Gå til innhold

Tips til bursdagspresang til gutt på 12 som har «alt»?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Som overskriften sier - har noen tips å komme med? Jeg er helt blank og bursdagen nærmer seg med stormskritt.

Litt om gutten: fotballinteressert, trener mye, og en del gaming. Har alt han trenger av utstyr til både fotball og gaming, ønsker seg fotballdrakter fra fotball-VM som ikke er mulig å få tak i… Han spiller på Xbox/iPad, og ønsker seg pc, men jeg tenker det er noe som kan vente litt til. (Han har også eget set-up, med bord, stol, skjerm, tastatur og mus - alt i «gaming-versjon».) AirPods fikk han i fjor og telefonen holder sikkert et par år til..🤔

Han har også nevnt gopro-kamera, men det er langt over det jeg kan ta meg råd til. 
Ønsker helst ikke å gi penger eller gavekort på kino el.l., men noe jeg kan pakke inn. Vi har allerede kjøpt Nike air Jordans, men disse var han med og kjøpte så ønsker jo å ha en gave til ved siden av.

Han er tidvis opptatt av rubiks kuber, der har han nevnt en formet som en banan? Skal søke om jeg finner den.

Super om noen har noen kreative tips her 🤞🤞

Anonymkode: 14e05...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bøker. Fiskestang. Ski. Klær. Toalettmappe med innhold. Tegnesaker/tusjer/penner/skrivesaker-ordentlige ting. 
 

Anonymkode: 2c452...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (10 minutter siden):

Opplevelser som ikke har med ting og forbruk å gjøre.

 

Ja, det kan absolutt være noe. Har du forslag til opplevelse som ikke koster en formue og som sees på som en gave? Kompisene har vært på fotballkamp i London/England for eks., så det står også på ønskelisten men passer dessverre ikke min lommebok.. dermed blir målestokken litt vanskelig, det holder liksom ikke med kino/trampolineparken - apropos det med ikke gavekort..🤷‍♀️🤔

Anonymkode: 14e05...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavekort, på kino, bowling

Anonymkode: 06a04...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Bøker. Fiskestang. Ski. Klær. Toalettmappe med innhold. Tegnesaker/tusjer/penner/skrivesaker-ordentlige ting. 
 

Anonymkode: 2c452...39f

Takk for tips, han er en lesehest og vi låner de fleste bøkene på biblioteket. 
Han har arvet fiskestangen til faren og har alt av utstyr til ski/alpint mm. 😅

Helt enig med deg ift skrivesaker mm, men vi har skapet fullt av dette fra før og det brukes dessverre ikke lenger.

Toalettmappe kan være en god idé et par år frem..👍 

Anonymkode: 14e05...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gavekort, på kino, bowling

Anonymkode: 06a04...3f4

Ønsker altså ikke å gi gavekort.. 😅 

Anonymkode: 14e05...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lære ham litt ydmykhet? For det første: et barn som «har alt» er en tragedie i seg selv. For det andre vitner ønskene om et ekstremt bortskjemt barn. Han trenger en realitetsorientering, ikke flere gaver. Hva med å gi gaven hans til noen som trenger det? Han kan velge organisasjon. Sett strek nå så du slipper en motbydelig voksen med kredittgjeld 

Anonymkode: fd0ab...682

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, det kan absolutt være noe. Har du forslag til opplevelse som ikke koster en formue og som sees på som en gave? Kompisene har vært på fotballkamp i London/England for eks., så det står også på ønskelisten men passer dessverre ikke min lommebok.. dermed blir målestokken litt vanskelig, det holder liksom ikke med kino/trampolineparken - apropos det med ikke gavekort..🤷‍♀️🤔

Anonymkode: 14e05...836

Ikke koster en formue?

Denne gutten har allerede en formue av ting, så standarden er lagt ganske høyt.

Med mindre du vil lære ham å sette pris på det som er viktig i livet, så må du virkelig grave dypt i lommeboka. 

Men i dette tilfelle ville jeg kjøpt et bursdagskort og skrevet inne at du donerer i hans navn X kroner til Y organisasjon'' og så velger du et beløp som passer din lommebok.

Han har allerede fått dyre sko i gave som han har valgt selv.

Forresten, de skoene han har fått - i USA drepes svarte menn for å stjele skoene de har på seg og M.Jordan og Nike bryr seg overhodet ikke (så nylig dokumentar på tv om dette).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hva med å lære ham litt ydmykhet? For det første: et barn som «har alt» er en tragedie i seg selv. For det andre vitner ønskene om et ekstremt bortskjemt barn. Han trenger en realitetsorientering, ikke flere gaver. Hva med å gi gaven hans til noen som trenger det? Han kan velge organisasjon. Sett strek nå så du slipper en motbydelig voksen med kredittgjeld 

Anonymkode: fd0ab...682

Altså, jeg skulle jo ha ventet meg slike oppgulp som dette - men du og dere vet null og niks om mitt barn og meg. Og, er det noe han ikke er så er det ekstremt bortskjemt.. Men, han er som de fleste andre 12-åringer og det er mye sammenligning, naturlig nok. De er stort sett ferdige med å leke og de tidligere årene har jeg heller valgt å se frem og kjøpe mer varige gaver til han så vi ikke fyller huset ytterligere med flere leker og diverse ræl.

Så har det seg slik at vi knapt har familie og gavene han får er kun fra meg, faren hans lever ikke og resten av gjengen ser han knapt. Så, har kompisene hans fått slike sko på ferietur i vinterferien, ikke i bursdagspresang, men på vinterferietur til Gran Canaria og London - mens vi var hjemme og sparket i grusen. Min sønn må få skoene i bursdagspresang. Leit å høre om historien bak, om den er sann. Men, jeg nektet han heller ikke å se fotball-VM selv om jeg synes et slikt VM aldri burde vært engasjert i Qatar. 11-åringer er for små til å forstå like mye som det vi gjør. Og, med tanke på hvordan han tar vare på tingene sine og hvor mye han setter pris på det han får så unner jeg han disse skoene av hele mitt hjerte. Etter at vi hadde vært og kjøpt disse på lørdag, en dagstur til Oslo som han for øvrig gledet seg til i flere uker, så har jeg ikke tall på hvor mange ganger jeg fikk høre "tusen tusen takk, mamma". Det ble i hvertfall såpass at jeg sa til han at jeg synes han hadde takket mange nok ganger. 

Så, om jeg altså gjerne ønsker å finne en gave som jeg tenker å pakke inn og som gjerne skulle ha vært noe litt ekstra, fordi jeg synes han fortjener det, vel - så handler det mer om meg. Ikke om at han er bortskjemt og lite realitetsorientert. Er det en som har fått kastet realitetene i fleisen siden han var bitteliten så er det vel han!

Har du konkrete forslag eller tips er det hyggelig om du vil komme med dem, ellers har jeg i grunn nok med det aller meste!
 

Anonymkode: 14e05...836

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altså, jeg skulle jo ha ventet meg slike oppgulp som dette - men du og dere vet null og niks om mitt barn og meg. Og, er det noe han ikke er så er det ekstremt bortskjemt.. Men, han er som de fleste andre 12-åringer og det er mye sammenligning, naturlig nok. De er stort sett ferdige med å leke og de tidligere årene har jeg heller valgt å se frem og kjøpe mer varige gaver til han så vi ikke fyller huset ytterligere med flere leker og diverse ræl.

Så har det seg slik at vi knapt har familie og gavene han får er kun fra meg, faren hans lever ikke og resten av gjengen ser han knapt. Så, har kompisene hans fått slike sko på ferietur i vinterferien, ikke i bursdagspresang, men på vinterferietur til Gran Canaria og London - mens vi var hjemme og sparket i grusen. Min sønn må få skoene i bursdagspresang. Leit å høre om historien bak, om den er sann. Men, jeg nektet han heller ikke å se fotball-VM selv om jeg synes et slikt VM aldri burde vært engasjert i Qatar. 11-åringer er for små til å forstå like mye som det vi gjør. Og, med tanke på hvordan han tar vare på tingene sine og hvor mye han setter pris på det han får så unner jeg han disse skoene av hele mitt hjerte. Etter at vi hadde vært og kjøpt disse på lørdag, en dagstur til Oslo som han for øvrig gledet seg til i flere uker, så har jeg ikke tall på hvor mange ganger jeg fikk høre "tusen tusen takk, mamma". Det ble i hvertfall såpass at jeg sa til han at jeg synes han hadde takket mange nok ganger. 

Så, om jeg altså gjerne ønsker å finne en gave som jeg tenker å pakke inn og som gjerne skulle ha vært noe litt ekstra, fordi jeg synes han fortjener det, vel - så handler det mer om meg. Ikke om at han er bortskjemt og lite realitetsorientert. Er det en som har fått kastet realitetene i fleisen siden han var bitteliten så er det vel han!

Har du konkrete forslag eller tips er det hyggelig om du vil komme med dem, ellers har jeg i grunn nok med det aller meste!
 

Anonymkode: 14e05...836

Og disse skoene fikk vi for øvrig i barnestørrelse, så ingen ublu pris for et par sko, som blir passet på som de er lagd av gull...

Anonymkode: 14e05...836

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært enklere å komme med råd hvis du forteller oss sånn ca. hvor mye du tenker å bruke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blizz1 skrev (Akkurat nå):

La han invitere med noen venner på trampolinepark, klatrepark med mat etterpå f.eks.

Ja, han skal invitere med kompiser på padel og deretter spise "bursdagsdeal" på Peppes. Padel er for øvrig betydelig rimeligere enn alternativene du nevner over - og heldigvis det han har lyst til. Så at han skal få en alle tiders bursdagsfeiring er selvsagt :) 
Tusen takk!

Anonymkode: 14e05...836

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (Akkurat nå):

Hadde vært enklere å komme med råd hvis du forteller oss sånn ca. hvor mye du tenker å bruke på det.

Max. 1500 kr. (men er det en kjempegod ide - pluss/minus...)

Anonymkode: 14e05...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, han skal invitere med kompiser på padel og deretter spise "bursdagsdeal" på Peppes. Padel er for øvrig betydelig rimeligere enn alternativene du nevner over - og heldigvis det han har lyst til. Så at han skal få en alle tiders bursdagsfeiring er selvsagt :) 
Tusen takk!

Anonymkode: 14e05...836

Det var ment som eksempel. Og jeg mener det er mer enn nok gave i seg selv å bruke et par tusen kroner på en opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke kjøp noe dyrt bare  for å kjøpe, da er det bedre med en bok, et par nye klesplagg han uansett kan ha bruk for, solbriller fra hm, en fin caps, noe kult dilldall fra Outland, hårstasj (det får han plutselig akutt bruk for veldig snart).
Så blir det mange gaver, du får mye for 1500,-. 

Anonymkode: 2c452...39f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Max. 1500 kr. (men er det en kjempegod ide - pluss/minus...)

Anonymkode: 14e05...836

Det skal kanskje en del til for å komme opp i den summen når det gjelder slike ting, men hvis han liker Rubiks kube, liker han vel hjernetrim? Hva med å finne noe lignende, ev. et spill eller noe som er litt intellektuelt krevende? Jeg tenker at noe sånt er bedre enn noe som (mer eller mindre) kun har materiell verdi, som sko eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Som overskriften sier - har noen tips å komme med? Jeg er helt blank og bursdagen nærmer seg med stormskritt.

Litt om gutten: fotballinteressert, trener mye, og en del gaming. Har alt han trenger av utstyr til både fotball og gaming, ønsker seg fotballdrakter fra fotball-VM som ikke er mulig å få tak i… Han spiller på Xbox/iPad, og ønsker seg pc, men jeg tenker det er noe som kan vente litt til. (Han har også eget set-up, med bord, stol, skjerm, tastatur og mus - alt i «gaming-versjon».) AirPods fikk han i fjor og telefonen holder sikkert et par år til..🤔

Han har også nevnt gopro-kamera, men det er langt over det jeg kan ta meg råd til. 
Ønsker helst ikke å gi penger eller gavekort på kino el.l., men noe jeg kan pakke inn. Vi har allerede kjøpt Nike air Jordans, men disse var han med og kjøpte så ønsker jo å ha en gave til ved siden av.

Han er tidvis opptatt av rubiks kuber, der har han nevnt en formet som en banan? Skal søke om jeg finner den.

Super om noen har noen kreative tips her 🤞🤞

Anonymkode: 14e05...836

Hva med å gi han penger, så kan han spare til pc eller noe annet han ønsker seg?

Gavekort på kino, mc donalds, og det som er kult i den alderen!

Anonymkode: 29373...96a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...