen banker på døra da er det som regel en nabo siden de har kommet inn oppgangen.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...