Gå til innhold

27 minutter på 5 km - er det bra eller dårlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å trene aktivt for å gå ned noen kilo. Begynte på 124 kg, og er nå 113 ca (opp og ned). Pleier stort sett å jogge/løpe 3 ganger i uken og styrketrening 1-2 ganger i uken.

Nå har jeg klart en 5 km løype i skog og mark på 27 minutter. Føler det er skikkelig bra, men er det det? 

Anonymkode: e7f21...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra jobba! :)

Jeg prøver også å gå ned i vekt, men mangler motivasjon.

Angående tiden.. Ja, det er bra!
Google sier dette:
image.png.163b88c418a625201757024a00da9ef3.png

Anonymkode: 6edb1...3fc

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper 5 km på 30 min blank uten stans, så klarer du 27 er det bra 😊 mitt mål er 25 på 5 km 😊 

Anonymkode: d00b4...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er kvinne, 113 kg og løper 5 km i kupert terreng på 27 min, så er det unormalt bra. Nesten utrolig.

Anonymkode: 30444...498

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvis du er kvinne, 113 kg og løper 5 km i kupert terreng på 27 min, så er det unormalt bra. Nesten utrolig.

Ja utenomjordisk faktisk. Jeg skrev feil. Mente 37 minutter 😅 Det er forresten ikke kupert. Det er i skog og mark, men det er stort sett traktorvei større deler av løypen. Men ja, ligger nå på 37 minutter og er grisefornøyd med det. Trodde jeg skulle dø etter økten, men holdt ut!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja utenomjordisk faktisk. Jeg skrev feil. Mente 37 minutter 😅 Det er forresten ikke kupert. Det er i skog og mark, men det er stort sett traktorvei større deler av løypen. Men ja, ligger nå på 37 minutter og er grisefornøyd med det. Trodde jeg skulle dø etter økten, men holdt ut!

Fortsatt veldig bra med den vekten👍

Anonymkode: 97907...531

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ja, det høres nesten for godt ut til å være sant.

Edit; ser nå at TS mente 37 minutter. Det er uansett bra.

Endret av Pappadrømmen
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit dersom du er kvinne.

For en mann er 25 minutter OK, men ikke mer. En godt trent mann kommer lett under 20 min på 5 km.

I forhold til vekten din på 113 kg er det bra da.

Endret av T-AA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er fortsatt veldig bra ut i fra din situasjon. 

Keep up the good work 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si at det med ditt utgangspunkt er knallbra å fullføre 5 km, helt uavhengig av tid. 

Angående tiden, så synes jeg den også er bra. Det er omtrent der jeg ligger, etter flere år. Men jeg bryr meg null og nix om tid, jeg trener for helseeffekt og godfølelse og stryrer helst unnablidsmak og tanker om å måtte gi meg.

Anonymkode: 2e91e...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-AA skrev (20 timer siden):

Helt greit dersom du er kvinne.

For en mann er 25 minutter OK, men ikke mer. En godt trent mann kommer lett under 20 min på 5 km.

I forhold til vekten din på 113 kg er det bra da.

Nå syns jeg du setter harde krav her. 20 min på 5 km lett? Da er man ekstremt godt trent. En veldig lav prosentandel av menn vil klare denne tiden.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Pappadrømmen said:

Nå syns jeg du setter harde krav her. 20 min på 5 km lett? Da er man ekstremt godt trent. En veldig lav prosentandel av menn vil klare denne tiden.

Vet ikke. Det er ikke uvanlig for menn å løpe 10km på 40 minutter, så dersom man trener litt så er 20 min på 5km absolutt innen rekkevidde. Men det forutsetter jevn trening og at man er normalvektig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.3.2023 den 12.34):

Samme pers eller?

Anonymkode: 586fd...1c2

Nei det er jeg som skrev det innlegget, ikke TS. Jeg er 165 og veier 67 kilo.

Synes det er godt jobba av TS. Jeg løper 5 K på 31 minutter pr idag. 

Anonymkode: eaa06...178

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/28/2023 at 9:25 PM, AnonymBruker said:

Jeg har begynt å trene aktivt for å gå ned noen kilo. Begynte på 124 kg, og er nå 113 ca (opp og ned). Pleier stort sett å jogge/løpe 3 ganger i uken og styrketrening 1-2 ganger i uken.

Nå har jeg klart en 5 km løype i skog og mark på 27 minutter. Føler det er skikkelig bra, men er det det? 

Det er veldig bra. Jeg har trent aktiv løping mye av livet mitt. Den beste tid på 5 km av meg er rett i underkant av 21 minutter. Nå er jeg blitt såpass gammel (er i midten av førtiårene) så dermed mosjonerer jeg bare. Løpte i dag 5 km på ca 35 minutter på walkingpad. Jeg er fornøyd med det i seg selv. :)

jeg er 1.67 m, og 66 kg. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-AA skrev (På 29.3.2023 den 19.45):

Vet ikke. Det er ikke uvanlig for menn å løpe 10km på 40 minutter, så dersom man trener litt så er 20 min på 5km absolutt innen rekkevidde. Men det forutsetter jevn trening og at man er normalvektig da.

Det er ikke uvanlig, nei, men det er forbeholdt de som er svært, svært godt trent. 

Anonymkode: 134d8...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 28.3.2023 den 21.25):

Det vil jeg si er bra!! Kult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke uvanlig, nei, men det er forbeholdt de som er svært, svært godt trent. 

Anonymkode: 134d8...624

Greit trent vil jeg si. Gode tider er ned mot 35 min på 10 km for menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har løpt flere mil i uka tidligere men har aldri vært noen sprinter. Jeg er langtidssyk nå og kan ikke løpe. Det er er savn. Jeg ville bare si at alle dere som løper er bedre enn oss som ligger på sofaen!😄👍 Løp med den farten du har og vær glad du har bein og løpe med!💪 Heia alle som løper fort og sakte!

Anonymkode: 33311...49c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.4.2023 den 11.46):

Jeg har løpt flere mil i uka tidligere men har aldri vært noen sprinter. Jeg er langtidssyk nå og kan ikke løpe. Det er er savn. Jeg ville bare si at alle dere som løper er bedre enn oss som ligger på sofaen!😄👍 Løp med den farten du har og vær glad du har bein og løpe med!💪 Heia alle som løper fort og sakte!

Anonymkode: 33311...49c

Dette :) Pleide henge meg veldig opp i tid før, men her handler de tom at søren heller jeg gjennomfører uten stans og betyr nå lite hvor fort/sent det går. Er nok midt på treet her. Løp med den kroppen du har.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...