Gå til innhold

Bruker dere mye eller lite pålegg? Er det flere som meg, som "må" ha det helt kant i kant på brødskiven?🙈


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om jeg feks har på ost eller skinke, så må jeg rive av kanten på pålegget slik at det ikke går over kanten på skiven, selv om det bare er en liten flik, så må jeg ordne det🙄🙈 Det samme med pålegg som smøres på, det må gå til kanten, kan ikke bare "på midten" av skiven. Og det må være nøyaktig smurt utover, uten "klumper" av pålegget rundt om på skiven..😆

Mannen syns jeg er rar, så jeg lurer på om jeg er alene om å ha det slik?😊

Anonymkode: 57867...f70

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var sånn i tenårene og frem til midten av 20-årene, sett i ettertid så var det nok ikke helt sunt. Kun en skive gulost på knekkebrød og gulosten kunne verken gå utenfor eller være brettet. Kunne ikke ha to pålegg oppå hverandre. Jeg har ikke hatt spiseforstyrrelser, men ser i ettertid at jeg hadde et litt forvrengt forhold til mat. Nå følger jeg bevisst ikke disse «reglene». 

Anonymkode: 825dc...b80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke slik. Her er det pålegg over kanten på brødskiva. Gjerne litt miks av ulike pålegg på samme også.

 

Anonymkode: 0ff05...ad7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg var sånn i tenårene og frem til midten av 20-årene, sett i ettertid så var det nok ikke helt sunt. Kun en skive gulost på knekkebrød og gulosten kunne verken gå utenfor eller være brettet. Kunne ikke ha to pålegg oppå hverandre. Jeg har ikke hatt spiseforstyrrelser, men ser i ettertid at jeg hadde et litt forvrengt forhold til mat. Nå følger jeg bevisst ikke disse «reglene». 

Anonymkode: 825dc...b80

Slik du beskriver det, er slik jeg er, og jeg er i 40årene. Jeg vet ikke om det er sært, eller vanlig, så derfor ville jeg høre om andre er lik🙈 Jeg har heller ikke en spiseforstyrrelse, men jeg klarer ikke å ha mer på, enn slik at det dekker skiven akkurat.. Og det kan ikke være dobbelt opp av feks ost.

Anonymkode: 57867...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig nøyaktig med alt som skal smøres på, ja, og får kommentarer på at jeg er så perfeksjonist. Men når det kommer til ost og skinke og sånt, så har jeg ikke noe imot at de går litt utenfor brødskiven, om det er det du mener. Jeg bruker helst to skinkeskiver f.eks, fordi én dekker ikke hele skiven. 

Anonymkode: 121c6...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brødskiver og knekkebrød inneholder jo ikke så fryktelig mye næring på egenhånd, så jeg pakker de alltid med masse proteinrikt og næringsrikt pålegg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er sånn. For å dekke feks knekkebrødet mitt, så bruker jeg halvannen skive med skinke. Den siste halvparten går i søpla. Kan altså ikke ha pålegget dobbelt. 

Noen osteskiver er  altfor brede til knekkebrødet. Og da kaster jeg det som går utenfor. Ja, jeg driver med mye matsvinn 😬

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid mye pålegg. Heller kutte ned på antall skiver, og lesse på med masse pålegg som et smørbrød 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (11 timer siden):

Ja, jeg er sånn. For å dekke feks knekkebrødet mitt, så bruker jeg halvannen skive med skinke. Den siste halvparten går i søpla. Kan altså ikke ha pålegget dobbelt. 

Noen osteskiver er  altfor brede til knekkebrødet. Og da kaster jeg det som går utenfor. Ja, jeg driver med mye matsvinn 😬

Hvorfor legger du ikke halve skinkebiten tilbake i pakken? 🤔 Da rekker jo 3 til to knekkebrød?

Anonymkode: 56440...2e7

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en sånn som flytter pålegget etter hvert som jeg spiser. Orker ikke dobbelt opp med pålegg. En skive salami holder til en skive. 

Anonymkode: acf0b...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser et lass pålegg med litt brødskive under, og det trenger ikke å være kant i kant.

Men jeg kan ha overraskende tydelige meninger om rekkefølge og mengde av hvert. Vil helst ha 3-4 ulike greier på én tynn skive. F.eks jevnt dekket med kaviar, tykt med ost, lokk av agurk, tre ringer med spisspaprika, med purre og dill dandert inni.

Men på helt nybakt og varmt brød vil jeg helst ha bare ett tjukt lag meierismør.

Anonymkode: 12f5a...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen ja, spiser Jarlsberg ost så jeg pleier å rive av osten som er utenfor kantene og bruker den til å fylle igjen der det er huller😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (17 timer siden):

Ja, jeg er sånn. For å dekke feks knekkebrødet mitt, så bruker jeg halvannen skive med skinke. Den siste halvparten går i søpla. Kan altså ikke ha pålegget dobbelt. 

Noen osteskiver er  altfor brede til knekkebrødet. Og da kaster jeg det som går utenfor. Ja, jeg driver med mye matsvinn 😬

Hvorfor spiser du det ikke istedenfor å kaste det? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 29.3.2023 den 1.36):

Om jeg feks har på ost eller skinke, så må jeg rive av kanten på pålegget slik at det ikke går over kanten på skiven, selv om det bare er en liten flik, så må jeg ordne det🙄🙈 Det samme med pålegg som smøres på, det må gå til kanten, kan ikke bare "på midten" av skiven. Og det må være nøyaktig smurt utover, uten "klumper" av pålegget rundt om på skiven..😆

Mannen syns jeg er rar, så jeg lurer på om jeg er alene om å ha det slik?😊

Anonymkode: 57867...f70

Haha, jeg trodde jeg var alene om å være sånn 😂 jeg er i midten av 40-årene og vært sånn hele livet. Pålegg må fylle brødskiven, ikke mindre, ikke mer 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (20 timer siden):

Ja, jeg er sånn. For å dekke feks knekkebrødet mitt, så bruker jeg halvannen skive med skinke. Den siste halvparten går i søpla. Kan altså ikke ha pålegget dobbelt. 

Noen osteskiver er  altfor brede til knekkebrødet. Og da kaster jeg det som går utenfor. Ja, jeg driver med mye matsvinn 😬

Ja det gir jo mening å kaste full brukanes mat…

Anonymkode: f7ee7...5c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (20 timer siden):

Ja, jeg er sånn. For å dekke feks knekkebrødet mitt, så bruker jeg halvannen skive med skinke. Den siste halvparten går i søpla. Kan altså ikke ha pålegget dobbelt. 

Noen osteskiver er  altfor brede til knekkebrødet. Og da kaster jeg det som går utenfor. Ja, jeg driver med mye matsvinn 😬

Sånn var jeg også, fra ca 12-25års alderen. Jeg mener i ettertid at det må ha vært en form for spiseforstyrrelse eller tvangstanker eller noe sånt jeg drev med. 

Anonymkode: 825dc...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wenda skrev (5 timer siden):

Haha, jeg trodde jeg var alene om å være sånn 😂 jeg er i midten av 40-årene og vært sånn hele livet. Pålegg må fylle brødskiven, ikke mindre, ikke mer 🙈

Bra det ser ut til at det er noen av oss🙊😅😅 

Jeg klarer ikke å ha mye pålegg på, det må være en akkurat passe mengde, ikke to skiver ost feks, og ikke klumper med smørepålegg - det må være tynt og jevnt smurt på og må da gå til kanten😆 Jeg skjønner ikke dem som klarer å spise et lass med pålegg på en skive, blir det ikke altfor mye, liksom🤷‍♀️😅 

Jeg er også i 40årene, og har alltid vært slik. Så jeg kommer vel til å fortsette med dette livet ut😆

Anonymkode: 57867...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...