Gå til innhold

Nye vennskap med det motsatte kjønn, når man er i ett forhold.


Anonymsol

Ville du vært komfortabel med at din samboer aktivt prøver å bli venner med en av det motsatte kjønn (for eks. møter en person tilfeldig, på treningssenteret eller lignende steder hvor man da utveksler telefonnummer for å holde kontakt)?  

49 stemmer

  1. 1. Ville du vært komfortabel med dette?

    • JA
      11
    • NEI
      38


Anbefalte innlegg

Hva tenker folk om følgende:
Min samboer sliter med å få seg nye venner. Og synes det er enklere å få seg venner av det motsatte kjønn. 

Hva synes dere om at man aktivt prøver å bli venner med en av det motsatte kjønn (for eks. møter en person tilfeldig, på treningssenteret eller lignende steder hvor man da utveksler telefonnummer for å holde kontakt)?

Og at man da sender meldinger, går på turer, går på kafe sammen også lignende (alene med den nye vennen). 

Her er det kun snakk om nye bekjentskap, ikke eksisterende vennskap som man hadde før man ble sammen med kjæresten. 
Samboeren min sier også til den andre personen at hen er ikke interessert i noe annet enn vennskap og legger ikke skjul på at hen er i ett forhold. 
Og har det noe å si om den eventuelle nye vennen er i ett forhold eller ikke?

Hadde dere syntes dette ville vært greit om samboeren deres gjorde dette?

Endret av Anonymsol
Endret tittelen så den er mer forklarende, ikke endret innlegget.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MacadamiaNut skrev (2 timer siden):

Det hadde vært en dealbreaker for meg.

Enig

Anonymkode: 71091...b90

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymsol skrev (12 timer siden):

Hva tenker folk om følgende:
Min samboer sliter med å få seg nye venner. Og synes det er enklere å få seg venner av det motsatte kjønn. 

Hva synes dere om at man aktivt prøver å bli venner med en av det motsatte kjønn (for eks. møter en person tilfeldig, på treningssenteret eller lignende steder hvor man da utveksler telefonnummer for å holde kontakt)?

Og at man da sender meldinger, går på turer, går på kafe sammen også lignende (alene med den nye vennen). 

Her er det kun snakk om nye bekjentskap, ikke eksisterende vennskap som man hadde før man ble sammen med kjæresten. 
Samboeren min sier også til den andre personen at hen er ikke interessert i noe annet enn vennskap og legger ikke skjul på at hen er i ett forhold. 
Og har det noe å si om den eventuelle nye vennen er i ett forhold eller ikke?

Hadde dere syntes dette ville vært greit om samboeren deres gjorde dette?

Tenker det er helt greit. En bør ikke legge begrensninger for noen man er glad i 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man bare er i ett forhold får folk være fornøyd.

Anonymkode: 49e12...304

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville sagt nei. Da får han heller øve seg på å jobbe med de sosiale ferdighetene sine med samme kjønn. Synes ikke det er greit å aktivt oppsøke motsatt kjønn. Er det derimot et kollegaforhold som blir til vennskap, går det helt fint. Uansett kjønn. Men nei til aktiv oppsøking.

Ts, er det ikke slitsomt å være sammen med en som har så store sosiale vansker? 

Anonymkode: db676...018

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.3.2023 den 22.00):

Jeg ville sagt nei. Da får han heller øve seg på å jobbe med de sosiale ferdighetene sine med samme kjønn. Synes ikke det er greit å aktivt oppsøke motsatt kjønn. Er det derimot et kollegaforhold som blir til vennskap, går det helt fint. Uansett kjønn. Men nei til aktiv oppsøking.

Ts, er det ikke slitsomt å være sammen med en som har så store sosiale vansker? 

Anonymkode: db676...018

Vil ikke si at hen har store sosiale vansker. Hen har venner, (men de bor et stykke unna og er vanskelig å finne på noe med). Hen er selvstendig og er flink til å finne på ting alene eller bli med på div arrangementer alene, men hen savner nære venner. 
Kan legge til at vi er i 30 årene, og av egen erfaring vil jeg selv også kunne si at det er vanskelig å få nye venner etter fylt 30. 
 
Og vi har vært sammen i 2 år og har det kjempefint sammen, så ingen problemer mellom oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En partner som sorterer venner etter kjønn er en dealbreaker for meg. En mann uten venninner liker ikke kvinner, ser dem ikke som likeverdige seg selv, og velger kun menn som venner. Enslags platonisk homo som må omgås kvinner kun for sexen er ikke en grei fyr.

Vær glad for at han er sosial, og at han ikke bryr seg om kjønnet på folk han er venn med. Det er irrelevant på folk man ikke puler sant? Med venner betyr interesser og verdier noe, men ikke kjønn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være vanskelig å finne seg nye venner når man kommer opp i 30-40-årsalderen. Nå har jeg mest mannlige venner, men jeg gidder ikke diskriminere på kjønn og har også noen venner av motsatt kjønn. Er likt for samboer også. Viktigste er at man har venner med felles interesser og som man liker å tilbringe tid med, ikke om de har innover- eller utovertiss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (På 30.3.2023 den 22.03):

Selvfølgelig er det fint. Ingen har for mange venner.

Joda. Jeg holder tilbake og ønsker ikke flere venner enn det jeg har. Holder med 3-5 stk for meg. 

Anonymkode: 861bb...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke å aktivt gå inn for det. Mannfolk er sjelden i stand til å ha venner av motsatte kjønn uten å holde døren på gløtt for noe mer, noe veldig mange kvinner ikke forstår. Dere damer som har mange mannlige venner, og som tror de har null interesse for dere, spør de om de vil knulle, dere vil bli overrasket over hvor mange som vil si ja. Kjæresten min har en del mannlige venner, og jeg stoler på henne, men skjedd flere ganger at hun har måtte avslutte vennskap med noen hun trodde kun var en venn pga de prøvde seg

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arild37 skrev (På 1.4.2023 den 16.46):

Nei, ikke å aktivt gå inn for det. Mannfolk er sjelden i stand til å ha venner av motsatte kjønn uten å holde døren på gløtt for noe mer, noe veldig mange kvinner ikke forstår. Dere damer som har mange mannlige venner, og som tror de har null interesse for dere, spør de om de vil knulle, dere vil bli overrasket over hvor mange som vil si ja. Kjæresten min har en del mannlige venner, og jeg stoler på henne, men skjedd flere ganger at hun har måtte avslutte vennskap med noen hun trodde kun var en venn pga de prøvde seg

Den er jeg fullstendig enig i. Biologien er bare sånn. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymsol skrev (På 1.4.2023 den 16.22):

Vil ikke si at hen har store sosiale vansker. Hen har venner, (men de bor et stykke unna og er vanskelig å finne på noe med). Hen er selvstendig og er flink til å finne på ting alene eller bli med på div arrangementer alene, men hen savner nære venner. 
Kan legge til at vi er i 30 årene, og av egen erfaring vil jeg selv også kunne si at det er vanskelig å få nye venner etter fylt 30. 
 
Og vi har vært sammen i 2 år og har det kjempefint sammen, så ingen problemer mellom oss :)

Om vedkommende ikke har store sosiale vansker får hen til å finne venner av samme kjønn :) 

Anonymkode: db676...018

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er litt ukomfortabel med det, men jeg godtar det absolutt. Vi har våre grenser og har snakket om de, derfor har vi også kommunisert hvordan vi kan føles oss tryggest på hverandre der vi er ukomfortable. 

Anonymkode: 47f8f...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...