Gå til innhold

Ghostet av jobb, føler meg lurt og nedfor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde to intervjuer jeg gikk videre med og til slutt skulle jeg reise langt til en annen by for å møte sjefen. Tok denne reisen og det gikk veldig bra, han sa jeg er den siste som ble intervjuet og at de ikke var fornøyd med de første men veldig fornøyd med meg, og at jeg skulle få tilbake refusjon av reisepenger og ulønnet permisjon fra jobb den daten, samt dato for opplæring på mail.

Dette er nå 4 uker siden, har ikke hørt fra dem, ikke fått igjen penger og de svarte ikke da jeg prøvde å kontakte. Jeg føler meg så tråkket på, krevde mye energi og tid fra meg dette. Pengene bryr jeg meg bare om av prinsipp fordi det gjør at situasjonen føles enda verre ut at jeg ble lurt der og. Har noen opplevd dette før? Selv har jeg aldri det når det gjelder jobb, alltid fått mail/telefon kort tid etter med tid for opplæring

Anonymkode: bb34d...eff

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor kunne dere ikke ta intervjuet på teams? 

Anonymkode: 6f0a7...af1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor kunne dere ikke ta intervjuet på teams? 

Anonymkode: 6f0a7...af1

Han ville møte meg i person og at jeg skulle treffe andre ansatte

Anonymkode: bb34d...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor kunne dere ikke ta intervjuet på teams? 

Anonymkode: 6f0a7...af1

Det er vel det samme om intervjuet ble tatt på teams eller ikke, det er uansett for sent nå, og hen ble jo lovet jobben. 

Anonymkode: 2269f...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde to intervjuer jeg gikk videre med og til slutt skulle jeg reise langt til en annen by for å møte sjefen. Tok denne reisen og det gikk veldig bra, han sa jeg er den siste som ble intervjuet og at de ikke var fornøyd med de første men veldig fornøyd med meg, og at jeg skulle få tilbake refusjon av reisepenger og ulønnet permisjon fra jobb den daten, samt dato for opplæring på mail.

Dette er nå 4 uker siden, har ikke hørt fra dem, ikke fått igjen penger og de svarte ikke da jeg prøvde å kontakte. Jeg føler meg så tråkket på, krevde mye energi og tid fra meg dette. Pengene bryr jeg meg bare om av prinsipp fordi det gjør at situasjonen føles enda verre ut at jeg ble lurt der og. Har noen opplevd dette før? Selv har jeg aldri det når det gjelder jobb, alltid fått mail/telefon kort tid etter med tid for opplæring

Anonymkode: bb34d...eff

Høres utrolig rart ut. Prøv å ring dem og få en forklaring på det. 

Anonymkode: 2269f...38a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Høres utrolig rart ut. Prøv å ring dem og få en forklaring på det. 

Anonymkode: 2269f...38a

Ja du prøvde jo å ringe. Prøv igjen. Dette er ikke god oppførsel. Hvilket yrke er dette? 

Anonymkode: 2269f...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja du prøvde jo å ringe. Prøv igjen. Dette er ikke god oppførsel. Hvilket yrke er dette? 

Anonymkode: 2269f...38a

Prøvd å ringe og å sende mail 😕 Hadde jeg fått en mail med at det ikke ble meg likevel og pengene er det en ting, men dette føles utrolig ut. Godt å høre det ikke bare er meg som syns det er dårlig og rart.  Det er en helseklinikk 

Anonymkode: bb34d...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe veldig lignende skjedde med meg også..

Var på et jobbintervju for nesten 4 uker siden. Jeg studerer i øst-europa, og hadde søkt på en sommerjobb i Norge. En sommerjobb måtte jeg ha i år siden jeg ikke har jobbet på flere år (trenger sommerjobb pga lite praksis i studielandet) Avdelingsleder ønsket å ha møte face to face selvom jeg foreslo videointervju, og de visste veldig godt at jeg studerte i utlandet. Men ja, ønsket virkelig jobben så reise hjem til Norge, dro på intervju dagen etter også tilbake til studielandet samme dag som intervjuet. Dette var både tidkrevende pga hadde egt ikke tid til å dra hjem, og det kostet penger med fly tur/retur. Fikk beskjed om at jeg "veldig snart" kom til å bli kontaktet, men hørte jeg noe fra dem? Nope. Sendte mail men har ikke fått svar, har på følelsen at jeg ikke kommer til å få noe svar heller. Fant heldigvis en annen jobb, men skule gjerne fått en tilbake melding på at stillingen var tatt fra intervjuer sånn at jeg ikke hadde trengt å sjekke mailen min utallige ganger

Men ja, prøv å ringe dem. Håper det ordner seg for deg!

Anonymkode: 471a7...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Noe veldig lignende skjedde med meg også..

Var på et jobbintervju for nesten 4 uker siden. Jeg studerer i øst-europa, og hadde søkt på en sommerjobb i Norge. En sommerjobb måtte jeg ha i år siden jeg ikke har jobbet på flere år (trenger sommerjobb pga lite praksis i studielandet) Avdelingsleder ønsket å ha møte face to face selvom jeg foreslo videointervju, og de visste veldig godt at jeg studerte i utlandet. Men ja, ønsket virkelig jobben så reise hjem til Norge, dro på intervju dagen etter også tilbake til studielandet samme dag som intervjuet. Dette var både tidkrevende pga hadde egt ikke tid til å dra hjem, og det kostet penger med fly tur/retur. Fikk beskjed om at jeg "veldig snart" kom til å bli kontaktet, men hørte jeg noe fra dem? Nope. Sendte mail men har ikke fått svar, har på følelsen at jeg ikke kommer til å få noe svar heller. Fant heldigvis en annen jobb, men skule gjerne fått en tilbake melding på at stillingen var tatt fra intervjuer sånn at jeg ikke hadde trengt å sjekke mailen min utallige ganger

Men ja, prøv å ringe dem. Håper det ordner seg for deg!

Anonymkode: 471a7...9be

Du har min fulle medfølelse. Fly tur retur her og. Så fint du fikk en ny jobb, tross ræva oppførsel du ble utsatt for. Utrolig at sånn her oppførsel kanskje ikke er helt uvanlig, har selv vært med å ansette og hadde aldri hatt samvittighet til å gjøre noe sånt 

Anonymkode: bb34d...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sannsynligvis ikke gjort noe med det uansett, man du kan jo sjekke litt og google firma og kontaktpersoner. Du finner sikkert ut noe som sier deg at det nok er like greit at du ikke fikk jobb der.

Seriøse firma behandler ikke folk sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (7 minutter siden):

Du får sannsynligvis ikke gjort noe med det uansett, man du kan jo sjekke litt og google firma og kontaktpersoner. Du finner sikkert ut noe som sier deg at det nok er like greit at du ikke fikk jobb der.

Seriøse firma behandler ikke folk sånn.

Å joda, det kan skje. Spørs helt an på den enkelte leder eller den/de som har ansettelsesprosessen. Store deler av norsk arbeidsliv er i dag useriøst. 

Anonymkode: 8178e...88b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Å joda, det kan skje. Spørs helt an på den enkelte leder eller den/de som har ansettelsesprosessen. Store deler av norsk arbeidsliv er i dag useriøst. 

Anonymkode: 8178e...88b

Jeg var åpen om at det blir vanskelig for meg med fly tur-retur og lang taxitur samt ulønnet permisjon av økonomiske grunner da jeg spurte om å ta det online istedenfor, fikk da svar at alt dette selvsagt  skal dekkes og at de ikke ville bedt meg komme hvis ikke. En ting er å bli løyet for at jobben er min, men en annen ting er å «stjele» penger på den måten. Jeg er fremdeles litt i sjokk over hele greia ;( 

Anonymkode: bb34d...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje de er konkurs

Anonymkode: 609b6...e0e

Ser det er oppe og går med kunder

Anonymkode: bb34d...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...