Charmina Skrevet 9. oktober 2006 #2101 Del Skrevet 9. oktober 2006 Kose dere med besøk da sweety Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 9. oktober 2006 #2102 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg fant, jeg fant! Her er fruktkake-oppskriften min: 130g hasselnøtter 200g rosiner 100g korinter 1 pk sukat 1 pk apiskat 1 pk fruktblanding 100g fiken 15 stenfrie svisker ½ dl cognac 1 dl appelsinjuice 225 g smør 180 g sukker 4 egg 300g hvetemel ½ ts salt 1 ts bakepulver Stekes i former a 1 ½ l på 150 grader i 1 ½ -2 timer Hakk svisker og fiken Legg all frukt og nøtter bløt i juice og cognac i minst en time Rør smør og sukker hvitt Rør inn eggene Ha i de tørre ingrediensene Rør inn frukten Blir bare bedre hvis den står en stund.... *********** Dette er altså oppskriften. Jeg tror jeg alltid har hatt litt mer tørket frukt og ikke nødvendigvis akkurat de som står. Og jeg er helt sikker på at det pleier å gå mer cognac... Kaka blir i alle fall veldig god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 9. oktober 2006 #2103 Del Skrevet 9. oktober 2006 Nå har vi kost oss med grøtspisende besøk. Har sett "Koht i familien",og det var bare så morsomt. Må innrømme at jeg ble ganske rørt da den lille bebisen ble født,selv om jeg ikke kan fatte og begripe at noen vil ha Koht m/kamera med seg i sådan stund. Men dama er råkul,da. Fjellrypa,den kaka di ser rågod ut.Og selv om den sikkert er topp som den er,så er jeg enig i at mer cognac sikkert ikke gjør den verre. Sjelden sånt skjer. Men NUH skal jeg ta med meg den lettlurte søtasen min til sengs. Tuddeluuuu! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 10. oktober 2006 #2104 Del Skrevet 10. oktober 2006 Jeg simpelten elsker dagboka di, lillelou!! Er helt herlig her inne! Skal ta meg en tur inn i puledagboka di også Fjellerypa, tuuuusen takk for oppskrift! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 10. oktober 2006 #2105 Del Skrevet 10. oktober 2006 Så utrolig koselig sagt,Svimle. Nå ble jeg glad. Har ikke blitt så mye dagbokskriving i dag,gitt. Meeeen,jeg fikk da gjort noe husarbeid i stedet,og vært sammen med min lille pels,Pinny. Og O og jeg har vært på OBS Lade og handla arbeidslampe til badoppussinga og en haug med mat,samt cden til Margaret Berger. Faren hennes er faktisk vår lokale prest,og sivgerfrøet kjenner han godt,så vi føler at vi bør støtte henne.Og så er hun jo faktisk flink i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 10. oktober 2006 #2106 Del Skrevet 10. oktober 2006 Ah, si fra hva du synes om plata til Margaret Berger når du får hørt den, for jeg kunne kanskje tenkt meg den. Synes dama er kul, jeg, selvom jeg ikke er trønder . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 10. oktober 2006 #2107 Del Skrevet 10. oktober 2006 Ja den dama er faktisk flink - liker musikken hennes. Bra album eller hur? Koth på fødestua ja Når jeg har født tror jeg ikke det hadde spilt noen rolle hvem som var inne på rommet jeg - hadde vel knapt enset de Når jeg fikk Martine var det tilslutt ganske menge mennesker inne på rommet pga av komplikasjoner, og jeg enset ikke noen andre enn mannen og legen pluss jordmoren. Var sikkert 6 andre der også. rene forestillingen jeg holdt Ha en super kveld min kjære Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 10. oktober 2006 #2108 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hellu,gørlies! Ja,plata er fin,tror jeg. Fikk bare hørt noen halve sanger på vei hjem fra OBS,for O insisterer på å låne plata som bilplate de første dagene,han er dritlei av den cden han har i bilen nå. Flink jente,ja. Kan tenke meg at man har nok med seg selv,barnet,mann og jordmor i sådan stund,ja. Må definitivt være ett av livets mest intense opplevelser. Håper du (og alle andre,seff) har en deilig kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 11. oktober 2006 #2109 Del Skrevet 11. oktober 2006 <------ danser meg sjøl opp fra side 2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 11. oktober 2006 #2110 Del Skrevet 11. oktober 2006 Ja sånn blir det når man lager pulebok for da stuper jo alle inn i den med lyst og iver Men side 2 skal du jammen holde deg unna altså Innom med noen klemmer jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 11. oktober 2006 #2111 Del Skrevet 11. oktober 2006 *oppretter nytt abbonement* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svimle Skrevet 11. oktober 2006 #2112 Del Skrevet 11. oktober 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 12. oktober 2006 #2113 Del Skrevet 12. oktober 2006 Du må holde deg unna side 2, ja! CD-innkjøp er kos, godt med litt nytt å høre på. Finner du noen Whisky-kake-oppskrift? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 12. oktober 2006 #2114 Del Skrevet 12. oktober 2006 gudd møøørning,gørls! Sov lenge i dag,jeg. Men det var deilig,da! I dag skal jeg til byen-på møte,og for å treffe skummel tannlegedame, så det er engetlig en litt blandet konfekt av en dag,dette her. Tenker jeg skal "belønne" meg selv med å kjøpe strømpebukse ( ) og kanskje en ny lebestift når det hele er over. Og så kom jeg på noe smart i går som jeg skal teste ut om funker: Jeg har nemlig et par svarte finsko.De er lekre,men det er et problem.Den reima som går over vristen blir utrolig vond etter en times tid. Lurer jeg på om jeg skal erstatte skinnreima (som det ikke kan lages flere hull i-har bred vrist) med et fløyels-eller silkebånd-tenkte det både var mer behagelig,og lettere å regulere,for skoene er jo fiiine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 12. oktober 2006 #2115 Del Skrevet 12. oktober 2006 Passa utmerket over alt,den avhandlinga di,Glow. Fjellrypa,jeg finner ikke den hersens oppskrifta! Så nå blir jeg nødt til å be min "reservebestemor" i Bergen om å få den på nytt...og det er slevsagt tusen ingredienser,og dama har selvsagt ikke mail,ettersom det er en eldre dame,men jeg skal få fingeren ut,og så håper jeg hun (og det gjør hun sikkert,siden hun har bakt den 1000 ganger) at jeg trenger oppskriften fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 13. oktober 2006 #2116 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) fy,jeg er skikkelig trøtt! Men endelig heeeeelg! Jeg har prisa,plassert og pakka opp og ned bøker i hele dag,og var helt blåst da jeg gikk fra jobb.Nå har jeg sløva i sofaen og spist fibercrisp (eller er det det de heter? :klø: ) med jarlsbergost og chorizo og drukket appelsinjus. Snart kommer O, da skal vi dure avgårde til OBS og handle litt mat-søsterfrøet kommer på middag,og i morra skal vi på fest-greit å ikke styre rundt med handling og sånt da. Og nei,det er ikke fyllefest,og nei,jeg skal ikke drikke til jeg detter om. Er ferdig med sånt. Eller...egentlig har jeg vel aldri hatt det som hobby... Merker at jeg tåler alkohol mye dårligere nå etter at jeg hadde kyssesyken,så jeg sliter nok med litt seinskader der,ja. Men koselig blir det nok,og så blir det jo en graaatis bedre middag,og sånt sier man jo ikke nei til. I dag blir det taco-orgie med søstersen, for det er en av de tingene hun liker best. Og siden hun er student,og spiser mye havregrøt og nudler til vanlig,så er jeg grei,og lar henne bestemme maten. Endret 13. oktober 2006 av lillelou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 14. oktober 2006 #2117 Del Skrevet 14. oktober 2006 Da skulle jeg sendt skjønnemannen min opp til dere i går kveld, for han driver og maser om taco titt og ofte, mens jeg på en måte synes det holder med et par ganger i året. Men det er jo godt da, men jeg foretrekker gratinerte nachos om jeg må velge. Håper festen i kveld blir morsom, med eller uten masse drikking Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 14. oktober 2006 #2118 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) hei pusla! Skulle gjerne hatt skjønnemannen på tacobesøk,det hadde sikkert vært hyggelig,det.Men du måtte blitt med du også,da. Taco var noe vi kanskje hadde etpar ganger i året,før.Og jeg er også egentlig mest glad i nachos,men det spiser IKKE O,for han hater de stikkende nachoskjellene. Spiser taco med tortilla,vi da. Skal nok få det koselig i kveld,tenker jeg.Har bestemt meg for å begrense meg til vin til maten (høres jo ut som en uhemmet fyllebolle,jeg nå) og likør til kaffen,for det er jo ikke så veldig kuuult med masse drikking når man en gang er i prøververden. Nå er vi endelig stått opp,forresten....føler at vi har tatt igjen for alle de seine morgenene vi ikke får hatt ellers i uka. Men nå må vi sjekke tilstanden til den blå dressen til O,og så må vi avgårde og få fatt i mat til Pinny. Endret 14. oktober 2006 av lillelou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelou Skrevet 15. oktober 2006 #2119 Del Skrevet 15. oktober 2006 Så var det søndag. Festen i går var veldig hyggelig-nydelig mat (blomkålsuppe,langtidsstekt svinenakke med gulrot-og rotselleristrimler,brokkoli,poteter og deilig saus,og hjemmelaga karamellpudding) og koselige mennesker, jobbmenneskene til O er så uhøytidelige og artige å være sammen med. Og så var det et veldig fint lokale (løa på Kvilhaugen gård-gamle trevegger,myke sofabenker og krystallkroner).Tenker vi var hjemme i halv to-tida,og hjemme venta en blid,men litt ensom Pinny. Denne dagen blir ganske rolig,tror jeg. Har avtalt med søsterfrø at vi skal på kino og se "The Devil wears Prada",det tror jeg kan være en passe avslappende og litt hjernedød film. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 15. oktober 2006 #2120 Del Skrevet 15. oktober 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg