Gå til innhold

Ønsker barn nummer 4, galskap? Hva tenker dere..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tre barn på 3,5 år. Det er veldig intens, men vi får det til og det er masse kjærlighet og kos.

Kommer fra en liten familie og har alltid ønsket meg søsken. Fikk aldri noe besøk i høytider, eller er vant til lite omgang med familie. Mamma døde nylig i vinter og har ingen kontakt med far. Har så lyst på en egen liten flokk. Etter at mamma døde ønsket jeg meg en liten familie❤️

Vi har stort hus, bor rett ved barnehage, skole og nærhet til sjøen så vi er heldige med tenke på beliggenhet da barna elsker å leke ved sjøen her i Oslo. Økonomien er bra da vi har eget firma og gode jobber med høy utdannelse. 

Men så er det dette med psyken og kroppen da. Takler kroppen min enda en graviditet? Og takler jeg det emosjonelle.. Jeg takler graviditet med nummer 1 dårlig da jeg fikk depresjon. Mine fødsler har vært dramatiske og tøffe men jeg overlevde å fødte normalt alle tre gangene til termin. 

Har lite familie i byen og har hatt betalt barnevakt. Når familie er i byen har det vært godt med litt avlastning, da vi har stort sett bare svigermor og søster av samboer som har vært her å hjulpet oss litt.

Kjør debatt 

Anonymkode: b689f...d29

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vokste opp i en søskenflokk med fire søsken, og jeg tror det er bra for dynamikken å ikke alltid være to mot en. Om dere har plass, og økonomi, og lyst på et barn til, så kjør på! 😄

Anonymkode: 6d133...2ba

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fire, og jeg er så stolt av flokken min. 

Elsker å ha med meg alle, og vise at vi er en stor familie.  

Ungene liker godt å være mange. De har alltid noen å være med, og de passer på hverandre.  De kan krangle så busta fyker, men om noen andre ypper seg, da står de opp for hverandre.  

Skulle gjerne hatt en til, men det ble det ikke slik. 

Kjør på sier jeg. 

Anonymkode: f833c...d1a

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere har kapasitet og økonomi til det, så gå for nr 4.

Men husk at barna er ikke små barnehagebarn for alltid. Når dem begynner på skolen, fritidsaktiviteter. Barna skal hit og dit. Hva hvis alle fire velger forskjellige aktiviteter, som trengs å bli fulgt hit og dit?

Det er fire barn som skal konfirmeres. Og mye annet som skal følges opp.

Mitt ene barn på 9 har fotballtrening 3 ganger i uka. Også kommer alle kamper i tillegg. Ikke det at dine skal begynne med fotball. Men det går i ett. 

Anonymkode: c8bee...724

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del ville jeg aldri hatt 4. Kanskje det virker «enkelt» når de er små, men det er noe helt annet når de begynner på skolen. MYE mer oppfølging må til da. Barn som skal hjelpes med lekser, samtidig som du lager middag på rekordtid for å rekke foreldremøte til barn nr 1, levere nr 2 på fotballtrening, barn nr 3 i bursdag med følge og barn nr 4 har forestilling i barnehagen… 

Anonymkode: 9e23f...dcf

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det høres ut som dere har kapasitet og ønske og en fornuftig innstilling, og sier kjør på! 😃 Når man allerede har bikka 3, gjør vel ikke én til så stor forskjell (foruten på bilfronten)

Anonymkode: 9ff68...477

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk fire på fem år. Hadde nok ikke en god nok ballast hjemmefra til å takle det så godt som jeg trodde. Så, hvis du har hatt en god og trygg barndom, tenker jeg at du KANSKJE kan gjøre det. 
 

Bare vær oppmerksom på at en ny type jobb starter når de begynner på skolen. Fritidsaktiviteter på alle sammen og skoleoppfølging. Belag deg på at det er svært krevende! Mer jobb enn kos, er min erfaring.
 

Husk at Alle Barna Trenger Og Ses! 

Anonymkode: dfd48...5f2

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fire barn, DVS- de er store nå. 

Min erfaring er at det var flott da de var små, hektisk da de gikk på barneskole. Bare antall foreldremøter du skal på, er litt mye... kjøring, trening, lekser osv. Men det gikk greit, og det var egentlig flott, dog litt hektisk. 

Det største problemet var egentlig ungdomstiden. Den synes jeg har vært veldig vanskelig. Det var tøft nok med de to eldste, så kom de to yngste....og da fant vi ut at de to eldste egentlig var en "piece of cake" sammenlignet. Det er ikke mye igjen av oss etter denne tiden. Så bare en liten heads up der. Så er det jo sikkert ikke slik for alle. Jeg vil bare føye til at de har fått seg utdannelse de to eldste, og alt ser ut til å gå bra. Jeg vet ikke hvordan jeg hadde taklet det hvis det virkelig var problemer, som at en av dem ble narkoman eller noe. ....men selv med det som på utsiden ser ut som vellykkede unger, og haha...de faktisk er det; så synes jeg det har vært veldig tøft. Jeg vet ikke om det er tiden vi lever i, eller om det er noe som bare jeg opplever..men ja. Hadde jeg visst!! 

Men barndommen; helt fantastisk

 

Anonymkode: 4e8d2...917

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke søren om jeg hadde latt Kvinneguiden fått påvirke valget om antall barn i familien min.

Anonymkode: 34f61...4bd

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre søsken og jeg mener at mine foreldre tok seg vann over hodet ved å få alle oss. 
 

Det er heller ikke gitt at man liker hverandre eller kommer overens med egne søsken, å få fire er ett sjansespill jeg selv aldri hadde gjort når jeg ser tilbake på min egen oppvekst. 

Anonymkode: ef229...b1b

  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er supert at folk får mange barn, så lenge de har økonomi, helse og kapasitet til å følge opp alle barna 😊 Høres ut som dere har det. Så jeg tenker at om dere ønsker flere barn så kjør på! 

Anonymkode: 5489c...a2c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts skriver ingen ting om fars syn på saken, men hans mening teller kanskje ikke. 

Anonymkode: 34902...e80

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres jo ut som om dere ønsker det, og har plass og råd, så hvorfor ikke? Du trenger jo ikke spørre fremmede om hverken råd eller lov til å få flere barn. Få så mange som dere ønsker og har kapasitet til. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi har fire, og jeg er så stolt av flokken min. 

Elsker å ha med meg alle, og vise at vi er en stor familie.  

Ungene liker godt å være mange. De har alltid noen å være med, og de passer på hverandre.  De kan krangle så busta fyker, men om noen andre ypper seg, da står de opp for hverandre.  

Skulle gjerne hatt en til, men det ble det ikke slik. 

Kjør på sier jeg. 

Anonymkode: f833c...d1a

Så kult! Fikk skikkelig lyst på en til nå

Anonymkode: b689f...d29

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (1 time siden):

Høres jo ut som om dere ønsker det, og har plass og råd, så hvorfor ikke? Du trenger jo ikke spørre fremmede om hverken råd eller lov til å få flere barn. Få så mange som dere ønsker og har kapasitet til. 

Det har du rett i. 
 

Jeg tenker dog at det er bedre å spørre folk her inne om tips og råd før man setter et nytt liv til på jorden. Det går jo ikke å «angre» hvis dere skjønner. 

Anonymkode: b689f...d29

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det stor forskjell fra tre til fire? 

Anonymkode: b689f...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...