Gå til innhold

Bruker dere mye eller lite pålegg? Er det flere som meg, som "må" ha det helt kant i kant på brødskiven?🙈


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sånn var jeg også, fra ca 12-25års alderen. Jeg mener i ettertid at det må ha vært en form for spiseforstyrrelse eller tvangstanker eller noe sånt jeg drev med. 

Anonymkode: 825dc...b80

Jaaa, jeg har slitt med ocd i flere år. Og fått behandling for det. Men akkurat det med at pålegget må "passe sammen" med knekkebrød/skive, er bare noe småtteri som henger igjen;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brødskive/knekkerbrød er bare et transportmiddel for pålegget. Jeg lesser på i store mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et snev av OCD på noen områder men heldigvis ikke hva angår brødskiver.

Anonymkode: 2f923...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

...

Men på helt nybakt og varmt brød vil jeg helst ha bare ett tjukt lag meierismør.

Anonymkode: 12f5a...69f

Jeg også, og hvis jeg virkelig skal kose meg så har jeg et bittelite dukkerdryss over. Det er barndomsminner, det. 

Når det gjelder pålegg på skiva, så er jeg ikke så nøye, men jeg er ikke glad i mye pålegg. Ei rista skive med enten ei osteskive eller peanøttsmør med bananskiver på er standarden her. Frukt og grønt spiser jeg gjerne ved siden av heller en oppå skiva.

(Og så er jeg en av de rare som ikke klarer ost og skinke sammen, det gir meg absolutt ikke noe. Hver for seg er begge deler godt på brødskiva.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler skinke biten i to for å ha på to brødskiver i stedet for ei. Det samme med ost, salami.. syns pålegget er så dyrt og det er lite i hver pakke.

Anonymkode: 1d06e...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det helt motsatt, bruker gjerne både fire og fem skiver ost og dobbel ladning skinke til fordel for mindre brød. Er ikke spesielt glad i brød, så da blir det ekstra mye pålegg.

Anonymkode: 28ba6...b9a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...