Gå til innhold

Fått influensa men må klare å gå på jobb likevel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ligger med feber og fryser og svetter og kjenner det verker i hele kroppen, men jeg må dra på jobb likevel. Har ingen som kan ta over oppgavene mine…..

hvordan skal jeg komme meg igjennom dette? Munnbind og Paracet? Ibux? Andre tips? 
 

kjenner jeg gruer meg noe voldsomt til de neste dagene……😥

Anonymkode: 3e018...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ligger med feber og fryser og svetter og kjenner det verker i hele kroppen, men jeg må dra på jobb likevel. Har ingen som kan ta over oppgavene mine…..

hvordan skal jeg komme meg igjennom dette? Munnbind og Paracet? Ibux? Andre tips? 
 

kjenner jeg gruer meg noe voldsomt til de neste dagene……😥

Anonymkode: 3e018...219

Gi beskjed til sjefen at du er syk og må bli hjemme? 

Anonymkode: a996b...308

  • Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Gi beskjed til sjefen at du er syk og må bli hjemme? 

Anonymkode: a996b...308

Tror ikke det blir godt mottatt desverre…..

Anonymkode: 3e018...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Gi beskjed til sjefen at du er syk og må bli hjemme? 

Anonymkode: a996b...308

Tror ikke det blir godt mottatt desverre…..

Anonymkode: 3e018...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tror ikke det blir godt mottatt desverre…..

Anonymkode: 3e018...219

Bedre å smitte kollegaer? 

Anonymkode: 79646...596

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelig. Hold deg hjemme og bli frisk. Skaff legeerklæring dersom sjefen gjør seg vanskelig eller noe. 
Og hvis du har kollegaer er dette utrolig egoistisk av deg. 

Anonymkode: 26131...e91

  • Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tror ikke det blir godt mottatt desverre…..

Anonymkode: 3e018...219

Gi langt f i det. Ikke ditt problem som ansatt. Du har vel krav på egenmelding? Hvis ikke får du ringe legen å be om en sykemelding for noen dager.

Anonymkode: a996b...308

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Gi langt f i det. Ikke ditt problem som ansatt. Du har vel krav på egenmelding? Hvis ikke får du ringe legen å be om en sykemelding for noen dager.

Anonymkode: a996b...308

Folk har vært på jobb sjuke hele uka forrige uke. Føler jeg blir hun dritten som ikke drar lasset og fører til tapt omsetning om jeg blir hjemme…..

alle andre kommer jo likevel liksom….

Anonymkode: 3e018...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Folk har vært på jobb sjuke hele uka forrige uke. Føler jeg blir hun dritten som ikke drar lasset og fører til tapt omsetning om jeg blir hjemme…..

alle andre kommer jo likevel liksom….

Anonymkode: 3e018...219

Sjefen eller dine kollegaer har ikke krav på å vite hvordan du har vært syk. Du kan si at det er privat og at du ikke ønsker snakke om det, at det er mellom deg og din lege eventuelt.
At de andre drar på jobb er egoistisk, DU er jo syk pga dette nå. Ønsker du selv potensielt gjøre det samme mot en annen kollega? Nei nei og atter nei. Du har rettigheter, er man syk så er man syk. Om sjefen skulle klage, så får du fortelle han/hun da, at du er jo rett og slett syk pga andre kollegaer har dratt på jobb syke. At du synes det er en uting fordi det utsetter andre, pluss det går utover jobb. Alle reagerer forskjellig på sykdom, at noen få andre greier, betyr heller ikke at din kropp takler arbeid om du er syk. Her syns jeg du skal holde deg hjemme rett og slett.

Anonymkode: 510e2...343

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Sjefen eller dine kollegaer har ikke krav på å vite hvordan du har vært syk. Du kan si at det er privat og at du ikke ønsker snakke om det, at det er mellom deg og din lege eventuelt.
At de andre drar på jobb er egoistisk, DU er jo syk pga dette nå. Ønsker du selv potensielt gjøre det samme mot en annen kollega? Nei nei og atter nei. Du har rettigheter, er man syk så er man syk. Om sjefen skulle klage, så får du fortelle han/hun da, at du er jo rett og slett syk pga andre kollegaer har dratt på jobb syke. At du synes det er en uting fordi det utsetter andre, pluss det går utover jobb. Alle reagerer forskjellig på sykdom, at noen få andre greier, betyr heller ikke at din kropp takler arbeid om du er syk. Her syns jeg du skal holde deg hjemme rett og slett.

Anonymkode: 510e2...343

Takk for at du skrev. Jeg skal forsøke å holde meg hjemme. 
mer bare så innmari ekkelt å ikke levere….😥

Anonymkode: 3e018...219

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ligger med feber og fryser og svetter og kjenner det verker i hele kroppen, men jeg må dra på jobb likevel. Har ingen som kan ta over oppgavene mine…..

hvordan skal jeg komme meg igjennom dette? Munnbind og Paracet? Ibux? Andre tips? 
 

kjenner jeg gruer meg noe voldsomt til de neste dagene……😥

Anonymkode: 3e018...219

Si du har covid

Anonymkode: accbe...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvilsomt at du leverer så bra med influensa. Forkjølelse blir noe annet. Du må først og fremst ta hensyn til deg selv, uansett hvordan dette blir mottatt. 

Anonymkode: 01b31...3d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tenker jeg også at ingen andre har noe med hvorfor du er syk, men du kjenner tydelig at du ikke klarer å jobbe. Med akkurat influensa hadde i hvert fall ikke jeg klart å prestere noe særlig på jobb, det hadde vært lite vits, og mye selvplaging å gå. 

Og jeg er blant dem som syns det er fryktelig vanskelig å si at jeg er syk og bli hjemme. Jeg tar gjerne paracet mot feberen, og gjør det jeg kan få gjort uten å være så nær andre at jeg kan smitte dem. Paracet kan gjøre underverker, jeg har opplevd at når feberen slapp, fungerte jeg bra også. Men ikke ved influensa og de symptomene du beskriver der. Da trenger kroppen hvile.

God bedring!

Anonymkode: 24c56...535

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor jobber du? Bare sånn at jeg kan holde meg helv*tes langt unna steder der folk går syke på jobb.

Anonymkode: 9cc42...c46

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du influensa har du ikke kjangs til å gå på jobb. Da må du være hjemme 🥰 har kollegaene dine vært på jobb syke, er det mest sannsynlig forkjølelse. Stoor forskjell på influensa og forkjølelse..0

Anonymkode: e28c1...5e8

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det blir lang verre omsetning dersom 10 ansatte jobber med influensa, enn at en ansatt er syk hjemme og 9 friske ansatte jobber. 
 

Såpass må vel en leder forstå? Ellers ville jeg ha vurdert å bytte jobb!

Anonymkode: bb56a...63d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De gangene jeg har vært så syk at jeg ikke klarer å gå på jobb, så har jeg ikke vært i stand til å være på KG. Da ligger jeg og skjelver på et mørkt rom. Så dette går fint. 

Anonymkode: 1c365...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vil tro det blir lang verre omsetning dersom 10 ansatte jobber med influensa, enn at en ansatt er syk hjemme og 9 friske ansatte jobber. 
 

Såpass må vel en leder forstå? Ellers ville jeg ha vurdert å bytte jobb!

Anonymkode: bb56a...63d

Slikt hopper ikke så lett mellom voksne mennesker med normal handhygiene. Og litt smitte i samfunnet er bare bra med tanke på immunitet. 

Satt tett i møter fredag (er bare småforkjølet), ingen ble smittet. Mannen har heller ikke fått det. 

Anonymkode: 1c365...731

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ligger med feber og fryser og svetter og kjenner det verker i hele kroppen, men jeg må dra på jobb likevel. Har ingen som kan ta over oppgavene mine…..

hvordan skal jeg komme meg igjennom dette? Munnbind og Paracet? Ibux? Andre tips? 
 

kjenner jeg gruer meg noe voldsomt til de neste dagene……😥

Anonymkode: 3e018...219

Hvis du vurderer å gå på jobb, har du en mild utgave av Influensa! Ved skikkelig Influensa, så orker man ikke sollys eller i det hele tatt å bevege kroppen. Dog finnes det svakere utgaver kanskje???

Anonymkode: b30c3...6c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De gangene jeg har vært så syk at jeg ikke klarer å gå på jobb, så har jeg ikke vært i stand til å være på KG. Da ligger jeg og skjelver på et mørkt rom. Så dette går fint. 

Anonymkode: 1c365...731

Du har ikke vært i stand til å bruke to minutter på å skrive noen linjer? TS har influensa. Hun er ikke død.

Jeg har hatt influensa to-tre ganger i mitt liv, høy feber og alt det der, men jeg klarte faktisk å gå på do og småting som ikke tok mer enn et par minutter.

Anonymkode: 3a413...d13

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...