Gå til innhold

Reise på hyttetur alene med mannlig kollega, svigemor steiler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i en bedrift det jeg, sammen med en mannlig kollega, har ansvaret for en avdeling, 30 personer. 
 

Vi har behov for å sette oss ned over en litt lengre periode i blant og diskutere de større tingene, det er vanskelig å gjøre det på en god måte med en time her og der. 
 

Vi har derfor booket en hytte onsdag til fredag en uke snart der kun vi reiser. Vi er begge gift og vært sammen med partner i rundt 15 år, har mellomstore barn. Våre ektefeller har sagt det er greit å reise. 
 

Svigemor derimot synes dette er hårreisende, det hadde hun aldri gjort og legget ikke skjul på at hun synes jeg er i grenseland til hva man kan gjøre i et ekteskap. 
 

Rammene for turen er at jobben betaler reise, opphold etc. Vi er veldig glade i natur og å gå, så det kommer til å bli mange lange fjellturer med diskusjoner. Lage mat på hytta og sikkert et par øl på kveldene. Min kollega og jeg har vært gode venner med god tone lenge og begge ektefellene våre vet at vi også er gode venner på fritiden som finner på ting, går turer og diskuterer private ting. 
 

Så, er dette innafor eller har svigemor rett?

Anonymkode: c1fa3...b33

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det svigermor som bestemmer? Er det noen jeg ikke er gift med, så er det mora til min mann. 

Anonymkode: 3666a...635

Hehe nei, men jeg ble allikevel nysgjerrig på hva andre tenker. 

Just now, AnonymBruker said:

I MITT forhold hadde det vært uakseptabelt med slik romantisk tur mellom mannen og kvinnelig kollega, der de attpåtil overnattet sammen, alene. Men jeg vet jo ikke hva som er OK i deres forhold. 

Anonymkode: da1a8...2e7

Hvor har du det fra at den blir romantisk? 

Anonymkode: c1fa3...b33

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikkebhelt problemet, men jeg har også forståelse for at svigermoren din hører til en annen generasjon og har da en annen oppfatning av slike turer. Gjør det noe at din svigermor er uenig i avgjørelsen? Det er vel kun deres ektefeller som har noe de skulle sagt?

Anonymkode: ffbc5...8fa

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville du vært innenfor hvis din mann dro med ei kvinnelig kollega på tur?

Anonymkode: a440e...17a

  • Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem av dere var det som fortalte svigermor?

Anonymkode: bb1ec...20c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (8 minutter siden):

Mest idiotiske jeg har lest på lenge. Her var det så mange andre løsninger som kunne vært valgt i stedet for. Her har man VIRKELIG ønsket å finne sammen i en privat setting med alt lagt til rette....

Man er gjerne litt tilbakestående,dersom man ikke evner å "se dette". Enig med svigermor,selv om man sjelden jo er det.

👏

  • Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Våre ektefeller har sagt det er greit å reise. 

Svigemor derimot synes dette er hårreisende, det hadde hun aldri gjort og legget ikke skjul på at hun synes jeg er i grenseland til hva man kan gjøre i et ekteskap. 

Anonymkode: c1fa3...b33

Hvorfor spør du, svigermor har jo ingenting med saken å gjøre når ektefellene synes det er greit. Forøvrig stusser jeg over hvor mange i tråden som mener man får romantiske følelser av å dra på hyttetur. Jeg ville selv valgt å møtes uten overnatting, hadde ikke overnattet med en kollega. Men mest grunnet privatlivets fred, ikke fordi jeg tenker hytte=romantikk. 

Anonymkode: af35f...7e8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere kan ta fri fra jobb i tre dager, kan dere jo heller være på jobb, uten å gjøre annet enn å diskutere disse store sakene, de tre dagene. Så kan dere ha ettermiddag/kveld/natt med familien.

Anonymkode: bada7...cc7

  • Liker 36
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er merkelig at mannen din syns det er greit.  Men uansett er ikke dette svigermor har noe med.

Endret av Athena Freyja
  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...